Według badania Megapanel/PBI Gemius wrzesień 2013 Facebook zgromadził prawie 15,5 mln użytkowników i uzyskał zasięg wśród internautów na poziomie 72%. Nie dziwi więc coraz większe zainteresowanie firm portalem. Coraz więcej z nich próbuje odnaleźć na nim swoich klientów. Nowa integracja systemu SALESmanago Marketing Automation i aplikacji facebook dostarczanych przez click apps pozwala skutecznie połączyć firmowy fanpage z pozostałymi działaniami marketingowo-sprzedażowymi.
Od jakiegoś czasu pracowaliśmy nad najefektywniejszym połączeniem możliwości Marketing Automation oraz potencjału social media. Coraz więcej osób pytało jak może zintegrować firmy fanpage z systemem i jakie możliwości daje taka integracja. Odpowiedzią okazuje się połączenie z użytecznymi aplikacjami oferowanymi przez firmę click apps.
Click apps – gotowe aplikacje na Facebook
Click apps to platforma udostępniającą edytowalne aplikacje działające na portalu facebook.com. Każda z aplikacji pozwala na jej samodzielną instalację i dostosowanie przez użytkownika. Używanie click apps nie wymaga umiejętności programowania. Dostępne aplikacje podzielone są na trzy grupy:
- konkursowe;
- funkcjonalne;
- sprzedażowe.
Wśród nich znajdują się narzędzia pozwalające łatwo przeprowadzić konkurs fotograficzny, filmowy, quiz lub udostępnić kod rabatowy. Większość aplikacji jest zupełnie darmowa. Niektóre aplikacje konkursowe w wersji darmowej posiadają ograniczenie do 100 indywidualnych użytkowników. Kupując nieograniczony dostęp do dowolnej aplikacji, zyskujesz nieograniczony dostęp do wszystkich na wybranym Fanpage’u. Sam proces przygotowania i wdrożenia aplikacji jest krótki i intuicyjny. Wystarczy wybrać aplikację, następnie wybrać fanpage, dodać treści i ewentualnie zmodyfikować grafiki. Aplikacja będzie od razu dostępna na wybranym fanpage’u.
SALESmanago Marketing Automation
SALESmanago Marketing Automation jest to pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie systemów tego typu. SALESmanago to system służący do automatyzacji działań z zakresu sprzedaży i marketingu. Jego głównym działaniem jest identyfikacja osób na stronie WWW, monitorowanie ich zachowania oraz kierowanie automatycznie dopasowanych ofert handlowych poprzez e-mail, stronę WWW lub SMS w oparciu o zgromadzone dane i zbudowany profil indywidualnego klienta. System segmentuje klientów w oparciu o ich zainteresowanie i dopasowuje zautomatyzowane programy marketingowe zwiększające ilość generowanych kontaktów oraz konwersję sprzedażową.
Integracja SALESmanago Marketing Automaiton i aplikacji click apps
Sposób rozpoczęcia integracji zależy od tego czy korzystamy, z któregoś rozwiązań czy też nie i wygląda troszkę inaczej w wypadku użytkowników SALESmanago i click apps. Po pierwsze jeśli nie korzystamy z żadnego z rozwiązań to zaczynamy od założenia konta w jednym z nich:
SALESmanago Marketing Automation – bezpłatny 30-dniowy okres testowy TUTAJ
lub
Click apps bezpłatny dostęp do aplikacji przy ograniczonej liczbie użytkowników TUTAJ
Następnie w wypadku systemu SALESmanago Marketing Automation przechodzimy do zakładki [Ustawienia] -> [Aplikacje Facebook].
Teraz zostaje nam tylko wybór aplikacji o odpowiedniej funkcjonalności i dodanie jej do odpowiedniego FanPage’a.
Jeśli natomiast korzystamy już z click apps i chcemy dokonać integracji to udajemy się do zakładki [integracje] i wybieramy opcję SALESmanago Marketing Automation.
Teraz możemy szybko założyć konto w systemie SALESmanago poprzez przycisk [załóż konto] lub połączyć już istniejące [Połącz aplikację z SALESmanago]. Integracja jest gotowa. Ważne jest, że integracji dokonujemy raz dla wszystkich aplikacji tworzonych z danego konta w click apps. Od tej pory każda osoba, która weźmie udział(zagra) w aplikacjach zintegrowanych z SALESmanago zostanie automatycznie dodana do CRM w systemie wraz z zestawem informacji. Na jej karcie kontaktu ukażą się następujące informacje:
- na którym fanpage’u zagrała w aplikacji;
- W której aplikacji wzięła udzial;
- Jej wiek, płeć oraz lokalizację.
5 pomysłów na wykorzystanie integracji aplikacji konkursowych i Marketing Automation
1. Pozyskiwanie nowych kontaktów
To najbardziej oczywiste zastosowanie. Jedną z głównych zalet połączenia obu rozwiązań jest automatyczne dodawanie do bazy adresowej w SALESmanago danych kontaktowych osób, które zapisały się w aplikacji na portalu Facebook.
2. Aktualizacja i wzbogacenie danych o posiadanych kontaktach
Dane każdej osoby, która weźmie udział w konkursie są przesyłane do SALESmanago. Jeśli dany kontakt już znajduje się w naszej bazie to jego karta kontaktu zostanie zaktualizowana oraz dodane będą dodatkowe informacje zaczerpnięte z profilu FB. Oprócz adresu e-mail, imienia oraz nazwiska do systemu trafi nazwa aplikacji oraz fanpage’u, na którym miała miejsce interakcja. Pojawi się też kilka dodatkowych szczegółów takich jak data urodzenia, płeć, miejsce zamieszkania i kraj pochodzenia.
3. Automatyzacja komunikacji z osobami biorącymi udział w aplikacji
Po skorzystaniu z aplikacji każdy z uczestników jest dodawany do systemu SALESmanago z odpowiednim oznaczeniem (tagiem). Przypisanie takiego Tagu do karty kontaktu może uruchamiać automatyczne akcje. Naprzykład możemy wysłać wiadomość e-mail do wszystkich którzy wzięli udział w konkursie. W ten sposób możemy na bieżącą utrzymywać kontakt z uczestnikami konkursu.
4. Zwiększanie popularności Fan Page i budowa relacji z pozyskiwanymi kontaktami
Każdy z odwiedzających Twój Fan Page to również potencjalny klient. Funkcjonalne aplikacje click apps pozwalają zwiększyć popularność strony na facebook’u, zwiększyć ilość polubień i pozyskać więcej kontaktów, które następnie przekazywane są do systemu SALESmanago Marketing Automation. Marketing Automaiton pozwala poprzez zautomatyzowane akcje reagować na zachowanie kontaktów online i kierować do nich dopasowane komunikaty marketingowe. Reasumując click apps pozwala zainteresować i pozyskać kontakt, a w SALESmanago możemy zbudować z nim pozytywne relacje.
5. Włączenie social media do zautomatyzowanych procesów marketingowych
Dzięki tej integracji możemy w łatwy sposób włączyć social media w proces komunikacji marketingowej. Zyskujemy kolejny punkt styku na lini klient-firma, w którym możemy odziaływać na proces zakupowy klienta. Informacje płynące z firmowej strony na portalu Facebook, pozwolą wzbogacić realizowane działania i lepiej je dopasować. Z drugiej strony możemy automatycznie kierować na fanpage osoby o określonym profilu behawioralnym i odpowiednio się z nimi komunikować zależnie od tego czy wezmą udział w aplikacji czy też nie. Jednocześnie wykorzystując informację pochodzące z aplikacji FB.
Masz pytania lub potrzebujesz pomocy przy integracji? Pisz na info@salesmanago.pl