5 cech skutecznego marketingu wielokanałowego

Marketing wielokanałowy na dobre zagościł w strategiach marketingowych polskich firm. W założeniu pozwala na obecność marketingową firmy w wielu kanałach komunikacji marketingowej. Wraz z rosnącą liczbą wykorzystywanych kanałów rośnie jego skomplikowanie i pojawia się problem prowadzenia spójnej komunikacji w wielu punktach styku klienta z firmą. Co to marketing wielokanałowy i jak skutecznie go realizować?

Co to jest marketing wielokanałowy?

Marketing wielokanałowy najczęściej definiowany jest jako komunikacja i marketing do potencjalnych  i aktualnych klientów w wielu kanałach jednocześnie, zarówno online i offline. To oznacza, że zamiast realizowania wyizolowanych kampanii skupiających się na jednym kanale komunikacji lub taktyce marketingowej, marketerzy mogą teraz docierać do konsumentów w wielu miejscach jednocześnie.

Ciekawe jest to, że to sami konsumenci i ich przyzwyczajenia „wymyślili” marketing wielokanałowy. Codziennie przemieszczamy się pomiędzy ogromną liczbą kanałów TV i radiowych, wiadomości e-Mail, SMS, VMS i przeróżnych form reklamy online. Dodatkowo spotykamy się z tymi komunikatami najczęściej przy pomocy kilku urządzeń: telefon, tablet, komputer i to często nie jeden. Dla marketera powinno to oznaczać, że możemy (jako konsumenci) szukać ofert i dokonywać zakupów w wielu różnych miejscach. Chociażby odbierając ofertę mailową na telefonie, a samego zakupu dokonując w sklepie internetowym za pomocą komputera.

Widzimy, że nie możemy już docierać do konsumentów w sposób liniowy i tylko w jednym kanale, ponieważ po prostu oni tak nie chcą i nie są dostępni cały czas, w tym samym miejscy. Przechodzimy od strategii komunikacji w poszczególnych wyizolowanych kanałach marketingowych w stronę kontaktu z klientem jedynie w punktach styku i za pomocą dopasowanej treści. Czyli w momencie, w którym pojawia się dla nas w danym kanale, my staramy się dostarczyć mu interesujący i dopasowany komunikat. Powstaje pytanie jak można poznać klienta w tych wszystkich miejscach i zareagować na jego obecność? Tutaj pojawia się możliwość identyfikowania i monitorowania zachowania osób w Internecie dostępna w systemie SALESmanago Marketing Automation. Dochodzimy więc do wniosku, że nasz obecność w wielu kanałach nie wystarczy i musimy dodać do tego kilka innych elementów. Jak więc przygotować się do działania wielokanałowego?

5 cech skutecznego marketingu wielokanałowego

1. Profil idealnego konsumenta

Każda firma potrzebuje minimum jednego jasno określonego profilu konsumenta idealnego dla niej. Ta definicja to kim są kupujący(dane biograficzne, demograficzne i firmograficzne)oraz :

  • co ma im dać zakup,
  • co nimi kieruję w procesie zakupowym;
  • jak myślą  oraz jak, gdzie i kiedy kupują;
  • w jaki sposób podejmują decyzję.

Taka wiedza pozwoli marketerom skupić się na tych punktach styku z konsumentami, w których występują potencjalni klienci firmy i zaserwować im komunikat jakiego oczekują.

2. Integracja działań w każdym z kanałów

Kiedy już wybierzemy kanały marketingowe, w których są obecny nasi potencjalni klienci, to sama obecność w nich nie wystarczy. Wszystkie one muszą pracować wspólnie, w każdym z nich powinniśmy „słuchać” konsumentów i odpowiadać na ich potrzeby odpowiednimi treściami. Największym wyzwaniem jest harmonijna komunikacja z klientem niezależnie od tego w jakim kanale będziemy musieli wyświetlić/przekazać kolejny komunikat. Łącząc treści z możliwościami Marketing Automation możemy wyświetlać dopasowane komunikat, zawsze wtedy gdy pojawi się w danym kanale marketingowym.

 

3. Zorientowane na konsumenta treści

Konsumenci coraz bardziej świadomie wykorzystują Internet w procesie zakupowym. Poszukując informacji wybierają te, które są dla nich najbardziej przydatne. Im bardziej użyteczne i pomocne informacje udostępnimy naszym potencjalnym klientom, tym lepszy będzie ich odzew. Dzisiaj to nie marketer wypycha treść do konsumenta, a raczej przyciąga konsumenta udostępnianą treścią.

4. Responsywny design

Skoro treści marketingowe odbierane są na coraz większej liczbie, coraz bardziej zróżnicowanych urządzeń, to  w naturalny sposób responsywny design staje się czymś niezbędnym. Nie tylko stajemy przed wyzwaniem bardzo różnych rozdzielczości i proporcji ekranów w różnych urządzeniach. Dodatkowo kreacje wyświetlane na urządzeniach dotykowych muszą być przystosowane do obsługi dotykiem.

5. Analiza skuteczności prowadzonych działań

Wszystko to nie będzie miało sensu, jeśli nie będziemy mierzyć chociażby podstawowych parametrów skuteczności realizowanych działań. Im więcej kanałów komunikacji wchodzi w grę, tym trudniej skutecznie określić chociażby wskaźnik ROI. Bez dobrego narzędzia analitycznego będzie nam ciężko sprostać temu zadaniu. Warto zwrócić uwagę na analitykę konwersji w SALESmanago oraz koncepcję marketingu zamkniętej pętli. Oba elementy ułatwią nam określenie skuteczności prowadzonych działań. Polecamy również lekturę:

10 najważniejszych kluczowych wskaźników efektywności w marketingu

Zastanawiasz się jakie kanały marketingowe wykorzystać z Marketing Automation? Napisz do nas na: info@salesmanago.pl

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]