Automatyzacja procesów biznesowych z systemami Marketing Automation

SALESmanago, Hubspot, Marketo, Pardot i wiele innych narzędzi klasy Marketing Automation kojarzy się głównie z automatyzacją procesów marketingowych i sprzedażowych realizowanych pomiędzy firmą i klientem. Tymczasem coraz więcej firm zyskuje na wykorzystaniu Marketing Automation do automatyzacji pozostałych wewnętrznych i zewnętrznych procesów biznesowych.  Takie wdrożenia pozwalają zwiększyć wydajność firmy  i ograniczyć koszty codziennych działań.

Głównym działaniem SALESmanago Marketing Automation jest identyfikacji oraz monitorowanie zachowania osób odwiedzających stronę WWW firmy. Następnie na podstawie tak zbieranych informacji (dane behawioralne) system automatycznie dopasowuje najlepszą ofertę i moment jej przesłania do potrzeb konkretnej osoby. W ten sposób reagując na zachowanie indywidualnych użytkowników dopasowujemy komunikację bezpośrednio do ich konkretnych oczekiwań. Większość firm wykorzystuje Marketing Automation głównie do idealnie spersonalizowanych i dopasowanych działań marketingowych i sprzedażowych. Jednocześnie coraz częściej mówi się o automatyzacji procesów biznesowych.

BPA – Business Process Automation, zgodnie z definicją jest to zarządzanie danymi, komunikatami i procesami biznesowymi z wykorzystaniem technologii, w celu ograniczenia kosztów.

Korzyści z automatyzacji procesów biznesowych

Jednym z najważniejszych czynników sprawiających, że firm adoptują rozwiązania Marketing Automation do automatyzacji procesów biznesowych, są koszty prowadzenia działalności wynikające z niedostatecznie dobrej organizacji i klasycznego podejścia do zarządzania biurem.

Redukacja kosztów ręcznego realizowania procesów

Integracja Marketing Automation i CRM pozwala na znaczne ograniczenie obiegu dokumentów drukowanych wewnątrz firmy, na rzecz dokumentów cyfrowych, które automatycznie są udostępniane odpowiednim osobom wewnątrz firmy. Ułatwia to pracę firmy, ponieważ dane są dużo łatwiej dostępne i przede wszystkim uporządkowane oraz spójne. Cała firma zaczyna pracować na jednej bazie danych, dzięki czemu ich działania opierają się na tych samych podstawach. Pracownicy nie tracą czasu na poszukiwanie informacji i ręczne ich udostępnianie, a mogą skupić się na własnych kluczowych zadaniach. Statystycznie wdrożenie Marketing Automation sprawia, że sprzedawcy poświęcają 20% więcej czasu na samą sprzedaż, między innymi dzięki zautomatyzowaniu procesu zarządzania i przekazywania kontaktów wewnątrz firmy. Firmy w Wielkiej Brytanii tracą rocznie około 430 milionów dolarów na poszukiwanie zagubionych lub trudnych do odnalezienia dokumentów. Natomiast w USA, przeciętny urzędnik państwowy spędza 38 godzin rocznie poświęca na poszukiwanie zapodzianych dokumentów. Nie dziwi więc, że rozwiązania sprawiające, że wszystko jest na swoim miejscu, łatwo dostępne online i automatycznie zarządzane, są tak miło przyjmowane.

Wzrost produktywności i oszczędności

Automatyzacja procesów biznesowych sprawia, że rośnie produktywność firmy i spadają koszta działania. Poniżej kilka statystyk od firm, które wdrożyły BPA:

1. R.J Reynolds – automatyzacja płatności za konto

  • 53% niższe koszta obsługi faktur;
  • 16% wyższe wartości transakcji.

2. Frito Lay – automatyzacja procesów zakupowych

  • Oszczędność od 30 000 do 50 000 roboczogodzin w skali roku;
  • 10% redukacja kosztów związanych z centrami dystrybucji.

3. Cisco Systems – automatyzacja CRM

  • Redukcja 75 000 zbędnych połączeń telefonicznych miesięcznie;
  • Oszczędność na poziomie 270 milionów dolarów rocznie na kosztach operacyjnych.

4. Emerson – automatyzacja internetowych zamówień

  • Uzyskanie ponad 500 milinów $ oszczędności w ciągu 4 lat;
  • Konsolidacja procesów sprzedażowych i zakupowych 60 dywizji firmy.

Czego potrzebujemy, aby skutecznie zrealizować automatyzację procesów biznesowych?


1. Menadżer wdrożenia

Każda realna zmiana w firmie wymaga silnego lidera. Potrzeba osoby na wysokim stanowisku, która będzie w stanie poprowadzić oraz nadzorować zmianę.

2. Specjalisty zafascynowanego technologią

W każdej firmie jest ktoś pozytywnie zakręcony technologią. Do pozytywnego wdrożenie automatyzacji procesów biznesowych będziemy potrzebować takiej osoby. Jego zdolność do „technologicznego” myślenia, rozwiązywania problemów i realizowania działań napędzie pozytywnie automatyzację.

3. Klienci lub partnerzy z wdrożoną automatyzacją

Mówi się, że z kim przestajesz takim się stajesz. Jak to  często bywa, w każdym powiedzeniu jest trochę prawdy, a to powyżej wydaje się być całkiem prawdziwe. Po pierwsze jeśli ktoś z naszego otoczenia biznesowego zacznie automatyzować swoje procesy biznesowe to będzie to dla nas impulsem do działania. Po drugie firmy, które same zautomatyzowały swoje działania chętniej współpracują z firmami działającymi podobnie. Taka sytuacja sprawi, że również nasza praca nabierze większego pędu.

4. Jasna strategia i cele

Pracę nad wdrożeniem powinniśmy zacząć od wytyczenia celów, które chcemy osiągnąć oraz strategii ich osiągania. Jeśli będziemy dokładnie wiedzieć co chcemy uzyskać i w jaki sposób, to dużo łatwiej będzie zaplanować i wprowadzić automatyzacje.

Podsumowanie

Automatyzacja procesów biznesowych podobnie jak automatyzacja procesów marketingowych i sprzedażowych pozwala uzyskać większą wydajność i ich efektywność. Głównie dzięki temu, że ciężar manualnych i często mechanicznych działań przenoszony jest na systemy. Ograniczamy liczbę  błędów wynikających z ludzkich pomyłem, a z drugiej strony zyskujemy więcej czasu na optymalizację procesów realizowanych w firmie.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]