Czy polscy marketerzy wykorzystują potencjał wiadomości e-mail?

Według badania firmy IAB wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 10%. Wzrost wydatków na e-mail marketing to zaledwie 5%, co oznacza, że e-mail marketing zaczyna być w regresie. Tymczasem, również w zeszłym roku w USA e-mail marketing pozwolił pozyskać do 40x więcej nowych klientów niż reklama w Facebook i Twitter. Skąd bierze się skuteczność wiadomości e-mail na amerykańskim rynku i jak można przełożyć ją na polskie realia?

Jedna z największych firm analityczno-doradczych Mckinsey&Company opublikowała wyniki badań amerykańskiego rynku reklamy online.

Ilość klientów pozyskiwanych w poszczególnych kanałach marketingowych w USA

Okazało się, że e-mail pozyskuje średnio 40x więcej nowych klientów niż Facebook i Twiter, co więcej sama wartość zakupów jest około 17% wyższa. Oczywiście nie oznacza, to że należy przejść całkowicie na wiadomości e-mail, ponieważ mimo ich wysokiej skuteczności, jednocześnie spada udział wiadomości e-mail. Pomiędzy 2008 a 2012 wykorzystanie e-maila w komunikacji spadła o 20%, głównie na rzecz social media i komunikatorów na urządzenia mobilne. Jeśli chcemy dalej skutecznie działać to nie unikniemy inwestycji w nowo pojawiające się i coraz popularniejsze media. Z drugiej strony nie powinniśmy porzucać klasycznych form, takich jak e-mail marketing, w którym drzemie duży potencjał.

Jak wykorzystać potencjał wiadomości e-mail?

1. Wiadomość e-mail musi być zintegrowana z pozostałymi działaniami marketingowymi

Marketing Automation pozwala zintegrować większość kanałów marketingowych i komunikować się w każdym z nich w spójny sposób. Komunikacja może odbywać się automatycznie i w oparciu o rzeczywiste potrzeby odbiorców wynikające z ich zachowania online. Dzięki czemu każdy odbiorca wiadomości e-mail otrzyma indywidualnie dopasowany komunikat.

Bardzo często kliknięcie w wiadomości e-mail jest początkiem Zakupowej Podróży Klienta <link>. Dlatego tak bardzo ważne jest gdzie kliknięcie zaprowadzi konsumenta i czy będzie to miało związek z treścią wiadomości. Zintegrowanie wiadomoście e-mail  z pozostałymi kanałami komunikacji daje bardzo dobre wyniki. Personalizowany landing page, który wyświetla treści powiązane z wiadomością e-mail zwiększa konwersję o 25%. Jednocześnie powinniśmy pamiętać o użytkownikach urządzeń mobilnych. Obecnie blisko 45% maili marketingowych jest otwieranych na urządzeniach mobilnych. Czym grozi brak zoptymalizowanych pod tym kątem wiadomości e-mail i landing pages? Według badań Google:

  • 61% użytkowników nie powróci na stronę, na którą mieli problem wejść przy użyciu urządzenia mobilnego;
  • 40% z nich w takiej sytuacji odwiedzi stronę konkurencji.

2. Każda wiadomość, to sposób na lepsze poznanie klienta

Każde otwarcie wiadomości e-mail i kliknięcie w link znajdujący się w jej treści jest monitorowany przez system Marketing Automation. Każde takie zachowanie przypisywane jest do konkretnej osoby, której dotyczyło i zapisane na karcie kontaktu. Dlatego też, możemy każdą wiadomość e-mail wykorzystać do poznania indywidualnych preferencji każdego z użytkowników. Wiedza, którą w ten sposób zdobędziemy w połączeniu z przebiegiem wizyt kontaktów na stronie WWW pozwoli nam lepiej dopasowywać następne wiadomości.

3. Personalizacja i dopasowanie treści jest kluczowe

Dlaczego wiadomość powinna być dopasowana do odbiorcy? Po pierwsze sami odbiorcy są coraz bardziej wymagający względem komunikatów marketingowych. Po prostu chcą dostawać interesujące ich wiadomości. Z drugiej strony mimo spadającego wykorzystania e-maila rośnie ilość wysyłanych wiadomości marketingowych. Jedyne co możemy zrobić, aby wyróżnić się z tłumu to wysyłać faktycznie to czego oczekują od nas odbiorcy i to w skali 1 do 1. Jedną z najdokładniejszych i najmniej pracochłonnych metod tworzenia dopasowanych wiadomości jest wykorzystanie technologii dynamicznych wiadomości e-mail, dostępnej w systemie SALESmanago Marketing Automation. W praktyce system automatycznie tworzy i wysyła dowolną liczbę wariacji tej samej wiadomości. W każdej wiadomości automatycznie podstawiane są te produkty/treści/usługi, które interesują odbiorcą, samo dopasowanie najczęściej odbywa się na podstawie tego co klient sam oglądał na stronie WWW. W takiej sytuacji każdy adresat może otrzymać zestaw produktów, które przeglądał, kupił lub które pasują do wymienionych.

Marketing Automation pozwala wysłać odpowiednią wiadomość, do odpowiedniej osoby i w odpowiednim czasie. Tak dopasowana wiadomość wyróżnia się na tle masowych wysyłek e-mail, ponieważ oferuję odbiorcy wartościową dla niego treść. Często wskaźnik otwarć (OR) dla takich wiadomości przekracza 50%, a ilość kliknięć(CTR) przekracza 20%.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]