3 dobre praktyki efektywnej automatyzacji w e-Mail Marketingu

Wdrażając Marketing Automation, często spotykamy się z luką dotyczącą tego jak jest, a jak powinno być. Najczęściej dotyczy to automatyzacji wysyłek wiadomości e-mail w reakcji na zachowanie konsumentów.  Wiele firm używa automatycznych kampanii jedynie do edukacji potencjalnych klientów. Jednocześnie omijając zupełnie komunikację po sprzedażową i ponowną aktywizację utraconych lub uśpionych klientów.

Wiadomość e-mail to bardzo popularny sposób komunikacji, zarówno dla marketerów jaki i konsumentów. Jak więc wykorzystać pełen jego potencjał i możliwości automatycznych wysyłek?

1. Wykorzystaj automatyzację do budowania silnych relacji z konsumentami

Marketing Automation do idealny sposób na dbanie o relację z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Dlaczego? Przede wszystkim pozwala nam monitorować i identyfikować zachowanie potencjalnych kontaktów. Dzięki temu dowiadujemy się czego potrzebują nasi potencjalni klienci i kiedy. Po drugie każdy z nas lubi być traktowany indywidualnie i zarazem wyjątkowo, szczególnie w relacji konsument-firma. SALESmanago Marketing Automation, dzięki technologii dynamicznych treści pozwala wysyłać wiadomości e-mail i wyświetlać treści na stronie WWW dopasowane do potrzeb i zainteresowań  indywidualnych osób. W ten sposób uzyskujemy bardzo spersonalizowany komunikat, który dokładnie trafia w potrzeby konkretnego konsumenta. Poniżej przykładowa wiadomość e-mail  z dynamicznie dopasowaną treścią.

2. Zwracaj uwagę na zachowanie zidentyfikowanych kontaktów

W skuteczności komunikacji najważniejszy jest kontekst i czas. Jeśli zapytamy o coś dzisiaj, a odpowiedź otrzymamy za tydzień to nie będziemy raczej z niej zadowoleni. To samo dotyczy działań marketingowych i sprzedażowych. Konsumenci odwiedzając naszą stronę i reagując nasz treści, tak naprawdę zadają nam pytanie: „Czy możesz mi dać to czego potrzebuje” lub „Czy potrzebuje tego co masz w ofercie”. Oczywiście to tylko przykład ale jeśli zareagujemy na takie pytanie i wyślemy odpowiedni komunikat zaraz po tym jak konsument „zapyta” to trafimy do jego świadomości i poprowadzimy go bliżej w stronę zakupu.

3. Zrezygnuj z podejścia „ustaw i zapomnij”

Jedną  najsilniej obniżających skuteczność automatyzacji rzeczy jest „auto pilot”, czyli sytuacja  w której ustawiamy jakąś automatyzację i o niej zapominamy. Oczywiście nie zawsze spotkamy się ze spadającą skutecznością, czasem będzie ona stała lub delikatnie wzrośnie. Jednak, jeśli jest coś dobre to nie oznacza, że może być lepsze! W systemach Marketing Automation uzyskujemy bardzo dużo informacji o zachowaniu kontaktów, również w reakcji nasze działania. Tymczasem monitorując statystyki automatycznych akcji i zachowanie kontaktów możemy znaleźć miejsca, gdzie potrzebna jest poprawa. Efekty każdej modyfikacji są w pełni mierzalne i pozwalają skutecznie określić czy zmiany idą w dobrą stronę. Firmy, które najwięcej zyskują na Marketing Automation działają w oparciu o nieustanne testowanie i optymalizację zautomatyzowanych procesów w oparciu o gromadzone dane. Oczywiście wymaga to czasu, strategii i pracy ale w efekcie uzyskamy dużo większą skuteczność e-Mail Marketingu.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]