Integracja SALESmanago Marketing Automation z aplikacjami facebook click apps

Według badania Megapanel/PBI Gemius wrzesień 2013 Facebook zgromadził prawie 15,5 mln użytkowników i uzyskał zasięg wśród internautów na poziomie 72%. Nie dziwi więc coraz większe zainteresowanie firm portalem. Coraz więcej z nich próbuje odnaleźć na nim swoich klientów. Nowa integracja systemu SALESmanago Marketing Automation i aplikacji facebook dostarczanych przez click apps pozwala skutecznie połączyć firmowy fanpage z pozostałymi działaniami marketingowo-sprzedażowymi.

Od jakiegoś czasu pracowaliśmy nad najefektywniejszym połączeniem możliwości Marketing Automation oraz potencjału social media. Coraz więcej osób pytało jak może zintegrować firmy fanpage z systemem i jakie możliwości daje taka integracja. Odpowiedzią okazuje się połączenie z użytecznymi aplikacjami oferowanymi przez firmę click apps.

Click apps – gotowe aplikacje na Facebook

Click apps to platforma udostępniającą edytowalne aplikacje działające na portalu facebook.com. Każda z aplikacji pozwala na jej samodzielną instalację i dostosowanie przez użytkownika. Używanie click apps nie wymaga umiejętności programowania. Dostępne aplikacje  podzielone są na trzy grupy:

  • konkursowe;
  • funkcjonalne;
  • sprzedażowe.

Wśród nich znajdują się narzędzia pozwalające łatwo przeprowadzić konkurs fotograficzny, filmowy, quiz lub udostępnić kod rabatowy. Większość aplikacji jest zupełnie darmowa. Niektóre aplikacje konkursowe w wersji darmowej posiadają ograniczenie do 100 indywidualnych użytkowników. Kupując nieograniczony dostęp do dowolnej aplikacji, zyskujesz nieograniczony dostęp do wszystkich na wybranym Fanpage’u. Sam proces przygotowania i wdrożenia aplikacji jest krótki i intuicyjny. Wystarczy wybrać aplikację, następnie wybrać fanpage, dodać treści i ewentualnie zmodyfikować grafiki. Aplikacja będzie od razu dostępna na wybranym fanpage’u.

SALESmanago Marketing Automation

SALESmanago Marketing Automation jest to pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie systemów tego typu. SALESmanago to system służący do automatyzacji działań z zakresu sprzedaży i marketingu. Jego głównym działaniem jest identyfikacja osób na stronie WWW, monitorowanie ich zachowania oraz kierowanie automatycznie dopasowanych ofert handlowych poprzez e-mail, stronę WWW lub SMS w oparciu o zgromadzone dane i zbudowany profil indywidualnego klienta. System segmentuje klientów w oparciu o ich zainteresowanie i dopasowuje zautomatyzowane programy marketingowe zwiększające ilość generowanych kontaktów oraz konwersję sprzedażową.

Integracja SALESmanago Marketing Automaiton i aplikacji click apps

Sposób rozpoczęcia integracji zależy od tego czy korzystamy, z któregoś rozwiązań czy też nie i wygląda troszkę inaczej w wypadku użytkowników SALESmanago i click apps. Po pierwsze jeśli nie korzystamy z żadnego z rozwiązań to zaczynamy od założenia konta w jednym z nich:

SALESmanago Marketing Automation – bezpłatny 30-dniowy okres testowy TUTAJ

lub

Click apps bezpłatny dostęp do aplikacji przy ograniczonej liczbie użytkowników TUTAJ

Następnie w wypadku systemu SALESmanago Marketing Automation przechodzimy do zakładki [Ustawienia] -> [Aplikacje Facebook].

Teraz zostaje nam tylko wybór aplikacji o odpowiedniej funkcjonalności i dodanie jej do odpowiedniego FanPage’a.

Jeśli natomiast korzystamy już z click apps i chcemy dokonać integracji to udajemy się do zakładki [integracje] i wybieramy opcję SALESmanago Marketing Automation.

Teraz możemy szybko założyć konto w systemie SALESmanago poprzez przycisk [załóż konto] lub połączyć już istniejące [Połącz aplikację z SALESmanago]. Integracja jest gotowa. Ważne jest, że integracji dokonujemy raz dla wszystkich aplikacji tworzonych z danego konta w click apps. Od tej pory każda osoba, która weźmie udział(zagra) w aplikacjach zintegrowanych z SALESmanago zostanie automatycznie dodana do CRM w systemie wraz z zestawem informacji. Na jej karcie kontaktu ukażą się następujące informacje:

  • na którym fanpage’u zagrała w aplikacji;
  • W której aplikacji wzięła udzial;
  • Jej wiek, płeć oraz lokalizację.

5 pomysłów na wykorzystanie integracji aplikacji konkursowych i Marketing Automation

1. Pozyskiwanie nowych kontaktów

To najbardziej oczywiste zastosowanie. Jedną z głównych zalet połączenia obu rozwiązań jest automatyczne dodawanie do bazy adresowej w SALESmanago danych kontaktowych osób, które zapisały się w aplikacji na portalu Facebook.

2. Aktualizacja i wzbogacenie danych o posiadanych kontaktach

Dane każdej osoby, która weźmie udział w konkursie są przesyłane do SALESmanago. Jeśli dany kontakt już znajduje się w naszej bazie to jego karta kontaktu zostanie zaktualizowana oraz dodane będą dodatkowe informacje zaczerpnięte z profilu FB.  Oprócz adresu e-mail, imienia oraz nazwiska do systemu trafi nazwa aplikacji oraz fanpage’u, na którym miała miejsce interakcja. Pojawi się też kilka dodatkowych szczegółów takich jak data urodzenia, płeć, miejsce zamieszkania i kraj pochodzenia.

3. Automatyzacja komunikacji z osobami biorącymi udział w aplikacji

Po skorzystaniu z aplikacji każdy z uczestników jest dodawany do systemu SALESmanago z odpowiednim oznaczeniem (tagiem). Przypisanie takiego Tagu do karty kontaktu może uruchamiać automatyczne akcje. Naprzykład możemy wysłać wiadomość e-mail do wszystkich którzy wzięli udział w konkursie. W ten sposób możemy na bieżącą utrzymywać kontakt z uczestnikami konkursu.

4. Zwiększanie popularności Fan Page i budowa relacji z pozyskiwanymi kontaktami

Każdy z odwiedzających Twój Fan Page to również potencjalny klient. Funkcjonalne aplikacje click apps pozwalają zwiększyć popularność strony na facebook’u, zwiększyć ilość polubień i pozyskać więcej kontaktów, które następnie przekazywane są do systemu SALESmanago Marketing Automation. Marketing Automaiton pozwala poprzez zautomatyzowane akcje reagować na zachowanie kontaktów online i kierować do nich dopasowane komunikaty marketingowe. Reasumując click apps pozwala zainteresować i pozyskać kontakt, a w SALESmanago możemy zbudować z nim pozytywne relacje.

5. Włączenie social media do zautomatyzowanych procesów marketingowych

Dzięki tej integracji możemy w łatwy sposób włączyć social media w proces komunikacji marketingowej. Zyskujemy kolejny punkt styku na lini klient-firma, w którym możemy odziaływać na proces zakupowy klienta. Informacje płynące z firmowej strony na portalu Facebook, pozwolą wzbogacić realizowane działania i lepiej je dopasować. Z drugiej strony możemy automatycznie kierować na fanpage osoby o określonym profilu behawioralnym i odpowiednio się z nimi komunikować zależnie od tego czy wezmą udział w aplikacji czy też nie. Jednocześnie wykorzystując informację pochodzące z aplikacji FB.

Masz pytania lub potrzebujesz pomocy przy integracji? Pisz na info@salesmanago.pl

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]