Każdy kto pragnie dotrzeć do potencjalnych klientów online wkłada dużo wysiłku w odpowiednie pozycjonowanie własnej strony. W efekcie nasza strona powinna wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania i generować spory ruch. Osiągnęliśmy połowiczny sukces. Potencjalni klienci odwiedzają naszą stronę WWW. Druga połowa to konwersja anonimowego odwiedzającego na zidentyfikowanego użytkownika. Podpowiadamy jak osiągnąć wysoką konwersję wykorzystując możliwości Marketing Automation.
Konwersja to cel działań marketingowych. Pod tym określeniem rozumiemy sytuację, w której użytkownik wykonuje określoną przez nas czynność. Na przykład może to być subskrypcja newsletteru, pobranie pliku czy wypełnienie ankiety. W Marketing Automation najważniejsze jest to aby uzyskać od osoby anonimowej dane kontaktowe, a szczególnie jej adres e-mail. Dlatego w kontekście Marketing Automation konwersja na stronie WWW to sytuacja, w której uzyskujemy od anonimowego użytkownika adres e-mail i tym samym system rozpoczyna monitorowanie jego zachowania na stronie WWW. Jest wiele metod na pozyskanie takiej informacji i zarazem konwersję anonimowego ruchu na stronie na wejścia konkretnych osób. Przedstawiamy kilka z nich.
1. Formularze wyświetlane tylko użytkownikom anonimowym
System SALESmanago Marketing Automation pozwala na tworzenie własnych formularzy kontaktowych. Korzystając z rozbudowanego kreatora możemy stworzyć formularz o dowolnym wyglądzie graficznym i zawierający dowolny zestaw pól. Po stworzeniu formularza możemy w prosty sposób wkleić go na wybraną stronę WWW. Wystarczy wybrać typ formularza. Do wybór mamy:
- Iframe – formularz stale widoczny w określonym miejscu strony WWW;
- Sidebar – formularz wysuwany z lewej, prawej lub dołu ekranu;
- Pop-up – formularz wyświetlany na środku ekranu.
Następnie pozostaje nam zdecydować dla kogo taki formularz ma być widoczny. Opcji mamy kilka. Natomiast dla nas najważniejsze będzie zaznaczenie: Nie pokazuj zidentyfikowanym użytkownikom. W ten sposób dany formularz zobaczą jedynie osoby anonimowe.
W takim formularzu powinniśmy zaoferować coś atrakcyjnego dla naszych potencjalnych klientów. To bardzo ważne jeśli chcemy uzyskać poprawne dane kontaktowe.
2. Formularze dopasowane do adresu URL, na którym są wyświetlane
Ciekawszym i bardziej zaawansowanym wykorzystanie formularzy kontaktowych jest dopasowanie konkretnych formularzy do określonych miejsc na stronie WWW. To rozwinięcie wspomnianej wyżej funkcjonalności i dotyczy tylko formularzy typu pop-up. Jak to działa? W praktyce jeśli klient przegląda właśnie wycieczki do Hiszpanii to system wyświetli mu formularz nawiązujący do wyjazdów do tego właśnie kraju. Samo ustawienie takiego mechanizmu jest również proste. Wystarczy stworzyć zestaw tematycznych formularzy pop-up i potem podać, który z nich ma wyświetlać się na konkretnym adresie url.
3. Formularze dopasowane do zachowania anonimowych użytkowników
Jeśli mamy bogatą ofertę i wiele kategorii/segmentów produktów to zbudowanie dużego zestawu aktualnych formularzy staje się bardzo trudne. Dlatego też możemy wykorzystać technologię dynamicznych treści, również w formularzach na stronie WWW. W ten sposób uzyskamy jeden dynamiczny formularz, który swoją zawartość będzie automatycznie pobierał z bazy treści i dopasowywał do bieżącego zachowania kontaktów na stronie WWW. W efekcie formularz może nawiązać do konkretnych produktów, które przeglądała dana osoba na stronie WWW. Jeśli połączymy tą możliwość z modułem monitorowania kontaktów w czasie rzeczywistym to będziemy w stanie dopasować taki formularz dla anonimowego użytkownika i wyświetlić go na podstawie tymczasowego profilu jeszcze w trakcie trwającej wizyty.
4. Udostępnianie plików z wykorzystaniem centrum pobierania
Oprócz formularzy kontaktowych Marketing Automation zawiera moduł pozwalające na stworzenie centrum pobierania. Jest to prosty mechanizm, który udostępnia link do pobrania określonego pliku dopiero po podaniu danych adresowych, chociażby samego adresu e-mail. Ten mechanizm to bardzo dobry sposób na udostępnianie wszelkiego rodzaju ebooków, opracowań lub raportów. Skoro udostępniamy coś wartościowego to powinniśmy poprosić o coś w zamian. Dzięki temu anonimowi użytkownicy chętniej pozostawiają swoje dane. Oni zyskują coś i my również. Przykład działania takiego mechanizmu i dodatkowo gotową wtyczkę do integracji formularzy z systemem SALESmanago znajdą Państwo TUTAJ.
5. Wdrożenie live chat’u i integracja z systemem Marketing Automation
Live chat to kolejny element, który pozwoli pozyskiwać nowe kontakty. Dzięki prostej integracji z systemem SALESmanago Marketing Automation każdy kto rozpocznie rozmowę poprzez live chat zostanie poproszony o podanie adresu e-mail i automatycznie trafi do bazy kontaktowej.
Głównym motywem wszystkich tych pomysłów jest wyświetlenie/zaproponowanie osobie przebywającej na stronie WWW formularza dopasowanego do jej potrzeb. Tak aby prośba o pozostawienie danych kontaktowych dawała w zamian odpowiedź na konkretne zainteresowanie danej osoby. Oczywiście nie musimy wdrożyć wszystkich wymienionych rozwiązań. Natomiast na pewno są warte rozważenia. Szczególnie jeśli nadal mamy całkiem sporo odwiedzin osób anonimowych na stronie internetowej. Szkoda marnować zainteresowanie potencjalnych klientów tylko dlatego, że nie mają łatwego sposobu na skomunikowanie się z nami. Co ważne każdy z tych elementów powoduje oznaczenie Tagiem pozyskiwanych kontaktów. Taki Tag zapisywany jest na karcie kontaktu i pozwala na uruchomienie zautomatyzowanych procesów marketingowo-sprzedażowych.
Jesteś zainteresowany pozyskiwaniem adresów e-mail od anonimowych kontaktów na stronie WWW? Napisz do nas: info@salesmanago.pl
lub
Spróbuj sam i zarejestruj się na 30-dniowy okres próbny systemu SALESmanago Marketing Automation TUTAJ.