5 błędów w content marketingu, których można uniknąć z Marketing Automation

Subiektywna lista 5 najczęściej powtarzanych błędów przy tworzeniu i udostępnianiu treści marketingowych. Zanim nowy rok na dobre się rozpędzi i zapomnimy o podjętych noworocznych postanowieniach, dołóżmy jeszcze jedno, którego będziemy się trzymać. Poprawmy kilka błędów, które najczęściej przytrafiają się w content marketingu. Treść obecnie staje się jednym z najskuteczniejszych sposobów przyciągnięcia uwagi odbiorców. Dlatego ważne jest, aby wykorzystać jej potencjał w pełni.

1. Skupiamy się na własnej firmie i jej przekazie

Często bywa tak, że firmy zaczynają publikować własne treści, ponieważ chcą przekazać Światu swoją misję, cel i informacje w ich mniemaniu najważniejsze. Rzeczywistość jest dużo brutalniejsza. Umówmy się dla konsumentów najważniejsi są oni sami i nikogo z nich nie obchodzi nas przekaz. Chyba, że nasze komunikaty skupiają się na tym czego oczekują konsumenci. Skąd możemy wiedzieć czego tak naprawdę oczekują od nas konsumenci? Na pomoc przychodzi moduł monitorowania i identyfikowania zachowania osób na stronie WWW, dostępny w systemie SALESmanago Marketing Automation.  Buduje on profil behawioralny kontaktu i pokazuje czego tak naprawdę oczekują od nas konsumenci.

Rozwiązanie: Jak dopasować działania marketingowe do Zakupowej Podróży Klienta

2. Nie dostarczamy wartości

Dobra treść pomaga odbiorcy, dostarcza mu informacji, których potrzebował lub wskazuje błędy, które popełnia i może ich uniknąć. Jakby tego nie nazwać, potrzebujemy tworzyć treści, które spełniają potrzeby odbiorców.

Rozwiązanie: 7 porad dla copywritera. Czyli jak tworzyć lepsze treści marketingowe.

3. Tworzymy nie powiązany, samotny content

Każda treść, którą tworzymy powinna wspierać albo być wspierana przez inny kanał komunikacji. W sytuacji idealnej nasze treści dostępne w różnych miejscach tworzą coś na wzór wyraźnej ścieżki, którą powinien pewnie podążać odbiorca. Oczywiście takie ścieżki bardzo rzadko są liniowe i częściej przypominają całą mapę – sieć różnych treści i kanałów komunikacji. Systemy Marketing Automation pozwalają automatycznie reagować odpowiednią treścią w różnych kanałach komunikacji w czasie praktycznie rzeczywistym, dzięki czemu możemy zachować spójność w komunikacji.

Rozwiązanie: Jak wykorzystać blog i materiały video do personalizacji komunikacji z klientem.

4. Udostępniamy materiały całkiem za darmo

Ten punkt dotyczy najbardziej  ebooków, raportów, wyników ankiet i innych wartościowych opracowań. Nie ma nic gorszego niż udostępnienie takiej treści całkowicie za darmo. Oczywiście nie mówimy tutaj o zbieraniu opłat w formie pieniężnej. Natomiast odpowiednią „zapłatą” będzie pozostawienie danych kontaktowych przez osoby, które pobierają dany materiał. Bardzo prosta wymiana firma udostępnia swoją treść, której przygotowanie pochłonęło określoną ilość pracy, w zamian za co odbiorca „płaci” pozostawiając kontakt do siebie, czyli potencjalnego klienta.

Rozwiązanie: 5 pomysłów na pozyskanie adresów email od anonimowych użytkowników odwiedzających stronę WWW

5. Udostępniamy nie odpowiedni content, nie odpowiedniej grupie i w złym czasie

Słowo udostępnić kojarzy się z umieszczeniem czegoś na stronie WWW gotowego do pobrania. Przecież kiedy wysyłamy wiadomość e-mail, publikujemy post w social media lub blogu, wysyłamy wiadomość SMS lub VMS, to również udostępniamy treść. Pytanie jest kiedy, komu i co przekazać. W marketing automation możemy w łatwy sposób dopasować konsumenta, do treści i sposobu przekazu. Przez co nasza komunikacja staję się skuteczniejsza.

Rozwiązanie: 4 kanały dostarczania indywidualnie dopasowanych i personalizowanych treści

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]