4 najczęściej popełniane błędy w komunikacji z klientami

Większość komunikatów marketingowych opiera się na zachwalaniu własnych zalet. Mówimy, o tym jak wspaniałe są nasze produkty, usługi lub kultura organizacji. Taka informacja nie obchodzi konsumentów dopóki realnie nie będą potrzebować samych produktów/usług. Zmieńmy sposób komunikacji. Mówmy potencjalnym klientów jakie ich potrzeb adresuje oferowane dobro i jakie korzyści przyniesie im konkretna decyzja.

Powstaje problem, skąd mamy wiedzieć czego potrzebuje każdy z naszych potencjalnych klientów i w jaki sposób efektywnie odpowiadać na ich potrzeby. Pierwsza myśl system CRM. Przecież służą one głównie zarządzaniu relacjami z klientami. Jednak tak naprawdę większość z nich skupia się przede wszystkim na sprzedaży i rzadko dostarcza informacji o tym co tak naprawdę zainteresowało danego klienta na naszej stronie WWW, w wiadomości e-mail czy dowolnej innej akcji marketingowej.

Systemy Marketing Automation wypełniają tą lukę i w połączeniu  z systemem CRM pozwalają w spójny sposób obsługiwać cały proces kontaktu z klientem, zarówno po stronie marketingu i sprzedaży, przez cały cykl życia klienta. Dopiero taki duet pozwala naprawdę budować trwałe relacje z potencjalnymi i aktualnymi klientami. Najlepszym sposobem na poznanie klienta jest komunikacja. SALESmanago Marketing Automation pozwala na dopasowaną, spersonalizowana i mierzalną komunikację z klientami, w zautomatyzowany sposób, który pozwala uniknąć nadmiernego wzrostu zatrudnienia w dziale marketingu.

Jeśli wybierzemy odpowiedni system CRM i połączymy go z Marketing Automation lub znajdziemy system Marketing Automation zawierający moduł CRM, tak jak ma to miejsce w wypadku SALESmanago, to uzyskamy odpowiednie narzędzia do dalszych działań. Często powtarzamy, że narzędzia to nie wszystko i trzeba je umieć wykorzystać. Dlatego poniżej znajdują się 4 najczęściej popełniane błędy.

1. Komunikujemy się za dużo

Efektywność komunikacji nie rośnie proporcjonalnie do ilości wysyłanych komunikatów. Jeśli przekroczymy pewną częstotliwość, czyli po prostu będziemy wysyłać zbyt dużo wiadomości, to uzyskamy efekt odwrotny od zamierzonego. Zamiast zachęcić potencjalnych klientów do naszej oferty, bardziej zachęcimy ich do rezygnacji z subskrypcji lub zgłoszenia do spamu. W każdym bądź razie efekt będzie negatywny. Uwaga, którą poświęcają nam odbiorcy powinna być dla nas bardzo cenna i powinniśmy z niej korzystać przekazując tylko istotne dla nich informacje.

2. Nie komunikujemy się wcale

Przesada, w każdą stronę jest zła. Oczywiście bardzo dobrym podejściem jest mówienie tylko wtedy kiedy ma się coś wartościowego do powiedzania. Jednak nie powinno nas to blokować przed udostępnianiem informacji, których potrzebują konsumenci, mimo że o to wprost nie zapytali. Dzięki monitorowaniu i identyfikowaniu zachowania osób na stronie WWW (moduł SALESmanago) możemy dowiedzieć się czego potrzebują konsumenci i automatycznie im to wysłać lub pokazać. Konsumenci nie potrzebują samej relacji z nami, ich  najbardziej interesują korzyści jakie ta relacja niesie ze sobą.

3. Skupiamy się na sobie zapominając o kliencie

Ludzie mają to do siebie, że w większości wypadków myślą głównie o sobie. To samo dotyczy konsumentów. Nikogo tak naprawdę nie interesuje jak wspaniały produkt oferujemy, dopóki sami nie zaczną go potrzebować i nie zauważą korzyści płynących z jego wykorzystania. Dlatego w komunikacji marketingowej powinniśmy skupić się na tym jakie problemy/potrzeby rozwiązuje lub zabezpiecza oferowany produkt i dlaczego konsument może go potrzebować. Fajnym pomysłem będzie postawienie się w roli kupującego i odpowiedzenie na proste pytanie: Po co miałbym kupić ten produkt? Budując komunikację wokół konsumenta łatwiej będzie nam do niego faktycznie dotrzeć i osiągnąć zamierzony cel – zakup.

4. Nie wyciągamy wniosków z dostępnych informacji

System Marketing Automation dostarcza nam sporo wartościowej wiedzy o potencjalnych i aktualnych klientach. Wiemy gdzie pozyskujemy kontakty, jakim działaniom marketingowym i sprzedażowym podlegają w procesie zakupowym. Znamy skuteczność praktycznie każdego elementu naszego procesu sprzedażowego i jego wpływ na efektywność sprzedaży. Zwracając uwagę na to kto i jak reaguje na otrzymywane wiadomości i co potem robi na stronie WWW, możemy dużo dokładniej docierać do indywidualnych osób z komunikatem dopasowanym specjalnie dla nich. Słuchając ich zachowania i reagując na jego zmiany nasz proces komunikacji, mimo że zautomatyzowany zaczyna przypominać prawdziwą rozmowę.

Podsumowując, największym błędem w komunikacji z konsumentami jest jej niedopasowanie na trzech podstawowych poziomach: treści, czasu i kanału komunikacji. Posiadamy dostęp do odpowiednich narzędzi i możemy bez trudu gromadzić odpowiednie informacje i automatycznie je wykorzystywać. Tylko od nas zależy, czy sięgniemy po lepszą skuteczniejszą komunikację i zwiększymy własną sprzedaż.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]