3 noworoczne postanowienia marketera na 2014 rok

Kończący się 2013 rok przyniósł dużo nowego w podejściu do komunikacji marketingowo-sprzedażowej z potencjalnym i aktualnym klientem. Zwiększyła się świadomość marketerów, którzy dużo aktywniej chcą uczestniczyć w procesie sprzedażowym, a przede wszystkim odejść od masowej komunikacji na rzecz spersonalizowanej komunikacji z indywidualnymi odbiorcami. Ta jakościowa zmiana w podejściu do marketingu i jego roli w nowoczesnej firmie zapowiada jeszcze ciekawszy nadchodzący rok.

Każdy zajmujący się marketingiem powinien pamiętać o jednej podstawowej rzeczy. To jego praca łączy firmę z konsumentami. Często popełnianym błędem było kładzenie nacisku na komunikowanie konsumentom oferty firmy. Mimo tego, że marketerzy nie wiedzieli jakiej oferty potrzebują konkretni odbiorcy i w jaki sposób chcieliby ją otrzymać. Marketerzy starali się dostarczyć dopasowane i cenne informacje dla odbiorcy ale ograniczała ich niewiedza. Problem dodatkowo wzmocnił znaczny przyrost liczby kanałów komunikacji. Przy tak dużej defragmentacji mediów elektronicznych coraz ciężej utrzymać spójny i skuteczny proces komunikacji z konsumentem pośród wielu punktów styku z firmą.

2014 rok na pewno nie będzie się różnił pod względem wymagań konsumentów, a liczba kanałów komunikacji może jedynie wzrosnąć. To co będzie się zmieniało to praca marketerów, którzy jeśli chcą skutecznie konkurować na rynku będą musieli przestawić się z masowego „szerokopasmowego” marketingu na podejście traktujące każdego konsumenta indywidualnie.  Oznacz to, że konsument ma otrzymywać możliwie najlepiej spersonalizowane treści przy każdej interakcji z firmą i to zarówno w mediach cyfrowych jak i kontakcie offline. Sukces przyniesie angażowanie odbiorców, wtedy kiedy tego oczekują, treścią której potrzebują i w miejscu gdzie się jej spodziewają. Poniżej kilka postanowień na lepszy 2014 rok:

1. Przejdę z masowej ogólnej komunikacji na rzecz Marketing Automation i spersonalizowanych treści

Marketing Automation jest jednym z najczęściej wymienianych trendów w marketingu na 2014. Pomału, również z rozwiązania, które fajnie było by mieć staje się systemem niezbędnym do dalszej skutecznej pracy. Przede wszystkim systemy tej klasy, takie jak SALESmanago pozwalają na identyfikowanie i monitorowanie zachowania kontaktów w większości kanałów marketingowych. Równocześnie pozwala na dopasowanie komunikatów w tych kanałach do potrzeb zidentyfikowanych kontaktów. W ten sposób możemy poznawać zachowania odbiorców w wielu miejscach, dopasowywać je do indywidualnych osób i jednocześnie odpowiadać na ich potrzeby wysoce dopasowanymi komunikatami.

2. Spróbuję spersonalizować komunikację w chociaż jednym nowym kanale

Systemy Marketing Automation pozwalają na personalizację komunikacji w wielu kanałach. Wśród nich znajdziemy:

  • e-Mail Marketing;
  • strona WWW;
  • social Media;
  • SMS i VMS;
  • aplikacje mobilne;
  • sieci RTB;

Technologia pozwala na wiele, a jej zastosowań jest olbrzymia ilość. Informacja, że ktoś wczoraj otworzył wiadomość e-mail, a dzisiaj dokonał zakupu w sklepie internetowym to wspaniała wiedza dla marketera. Wie on co i jak działa na poszczególnych konsumentów. W 2014 najlepsi marketerzy wykorzystają tą wiedzę do tworzenia wyjątkowych i angażujących kampanii. Początek może być prosty. Wybierzmy jeden kanał, w którym nie próbowaliśmy personalizować komunikacji i zacznijmy z prostymi dopasowaniami. W ten sposób nauczymy się co jest dla nas najskuteczniejsze i efektywniej zaczniemy działać z bardziej zaawansowanymi personalizacjami.

3. Wykorzystam dane behawioralne w nowy ciekawy sposób

Chyba jedną z najciekawszych nowości jest technologia iBeacon dostępna obecnie na urządzeniach od Apple. Polega ona na lokalizowaniu użytkowników wewnątrz np. sklepów. Urządzenie to wykorzystując Bluetooth komunikuje się z bramkami umieszczonymi w lokalu i na bieżąco określa położenie użytkownika. Wyobraźmy sobie taką sytuację wchodzimy do sklepu a nasz telefon proponuje instalację aplikacji, dzięki której dostaniemy dostęp do unikalnych promocji. Następnie ta aplikacja będzie nas na bieżąco powiadamiać o artykułach objętych promocją, które nas interesują i są właśnie kilka metrów od nas. Doceni to każdy kto nie lubi błądzić po sklepie w poszukiwaniu ulubionych artykułów. Marketer może zostać dla konsumenta prawdziwym prywatnym przewodnikiem, który pomoże znaleźć mu najlepiej dopasowany do niego produkt lub usługę. Konsumenci, również to docenią bo każdy lubi być traktowany indywidualnie i lubimy kiedy ktoś zwraca uwagę na nasze potrzeby.

Poznaj trendy w Marketing Automation na 2014 rok

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]