5 pomysłów na pozyskanie adresów email od anonimowych użytkowników odwiedzających stronę WWW

Każdy kto pragnie dotrzeć do potencjalnych klientów online wkłada dużo wysiłku w odpowiednie pozycjonowanie własnej strony. W efekcie nasza strona powinna wyświetlać się wysoko  w wynikach wyszukiwania i generować spory ruch. Osiągnęliśmy połowiczny sukces. Potencjalni klienci odwiedzają naszą stronę WWW. Druga połowa to konwersja anonimowego odwiedzającego na zidentyfikowanego użytkownika. Podpowiadamy jak osiągnąć wysoką konwersję wykorzystując możliwości Marketing Automation.

Konwersja to cel działań marketingowych. Pod tym określeniem rozumiemy sytuację, w której użytkownik wykonuje określoną przez nas czynność. Na przykład może to być subskrypcja newsletteru, pobranie pliku czy wypełnienie ankiety. W Marketing Automation najważniejsze jest to aby uzyskać od osoby anonimowej dane kontaktowe, a szczególnie jej adres e-mail. Dlatego w kontekście Marketing Automation konwersja na stronie WWW to sytuacja, w której uzyskujemy od anonimowego użytkownika adres e-mail i tym samym system rozpoczyna monitorowanie jego zachowania na stronie WWW. Jest wiele metod na pozyskanie takiej informacji i zarazem konwersję anonimowego ruchu na stronie na wejścia konkretnych osób. Przedstawiamy kilka z nich.

1. Formularze wyświetlane tylko użytkownikom anonimowym

System SALESmanago Marketing Automation pozwala na tworzenie własnych formularzy kontaktowych. Korzystając z rozbudowanego kreatora możemy stworzyć formularz o dowolnym wyglądzie graficznym i zawierający dowolny zestaw pól. Po stworzeniu formularza możemy w prosty sposób wkleić go na wybraną stronę WWW. Wystarczy wybrać typ formularza. Do wybór mamy:

  • Iframe – formularz stale widoczny w określonym miejscu strony WWW;
  • Sidebar – formularz wysuwany z lewej, prawej lub dołu ekranu;
  • Pop-up – formularz wyświetlany na środku ekranu.

Następnie pozostaje nam zdecydować dla kogo taki formularz ma być widoczny. Opcji mamy kilka. Natomiast dla nas najważniejsze będzie zaznaczenie: Nie pokazuj zidentyfikowanym użytkownikom. W ten sposób dany formularz zobaczą jedynie osoby anonimowe.

W takim formularzu powinniśmy zaoferować coś atrakcyjnego dla naszych potencjalnych klientów. To bardzo ważne jeśli chcemy uzyskać poprawne dane kontaktowe.

2. Formularze dopasowane do adresu URL, na którym są wyświetlane

Ciekawszym i bardziej zaawansowanym wykorzystanie formularzy kontaktowych jest dopasowanie konkretnych formularzy do określonych miejsc na stronie WWW. To rozwinięcie wspomnianej wyżej funkcjonalności i dotyczy tylko formularzy typu pop-up. Jak to działa? W praktyce jeśli klient przegląda właśnie wycieczki do Hiszpanii to system wyświetli mu formularz nawiązujący do wyjazdów do tego właśnie kraju. Samo ustawienie takiego mechanizmu jest również proste. Wystarczy stworzyć zestaw tematycznych formularzy pop-up i potem podać, który z nich ma wyświetlać się na konkretnym adresie url.

3. Formularze dopasowane do zachowania anonimowych użytkowników

Jeśli mamy bogatą ofertę i wiele kategorii/segmentów produktów to zbudowanie dużego zestawu aktualnych formularzy staje się bardzo trudne. Dlatego też możemy wykorzystać technologię dynamicznych treści, również w formularzach na stronie WWW. W ten sposób uzyskamy jeden dynamiczny formularz, który swoją zawartość będzie automatycznie pobierał z bazy treści i dopasowywał do bieżącego zachowania kontaktów na stronie WWW. W efekcie formularz może nawiązać do konkretnych produktów, które przeglądała dana osoba na stronie WWW. Jeśli połączymy tą możliwość z modułem monitorowania kontaktów w czasie rzeczywistym to będziemy w stanie dopasować taki formularz dla anonimowego użytkownika i wyświetlić go na podstawie tymczasowego profilu jeszcze w trakcie trwającej wizyty.

4. Udostępnianie plików z wykorzystaniem centrum pobierania

Oprócz formularzy kontaktowych Marketing Automation zawiera moduł pozwalające na stworzenie centrum pobierania. Jest to prosty mechanizm, który udostępnia link do pobrania określonego pliku dopiero po podaniu danych adresowych, chociażby samego adresu e-mail. Ten mechanizm to bardzo dobry sposób na udostępnianie wszelkiego rodzaju ebooków, opracowań lub raportów. Skoro udostępniamy coś wartościowego to powinniśmy poprosić o coś w zamian. Dzięki temu anonimowi użytkownicy chętniej pozostawiają swoje dane. Oni zyskują coś i my również. Przykład działania takiego mechanizmu i dodatkowo gotową wtyczkę do integracji formularzy z systemem SALESmanago znajdą Państwo TUTAJ.

5. Wdrożenie live chat’u i integracja z systemem Marketing Automation

Live chat to kolejny element, który pozwoli pozyskiwać nowe kontakty. Dzięki prostej integracji z systemem SALESmanago Marketing Automation każdy kto rozpocznie rozmowę poprzez live chat zostanie poproszony o podanie adresu e-mail i automatycznie trafi do bazy kontaktowej.

Głównym motywem wszystkich tych pomysłów jest wyświetlenie/zaproponowanie osobie przebywającej na stronie WWW formularza dopasowanego do jej potrzeb. Tak aby prośba o pozostawienie danych kontaktowych dawała w zamian odpowiedź na konkretne zainteresowanie danej osoby. Oczywiście nie musimy wdrożyć wszystkich wymienionych rozwiązań. Natomiast na pewno są warte rozważenia. Szczególnie jeśli nadal mamy całkiem sporo odwiedzin osób anonimowych na stronie internetowej. Szkoda marnować zainteresowanie potencjalnych klientów tylko dlatego, że nie mają łatwego sposobu na skomunikowanie się z nami. Co ważne każdy z tych elementów powoduje oznaczenie Tagiem pozyskiwanych kontaktów. Taki Tag zapisywany jest na karcie kontaktu i pozwala na uruchomienie zautomatyzowanych procesów marketingowo-sprzedażowych.

Jesteś zainteresowany pozyskiwaniem adresów e-mail od anonimowych kontaktów na stronie WWW? Napisz do nas: info@salesmanago.pl

lub

Spróbuj sam i zarejestruj się na 30-dniowy okres próbny systemu SALESmanago Marketing Automation TUTAJ.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]