Subiektywna lista 5 najczęściej powtarzanych błędów przy tworzeniu i udostępnianiu treści marketingowych. Zanim nowy rok na dobre się rozpędzi i zapomnimy o podjętych noworocznych postanowieniach, dołóżmy jeszcze jedno, którego będziemy się trzymać. Poprawmy kilka błędów, które najczęściej przytrafiają się w content marketingu. Treść obecnie staje się jednym z najskuteczniejszych sposobów przyciągnięcia uwagi odbiorców. Dlatego ważne jest, aby wykorzystać jej potencjał w pełni.
1. Skupiamy się na własnej firmie i jej przekazie
Często bywa tak, że firmy zaczynają publikować własne treści, ponieważ chcą przekazać Światu swoją misję, cel i informacje w ich mniemaniu najważniejsze. Rzeczywistość jest dużo brutalniejsza. Umówmy się dla konsumentów najważniejsi są oni sami i nikogo z nich nie obchodzi nas przekaz. Chyba, że nasze komunikaty skupiają się na tym czego oczekują konsumenci. Skąd możemy wiedzieć czego tak naprawdę oczekują od nas konsumenci? Na pomoc przychodzi moduł monitorowania i identyfikowania zachowania osób na stronie WWW, dostępny w systemie SALESmanago Marketing Automation. Buduje on profil behawioralny kontaktu i pokazuje czego tak naprawdę oczekują od nas konsumenci.
Rozwiązanie: Jak dopasować działania marketingowe do Zakupowej Podróży Klienta
2. Nie dostarczamy wartości
Dobra treść pomaga odbiorcy, dostarcza mu informacji, których potrzebował lub wskazuje błędy, które popełnia i może ich uniknąć. Jakby tego nie nazwać, potrzebujemy tworzyć treści, które spełniają potrzeby odbiorców.
Rozwiązanie: 7 porad dla copywritera. Czyli jak tworzyć lepsze treści marketingowe.
3. Tworzymy nie powiązany, samotny content
Każda treść, którą tworzymy powinna wspierać albo być wspierana przez inny kanał komunikacji. W sytuacji idealnej nasze treści dostępne w różnych miejscach tworzą coś na wzór wyraźnej ścieżki, którą powinien pewnie podążać odbiorca. Oczywiście takie ścieżki bardzo rzadko są liniowe i częściej przypominają całą mapę – sieć różnych treści i kanałów komunikacji. Systemy Marketing Automation pozwalają automatycznie reagować odpowiednią treścią w różnych kanałach komunikacji w czasie praktycznie rzeczywistym, dzięki czemu możemy zachować spójność w komunikacji.
Rozwiązanie: Jak wykorzystać blog i materiały video do personalizacji komunikacji z klientem.
4. Udostępniamy materiały całkiem za darmo
Ten punkt dotyczy najbardziej ebooków, raportów, wyników ankiet i innych wartościowych opracowań. Nie ma nic gorszego niż udostępnienie takiej treści całkowicie za darmo. Oczywiście nie mówimy tutaj o zbieraniu opłat w formie pieniężnej. Natomiast odpowiednią „zapłatą” będzie pozostawienie danych kontaktowych przez osoby, które pobierają dany materiał. Bardzo prosta wymiana firma udostępnia swoją treść, której przygotowanie pochłonęło określoną ilość pracy, w zamian za co odbiorca „płaci” pozostawiając kontakt do siebie, czyli potencjalnego klienta.
Rozwiązanie: 5 pomysłów na pozyskanie adresów email od anonimowych użytkowników odwiedzających stronę WWW
5. Udostępniamy nie odpowiedni content, nie odpowiedniej grupie i w złym czasie
Słowo udostępnić kojarzy się z umieszczeniem czegoś na stronie WWW gotowego do pobrania. Przecież kiedy wysyłamy wiadomość e-mail, publikujemy post w social media lub blogu, wysyłamy wiadomość SMS lub VMS, to również udostępniamy treść. Pytanie jest kiedy, komu i co przekazać. W marketing automation możemy w łatwy sposób dopasować konsumenta, do treści i sposobu przekazu. Przez co nasza komunikacja staję się skuteczniejsza.
Rozwiązanie: 4 kanały dostarczania indywidualnie dopasowanych i personalizowanych treści