Nowy moduł organizowania wydarzeń w SALESmanago Marketing Automation

W czerwcu 2013 roku w systemie SALESmanago Marketing Automation pojawił się moduł pozwalający na sprawne zrealizowanie zapisów na wydarzenie, wraz z automatycznymi potwierdzeniami, przypomnieniami i zarządzaniem listą gości. Od niedawna w SALESmanago dostępna jest jego nowa wersja, która oferuje większe i nowe możliwości. Wśród nowości pojawiły się wydarzenia cykliczne, lepsze wsparcie płatności i potwierdzeń rejestracji.

Nowa wersja modułu do zarządzania wydarzeniami pozwala w prosty sposób zorganizować proces rejestracji na wydarzenie, obsłużyć płatność, zautomatyzować komunikację wokół wydarzenia i zsynchronizować je z pozostałymi działaniami marketingowymi.

Organizujemy wydarzenie z SALESmanago Marketing Automation

Krok 1: Podstawowe informacje o wydarzeniu

Organizację wydarzenia w SALESmanago Marketing Automation zaczynamy od podania podstawowych parametrów. W dziale „KOMUNIKACJA” znajdziemy moduł „Wydarzenia”, a w nim przycisk „dodaj wydarzenie”. Teraz definiujemy podstawowe parametry:

  • Nazwa – będzie ona wyświetlana na liście wydarzeń w systemie(1)
  • Nazwa wydarzenia –  (2)
  • Właściciel – konto użytkownika w systemie do którego mają być przypisane osoby, które dokonały rejestracji (3)
  • Tagi – oznaczenia, które zostaną przypisane do kart kontaktu osób  dokonujących rejestracji(4)
  • Grupa – wydarzenia mogą być grupowane. Dzięki czemu łatwiej jest nimi zarządzać(5)
  • Aktywne – po zaznaczeniu checkboxa możliwa będzie rejestracja w formularzu wydarzenia(6)

Następnie definiujemy główne wydarzenie. Jeśli organizujemy pojedynczy event to podajemy tutaj jego parametry. Jeśli będzie to  seria wydarzeń to podajemy dane dotyczące pierwszego z serii.

  • Miasto i miejsce – określamy lokalizację(7)
  • Data rozpoczęcia i zakończenia – początek i koniec wydarzenia(8)
  • Koniec zapisów – po tej dacie formularz rejestracji automatycznie się wyłączy(9)
  • Max uczestników – po osiągnięciu tej liczby formularz rejestracji automatycznie się wyłączy(10)
  • Płatność i szczegóły płatności – jeśli udział w wydarzeniu jest płatny i chcemy zbierać dane do płatności w formularzu zaznaczamy dwa razy „tak” i  w wybranym formularzu umieszczamy komendę $payment$, w miejsce której umieszczony będzie formularz danych do płatności (dane potrzebne do faktury, np. NIP)(11)
  • Rejestracja otwarta – przy ustawienie tak, rejestracje nie muszą być potwierdzone przez administratora, w tym wypadku użytkownika z pozycji 3.

Punkt 13 to nowość w module organizowania wydarzeń. Dzięki niemu możemy stworzyć cykliczne lub powtarzające się wydarzenia. Po naciśnięciu przycisku pojawią się ustawienia dla kolejnego wydarzenia(Rysunek 2.).

Podajemy odpowiednio nazwę kolejnego wydarzenia, lokalizację, datę, liczbę uczestników oraz definiujemy oznaczenie (tag), który ma być przypisany do osób zarejestrowanych na nie. Powtarzając ten schemat możemy ustawić dowolnie długi zestaw wydarzeń.

Krok 2: Przygotowujemy formularz rejestracji

Zaczynamy od pierwszego formularza (rys. 3. pkt. 1), który jest głównym formularzem rejestracji i wymaganym elementem. Rozwijamy ustawienia i zyskujemy dostęp do przygotowania samego formularza rejestracji oraz strony wyświetlanej po wypełnieniu pierwszego formularza. Co ważne w pierwszym formularzu możemy zapytać tylko o część potrzebnych informacji o resztę dopytamy w drugim, który wyświetli się osobą, które klikną w link potwierdzający w mailu. Przy tworzeniu formularza mamy dostęp do pełnego kodu html i możliwości wykorzystania styli css. Same pola do uzupełnienia umieszczamy korzystając z opcji „insert placeholder”(rys.4 pkt.1) > event management.(rys.4 pkt.2)

Gdzie możemy automatycznie wstawiać odpowiednie standardowe pola (rys.4 pkt.3) wśród nich znajdziemy między innymi: imię, nazwisko, email, telefon i pozostałe standardowo dostępna na karcie kontaktu. Możemy również tworzyć własne nie standardowe pola. W tym celu używamy opcji „custom input, dictionary lub checkbox” (rys.4 pkt.4). Jeśli potrzebujemy zwykłe pole do uzupełnienia wybieramy „custom input” i określamy jego nazwę, np. branża. W sytuacj, w której chcielibyśmy aby pole automycznie uzupełniało się na podstawie pierwszych wpisywanych liter, wtedy wybieramy „dictionary”, określamy nazwę pola i nazwę słownika z którego system będzie starał się dopasować podpowiedź. Natomiast jeśli potrzebujemy checkbox, to naturalnie wybieramy „custom checkbox” i określamy jego nazwę. W efekcie otrzymujemy:

Co po wklejeniu wygenerowanego kodu <iframe> na stronie WWW wygląda tak:

Aby cały mechanizm odpowiednio pracował musimy jeszcze ustawić wiadomość potwierdzającą zapis, czego dokonujemy w części „ustawienia maila potwierdzającego” (rys. 3. pkt. 4).  Tutaj kolejno ustawiamy konto e-mail (rys.X pkt.1), z którego chcemy wysyłać potwierdzenia. Następnie podajemy temat wiadomości (rys.X pkt.2) i tworzymy samą wiadomość pamiętając, o tym że musi się w niej znaleźć komenda $optin$, w miejsce której trafia automatycznie link potwierdzający rejestrację.

Teraz zapisujemy wydarzenie (rys.X pkt.4) i możemy umieszczać formularz rejestracji na stronie WWW wydarzenia.

Krok 3. System zbiera zapisy i tworzy listę gości

Informacje o osobach, które dokonały zapisu na konkretne wydarzenie prezentowane są w formie listy zapisanych osób na karcie wydarzenia (rys.X) z podziałem na poszczególne edycje wydarzenia. Z poziomu tej listy możemy przejrzeć szczegóły zapisu oraz przejść bezpośrednio do karty kontaktu w module CRM SALESmanago. Dodatkowo na karcie kontaktu przechowywana jest historia zapisów danego kontaktu na poszczególne wydarzenia. Uzupełniający otrzyma na podany adres email prośbę o potwierdzenie wypełnienia formularza. Równocześnie zostanie dopisany do kontaktów w SALESmanago Marketing Automation oraz rozpocznie się jego monitorowanie przez system. Czyli system zacznie zbierać informację o jego zachowaniu na stronie internetowej firmy, reakcji na wiadomości email, etc. Po kliknięciu w link dany kontakt zostanie przekierowany do drugiej części formularza na stronie WWW wydarzenia. Tutaj możemy poprosić go o bardziej szczegółowe dane lub wyświetlić mu stronę z podziękowaniem za rejestrację i potwierdzenie zapisu.

Krok 4. Automatyzacja komunikacji z uczestnikami

Każdorazowy zapis na konkretne wydarzenie powoduje przypisanie tagu do konkretnego kontaktu. Teraz tylko od nas zależy jak system ma zareagować. Przypisanie tagu może wywołać szereg automatycznych akcji takich jak:

  • zwiększenie scoringu kontaktu;
  • wysłanie przypomnienia o zbliżającym się terminie wydarzenia;
  • wysłanie materiałów po skończonym wydarzeniu;
  • automatyczne zaproszenia na kolejne wydarzenia organizowane przez firmę, itp.

Odświeżona funkcjonalność w systemie SALESmanago Marketing Automation pozwala w pełni profesjonalnie przeprowadzić rejestrację na organizowane wydarzenie, zarządzać listą gości i co najważniejsze wszystkie pozyskane informacje zostają automatycznie przypisane do profili kontaktów. Dzięki czemu zyskujemy pełniejszą wiedzę o potencjalnych klientach i możemy ją wykorzystać przy tworzeniu i realizowaniu kolejnych działań marketingowych i sprzedażowych.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]