Marketing Automation pozwala przede wszystkim lepiej poznać potencjalnego klienta i przygotować dla niego oferta, zanim on skontaktuje się z działem sprzedaży. Ankiety online, to kolejne fajne źródło informacji o potencjalnych klientach, dzięki nowej integracji SALESmanago i Ankietka.pl możemy jeszcze dokładniej poznać klientów online.
Zintegrowanie obu narzędzi pozwala lepiej zrozumieć preferencje naszych klientów, zebrać ich opinie i uwagi oraz rozbudować bazę kontaktową firmy. Łączymy zachowanie osoby w trakcie jej wizyty na stronie WWW (rozpoznawane przez SALESmanago) i informacje, które pozostawią one w wypełnianej ankiecie. Integracja jest możliwa w wypadku wykorzystywania najnowszej funkcjonalności ankietka.pl – widżetu. Umożliwia on prowadzenie badań bezpośrednio na stronie WWW i w trakcie wizyty użytkownika. Samo badanie może przyjąć formę quizu sprawdzającego wiedzę, testu psychologicznego lub zwykłego okienka zapisu na newsletter. Wszystko zależy od tego jakie pytania zawrzemy w kwestionariuszu.
W tym duecie system SALESmanago Marketing Automation zajmuje się gromadzenie informacji płynących z zachowania osób i budowaniem profilu behawioralnego. System identyfikuje i monitoruje zachowanie osób oraz firm na stronie WWW. Na tej podstawie system segmentuje aktualnych i potencjalnych klientów oraz wykonuje automatyczne akcje w wybranych kanałach marketingowych i sprzedażowych. Najczęściej to:
- E-Mail Marketing i Newslettery (dynamiczne dopasowane oferty produktowe)
- Dynamiczna personalizowana treść na stronie WWW (formularze kontaktowe i treści)
- Kanał mobilny (SMS, VMS, Aplikacje Mobilne)
- Remarketing Adwords, Facebook, RTB
- Powiadomienia i alerty dla działów sprzedaży i Call Center.
Ankietka.pl dodatkowo uzupełnia ten profil o informacje o charakterze deklaratywnym, które użytkownik zostawia w badaniu. Tak powstała baza danych będzie dokładniejsza i pełniejsza, niż wypadku stosowania tylko jednego z narzędzi. Dzięki temu wymienione wyżej działania mogą być realizowane dokładniej i skuteczniej.
Jak działa integracja?
Żeby uruchomić integrację naturalnie musimy posiadać konta w obu systemach. Dla osób, które nie korzystają z tych systemów dostępne są bezpłatne okresy testowe:
- 30 dni w wypadku SALESmanago Marketing Automation: REJESTRACJA;
- 14 dni w wypadku Ankietka.pl: REJESTRACJA;
Następny krokiem będzie podanie danych API SALESmanago w systemie Ankietka.pl. Potrzebne informacje znajdziemy w SALESmanago > Ustawienia > Integracje. Następnie już punktowo dla danej ankiety włączamy opcję: monitorowana przez SALESmanago.
Po poprawnej konfiguracjioba systemy zaczną współpracować. Jeśli na stronie WWW pojawi się anonimowy użytkownik, wtedy kwestionariusz zapyta go o adres e-mail. Po jego wpisaniu nowy kontakt zostaje dodany do bazy w SALESmanago i rozpoczyna się monitorowanie jego zachowania online. W wypadku już monitorowanych kontaktów kwestionariusz pominie pytanie o adres e-mail. W obu przypadkach informacje o wypełnieniu ankiety zostaną przesłane do SALESmanago i zapisane na kartach kontaktów. Dostaniemy pytania i odpowiedzi w formie dodatkowych szczegółów, adres e-mail oraz kontakty zostaną oznaczone odpowiednimi tagami.
Oczywiście każdy uzupełnieni ankiety nie tylko wzbogaci bazę danych ale może być również zdarzeniem uruchamiającym regułę automatyzacji, czyli np. zrealizowanie wysyłki e-mail, przypisanie scoringu, przekazanie alertu do działu sprzedaży i wiele innych.
Wszystkich zainteresowanych działaniem integracji prosimy o kontakt: info@salesmanago.pl