Połączenie CRM i Marketing Automation pozwala generować wyższy przychód

Wiele firm wykorzystujących systemy CRM zastanawia się nad zwiększeniem ich efektywności. Synchronizacja już wykorzystywanych narzędzi z nowo wdrażanymi nie jest łatwym zadaniem. Jednak jeśli postawimy na odpowiednie systemy i właściwie je zintegrujemy, to możemy zyskać na tym całkiem sporo. Nawiązując do badań Nuclear Research wsparcie systemu CRM integracją z Marketing Automation pozwala podnieść ROI z jego wdrożenia o 14.5%.

Skąd bierze się ten wzrost? Uczestnicząc wczoraj w konferencji poświęconej systemom CRM i ich wykorzystaniu w firmie zrozumiałem jedną bardzo ważną rzecz. Każdy najlepszy nawet system CRM jest tak dobry jak dane, które do niego trafiają i na których pracują ludzie. Oczywiście zakładając, że potrafimy go sprawnie obsługiwać. Do systemów CRM najczęściej informacje są dodawane przez samych handlowców lub wraz z importem baz danych. Mówiąc krótko handlowcy mają dostęp do informacji statycznej i zbieranej od momentu kiedy kontakt trafia do CRM. Klasyką jest dostęp do informacji takich jak imię, nazwisko, firma, stanowiska, stopień decyzyjności, wielkość budżetu, branża, sektor, rozmiar firmy. Informacje bardzo ważne i pozwalające określić szanse na dokonanie sprzedaży z danym klientem.

Wdrożenie Marketing Automation i jego integracja z CRM daje nowe źródła informacji i pozwala dokładniej określić szanse sprzedażowe oraz dodatkowo wskazuje najlepszy moment na kontakt z potencjalnym klientem. Więc o co dokładnie chodzi? Dzisiaj klient podejmuje decyzje o zakupie bazując głównie na tym czego dowie się online. Połowa konsumentów zaczyna proces decyzji zakupowej online, a 90% w jego trakcie szuka ofert online. Dodatkowo przez pierwsze 70% procesu, jako konsumenci, nie chcemy rozmawiać bezpośrednio ze sprzedawcą, gdyż nie czujemy się na to gotowi(wiemy za mało o produkcie i nie jesteśmy w stanie zweryfikować tego co usłyszymy). Okazuje się, że system CRM pozwala nam obsłużyć około 30% procent realnego procesu sprzedaży, czyli od momentu kiedy nastąpi kontakt pomiędzy sprzedawcą i konsumentem.

Przed tym kontaktem konsumenci poszukują informacji online, zapisują się na newsletter, odwiedzają firmowy fanpage i przeglądają stronę WWW firmy. SALESmanago Marketing Automation pozwala identyfikować i monitorować zachowanie konkretnych osób na samym początku, czyli zaraz po tym jak zareagują na wiadomość e-mail wysłaną od firmy (np. newsletter), podadzą swój adres e-mail na stronie WWW firmy lub skorzystają z aplikacji FB. Od tego momentu wiadomo kiedy klient:

  • pojawia się na stronie WWW i jakie treści przegląda,
  • otwiera maile i klika w ich zawartość,
  • reaguje na kampanie reklamowe i jakie treści go zainteresowały,
  • uczestniczy w konkursach na FB,
  • korzysta z aplikacji mobilnej, odbiera SMS lub VMS od firmy.

Dostęp do tych informacji oznacza, że marketer najwcześniej wie o zainteresowaniu konsumenta i zaczyna budować jego profil. W oparciu o posiadaną wiedzę może zacząć edukować potencjalnego klienta, zanim on trafi do działu sprzedaży. Pomaga sprzedawcom dostarczając im kontakty lepiej przygotowane. W systemie Marketing Automation marketer posiada wartościową wiedzę o aktualnych i potencjalnych klientach. Wykorzystuje ją do automatyzacji i przekazuje do działu sprzedaży wraz z kontaktem bezpośrednio lub w systemie CRM. Dzięki temu, że sprzedawca otrzymuje w swoim CRM dokładniejsze informacje o kliencie, który jest zainteresowany i gotowy do rozmowy ze sprzedawcą to w praktyce:

1. Skraca się proces sprzedażowy:

Marketing odciąża sprzedaż edukując kontakty i przekazuje je do działu sprzedaży. Sprzedawca wie do kogo dzwonić, kiedy i o czym z nim rozmawiać, ponieważ ma dostęp do jego profilu i historii jego zainteresowania ofertą firmy online.

2. Wzrasta konwersja sprzedażowa:

Dział sprzedaży otrzymuje tylko zainteresowane zakupem kontakty, które otrzymały wcześniej najważniejsze informacje w ramach programu Lead Nurturing.

3. Wzrasta jakość danych w firmie:

Nie tylko posiadamy więcej wartościowych informacji o kontaktach ale dodatkowo informacje na bieżąco aktualizują się w obu systemach, przez co sprzedawca ma pewność, że stale widzi aktualny profil potencjalnego klienta.

4. Spada koszt sprzedaży:

Łatwiejszy dostęp do informacji, lepiej przygotowane i wstępnie selekcjonowane kontakty sprawiają, że jesteśmy w stanie praktycznie wyeliminować „cold calling”. Dodatkowo sam proces jest krótszy i efektywniejszy, więc w tym samym czasie możemy przeprowadzić ich więcej.

Czy integracja obu narzędzi jest trudna?

Odpowiedź jest prosta NIE, o ile samodzielne przygotowanie takiej integracji byłoby trudne, to wykorzystanie gotowych jest dużo łatwiejsze i najczęściej polega na wpisaniu kilku loginów i haseł. W wypadku systemu SALESmanago Marketing Automation już teraz dostępne są integracje z takim systemami jak : Livespace CRM czy Berberis, a następne są w opracowywaniu, niebawem możemy spodziewać się integracji z sugarCRM i programem ERP – Enova.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]