4 pierwsze korzyści dla działów marketingu i sprzedaży z wdrożenia Marketing Automation

Każde nowe wdrożenie w firmie zmienia sposób jej funkcjonowania. Zastosowanie Marketing Automation zmienia proces pozyskiwania i obsługi kontaktów, a także sposób w jaki pracują działy marketingu i sprzedaży. Możliwa staje się prawdziwa współpraca pomiędzy nimi, ponieważ mogą nareszcie pracować we wspólnym środowisku i na tej samej bazie danych. Korzystają wzajemnie ze swojego doświadczenia i efektywniej pracują.

W wielu firmach marketing i sprzedaż funkcjonuję jakby zamknięte w bardzo szczelnych silosach. Pracują skupiając się tylko i wyłącznie na swoich podstawowych zadaniach. Często też nie podoba im się jak drugi dział wykorzystuje ich pracę lub ją wspiera. To jeden z problemów, które pozwala skutecznie rozwiązać zastosowanie Marketing Automation. Oprócz oczywistej automatyzacji, systemy te powstały aby nareszcie połączyć dwa działy, które mają bardzo zbieżne cele ale często pracują zupełnie niezależnie marnując potencjał firmy.

Marketing i sprzedaż mają ten sam cel – zwiększyć przychód firmy. Oba działy komunikują się z klientami i potencjalnymi klientami w odmienny sposób, przez co gromadzą inną wiedzę. Niestety rzadko komunikują się między sobą, przez co sprzedaż najczęściej o otrzymanym kontakcie nie wie wiele więcej niż imie, nazwisko i numer telefonu. Z drugiej strony marketing nie otrzymuje informacji, co powinien klient się dowiedzieć/usłyszeć zanim trafi do działu sprzedaży.

4 najszybciej osiągane korzyści z wdrożenia Marketing Automation

Wdrożenie Marketing Automation nie tylko stwarza warunki do współpracy ale przede wszystkim sprawia, że łatwiej jest im osiągać własne cele. Dzieje się tak, ponieważ wykorzystując nowe narzędzie oba działy dostrzegą natychmiastowe korzyści biznesowe, do których należą:

1. Pozyskiwanie lepszej jakości leadów

Moduł identyfikacji kontaktów na stronie WWW sprawia, że dział marketingu rozpoznaje i pozyskuje kontakty na dużo wcześniejszym etapie procesu zakupowego. Następnie system automatycznie segmentuje kontakty na podstawie ich zachowania, monitoruje ich zaangażowanie przypisując punkty scoringu oraz monitoruje ich zachowanie w wielu kanałach marketingowych. Dzięki temu działy marketingu i sprzedaży zyskują dostęp do dużo bogatszej bazy danych, która zawiera dane podane przez konsumenta (deklaratywne) oraz behawioralne (wynikające z zachowania). To pozwala dużo łatwiej rozpoznać jakim działaniom powinien podlegać dany kontakt: edukacja czy już sprzedaż.

„Firmy wykorzystujące Marketing Automation i Lead Nurturing doświadczają 451% wzrostu w ilości zakwalifikowanych leadów – The Annuitas Group

2. Zwiększenie jakości i produktywności bazy danych

Systemy Marketing Automation zawierają lub są integrowane z narzędziami CRM. Dzięki czemu dane są nieustannie aktualizowane pomiędzy nimi. Realizowanie działań przez system SALESmanago Marketing Automation sprawia, że profile kontaktów są na bieżąco aktualizowane i wzbogacane o nowe dane behawioralne i transakcyjne. Dodatkowo system czyści bazę z błędnych lub nieaktywnych adresów e-mail. Dzięki temu nasza baza jest stale aktualny, a my pracując na niej skuteczniej utrzymujemy zainteresowanie potencjalnych i aktualnych klientów naszą ofertą.

3. Wyższa efektywność kampanii marketingowych

Korzystając z Marketing Automation zyskujemy lepszej jakości leadów oraz lepszą bazę danych. Co jest fundamentem dla naszych działań marketingowych. SALESmanago pozwala realizować akcje marketingowe w wielu różnych kanałach, w każdym z nich możemy dynamicznie dopasowywać treść do profilu konkretnego odbiorcy i przekazywać ją w odpowiednim momencie. Co więcej możemy automatycznie uruchamiać programy edukacyjne dla kontaktów, które nie są jeszcze gotowe na rozmowę z działem sprzedaży, a te gotowe od razu przekazywać do odpowiedniego sprzedawcy. Im lepiej dopasujemy naszą komunikację do potrzeb konsumentów, tym lepsze parametry osiągniemy.

4. Skuteczniejszy proces sprzedażowy

Marketerzy pracujący z systemami do automatyzacji działań marketingowych i sprzedażowych gromadzą bardzo wartościową wiedzę dla działu sprzedaży. Po pierwsze pomagają sprzedawać edukując potencjalnych klientów i przekazując ich do działu sprzedaży dopiero wtedy kiedy są na to gotowi. Po drugie do CRM sprzedawcy dostarczane mogą być dane zebrane przez Marketing Automation. Sprzedawca zobaczy scoring osoby z którą ma rozmawiać, przebieg i historię wizyt na stronie WWW firmy, jakie wiadomości e-mail czytał i wiele innych ciekawych informacji o potencjalnym kliencie. Oprócz tego Marketing Automation może automatycznie wysyłać alerty sprzedażowe, dzięki czemu powiadamia dział handlowy o konieczności kontaktu z konkretnymi klientami, którzy właśnie osiągnęli gotowość zakupową. Dział handlowy zaczyna się kontaktować z osobami, które „zna” i wtedy kiedy one tego kontaktu chcą.

„47% kontaktów przygotowanych przez Marketing Automation dokonuje zakupów o większej wartości niż te nie przygotowane – The Annuitas Group”

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]