Podsumowanie Kongresu Marketing Automation. Pierwsza edycja za nami.

Prosto po pierwszej edycji Kongresu Marketing Automation przygotowaliśmy dla Państwa jej krótkie podsumowanie.  16 prelegentów i 580 uczestników szczelnie wypełniło salę w warszawskim centrum kongresowym EXPO.  Najlepsi w Polsce eksperci i specjaliści pokazali jak faktycznie można zmienić tradycyjny marketing wykorzystując Marketing Automation.

Wczoraj o godzinie 10 rozpoczął się pierwszy Kongres Marketing Automation. Poranny blok to prelekcję ekspertów zajmujących się na co dzień Marketing Automation. Wśród nich znaleźli się przedstawiciele czołowych firm doradczych tj. PwC oraz Deloitte. Grzegorz Urban, Wicedyrektor PricewaterhouseCoopers odpowiedzialny za obszar doradztwa marketing i sprzedaż pokazał zmiany jakie nastąpiły w  zachowaniu konsumentów:

„Ponad 50% kupujących rozpoczyna proces decyzji zakupowej od przeszukania Internetu. Kontakt z przedstawicielem handlowym znajduje się dopiero na czwartym miejscu.”

Również Igor Bielobradek, Starszy menadżer w dziale marketingu, Deloitte zwrócił uwagę na problem zmiany kupującego. Obecnie kupujący edukują się sami, korzystając oczywiście z Internetu. Przez to kontaktują się z działem sprzedaży dużo później, a sama sprzedaż przestaje być główny źródłem wiedzy, a większość „procesu zakupu” to poszukiwanie i konsumpcja treści. Stawia to wyzwania przed marketingiem, który w odpowiedni sposób musi podejść do pozyskiwania nowych kontaktów i procesu ich edukacji.

„Generowanie leadów oznacza dostarczanie sprzedawcy listy osób spełniających warunki idealnego klienta” – Igor Bielobradek, Starszy menadżer w dziale marketingu, Deloitte

to wielką szansę dla content marketingu. Jednak, jedynie z Marketing Automation mamy szansę dostarczać (udostępniać) odpowiednie treści odpowiednim osobom i w odpowiednim czasie.   Ten temat poruszył również w swoim wystąpieniu Tomasz Przybyłowicz CEO, Httpool Polska. Podkreślił, że w związku z coraz większą aktywnością konsumentów online nie możemy myśleć o mediach internetowych jak o zupełnie niezależnych kanałach.  Wskazał dwie ważne zasady:

1. Marketerzy muszą przestać myśleć o reklamie w kontekście osobnych kanałów;

2. Konsumenci nie operują w izolowanych silosach.

Dlatego też reklama musi reagować na to co konsument już wie lub co powinien wiedzieć.  Jedynie indywidualne dopasowanie treści reklamy do aktualnego profilu odbiorcy pozwala osiągać naprawdę dobre rezultaty.

Podsumowując pierwszy blok prelekcji Marketing Automation pozwala skutecznie wykorzystać wiedzę jaką firmy posiadają i zbierają o klientach do skutecznego ich pozyskania, edukacji i finalizowania transakcji, dzięki dostarczaniu odpowiedniej treści do odpowiedniej osoby i w odpowiednim czasie.

Po krótkiej przerwie na poczęstunek zaczął się drugi blok prelekcji. Teraz głos zabrali przedstawiciele firm wykorzystujących SALESmanago Marketing Automation w codziennej pracy. Pokazali jak wykorzystali możliwości Marketing Automation i jakie efekty to przyniosło ich firmom. Pierwszy był Tomasz Jaromin współwłaściciel i prezes zarządu Matterhorn Sp. z o.o. W trakcie bardzo ciekawej prelekcji pokazał jak można przejść od masowych wysyłek do indywidualnie i automatycznie tworzonych i wysyłanych ofert. Decydując się na komunikację one-to-one z dokładnie dopasowaną treścią zanotowali znaczny wzrost w parametrach wysyłek i przede wszystkim większą sprzedaż. Jednak najważniejszymi efektami jest uzyskanie:

  • jednolitej bazy kontaktowej, która sama się napędza;
  • zwiększenie częstotliwości kontaktu z użytkownikiem z dopasowaną treścią;
  • zwiększenie konwersji z ruchu;
  • lepszą monetaryzację każdego leada.

Następną ciekawą prelekcją było wystąpienie Jarosława Sokołowskiego eksperta ds. e-commerce i usług dodatkowych w Eurolot S.A. Przybliżył on bardzo ciekawy projekt wykorzystanie dynamicznych treści w widgetach na stronie WWW.  Użytkownik wyszukując połączenie lotnicze do Wiednia dla 4 osób dorosłych zobaczy automatycznie w różnych elementach strony dopasowaną ofertę noclegu oraz wypożyczenia samochodu. Dzięki takiemu zastosowaniu Eurolot skutecznie podnosi ilość do sprzedawanych usług do biletów lotniczych czerpiąc korzyści z prowizji.

Natomiast Konrad Frątczak, Manager ds. sprzedaży i marketingu w firmie Kolter dowiódł, że skuteczny e-Mail Marketing musi być odpowiednio zautomatyzowany oraz wspierany innymi kanałami. Łącząc systemem Marketing Automation firmowy blog i materiały video z e-mail marketingiem zbudował skuteczny proces pozyskiwania nowych klientów. Podstawowe założenie było całkiem proste. W zależności od przeczytanej lub obejrzanej treści należy wysłać serię wiadomości e-mail nawiązującą tematycznie do już widzianej treści. W ten sposób uzyskano wzrost:

  • OR o 350%;
  • CTR o 560%.

Okazało się również, że każda kolejna wiadomość miała niższy OR (była rzadziej otwierana), natomiast CTR pozostawał na praktycznie nie zmienionym poziomie(nie malał). Pozwala to sądzić, że docieramy z treścią do odpowiedniej grupy zainteresowanych klientów. Co ciekawe najwyższy scoring miała prawie ostatnia wiadomość wysyłana po 28 dniach od obejrzenia materiału.

Michał Jaworski, E-commerce Dyrektor w Rainbow Tours S.A wyjaśnił czym jest efekt ROPO i pokazał jak dzięki Marketing Automation skutecznie z nim walczyć. Otóż 63% klientów w branży travel przed dokonaniem zakupu offline przeglądało oferty online. (ROPO – research online purchase offline). W wypadku touroperatorów efekt ROPO jest niekorzystny, gdyż zamiast online klienci kupują wycieczki u pośredników. Przez co firma musi płacić wysoką prowizję. Przed Marketing Automation firma Rainbow Tours realizowała około 15 procent sprzedaży online.  Chcąc zwiększyć sprzedaż online zdecydowano się na wykorzystanie dynamicznej treści w wiadomościach e-mail. Każda wiadomość musiała spełniać 3 kryteria dopasowania:

  1. Właściwy odbiorca;
  2. Właściwa treść;
  3. Właściwy moment.

Zaczęli wysyłać indywidualnie dopasowane wiadomości na podstawie zachowania użytkownika na stronie WWW i wcześniejszych zakupów. W ten sposób potencjalny klient dostawała ofertę wycieczek pasujących do jego zainteresowań. Dzięki temu osiągnięto:

  • 293% więcej otwarć wiadomości e-mail (OR);
  • 573% więcej kliknięć w wiadomości e-mail (CTR);
  • 35% sprzedaży online w 2013 roku, w porównaniu do 15 % w roku 2012.

Rozważając automatyzację marketingu i sprzedaży oraz zakup systemu Marketing Automation warto przemyśleć słowa Marcina Kowalczyka Dyrektora E-Commerce i Produktów Cyfrowych E-Kiosk S.A:

„Ludzie przenoszą i rozwijają swoje zachowania z off-line do on-line – wystarczy dobrze zmierzyć ich potrzeby i trafić komunikacją w moment gotowości zakupowej.”

Tym krótkim zdaniem można streścić przeznaczenie systemów klasy Marketing Automation, ponieważ zostały one stworzone aby badać zachowanie osób online, dopasowywać komunikację i realizować ją w odpowiednim momencie.

Więcej informacji: info@salesmanago.pl

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]