Czy testy A/B pozwalają osiągać wyższe ROI? Wyniki badań MarketingSherpa.

Każdy kto wykorzystuje e-Mail Marketing w pracy spotkał się z tematem testów A/B. Oczywiście pozwalają one dokładnie porównać dwie różne wiadomości, kreacje, tematy i wybrać skuteczniejszy. Natomiast czy zastanawialiście się czy one tak naprawdę wpływają na zwiększenie przychodów w firmie? Czy dzięki nim zarabiamy więcej?

Szukając odpowiedzi na pytanie który mail będzie skuteczniejszy, które call-to-action przyniesie więcej kliknięć czy którego szablonu użyć często sięgamy do testów A/B. To bardzo dobrze, gdyż otrzymamy dokładne dane o skuteczności porównywanych wysyłek. Najważniejsze jest to, że otrzymujemy informację o tym co jest najlepsze dla nas i naszych potencjalnych klientów. W związku z tym specjaliści z MarketingSherpa zdecydowali się przyjrzeć finansowej stronie testów. Zajęli się tym tematem, ponieważ mimo oczywistych korzyści płynących z testów A/B wymagają one pewnego wysiłku i narzędzi. Do przeprowadzenia testów potrzebujemy:

  • Odpowiedniego systemu, który pozwoli wysłać testowe wiadomości, zebrać i porównać statystyki;
  • Przygotowania minimum dwóch różnych wersji wiadomości dla każdego z testowanych elementów;
  • Solidnych metod testowania pozwalających uzyskiwać rzetelne wyniki.

Pierwszy z punktów jest najłatwiejszy do zrealizowania. Większość systemów Marketing Automation zawiera w standardzie moduł testów A/B. Moduł ten występuje też w systemach do e-Mail Marketingu natomiast nie dostarcza tak dokładnych informacji o wpływie wysyłek na zachowanie odbiorców. W Marketing Automation obok standardowych parametrów (ilość otwarć i kliknięć) wiemy, które linki klikali poszczególni odbiorcy i co potem robili na stronie WWW. Dzięki temu mamy dokładniejszy obraz rezultatów wysyłek. Mimo to pozostaje jeszcze całkiem sporo pracy. Głównie w związku z odpowiednim zaplanowaniem i przeprowadzeniem samych testów. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj: 7 zasad pozwalających skutecznie testować i doskonalić wysyłki e-mail

W swoim badaniu MarketingSherpa zadało pytanie: Czy optymalizacja i testy wysyłek przyniosły ROI w 2011 roku?

 

Okazuje się, że nadal ponad połowa marketerów nie sprawdza ROI i przez to nie wie czy testowana wysyłka przyniosła firmie zysk czy stratę. Częściowo jest to spowodowane skomplikowaniem takiego obliczenia. Jeśli chcemy uzyskać solidny wynik musimy wziąć pod uwagę wiele kosztów dodatkowych takich jak koszt modułu do przeprowadzenia testów, dodatkowy czas potrzebny na stworzenie kilku wariantów wysyłki czy czas poświęcony na przygotowanie i przeprowadzenie testów.

Natomiast samo obliczenie takiego wskaźnika przynosi wiele korzyści. Po pierwsze dokładnie wiemy, które nasze działania są rentowne. Po drugie łatwiej jest zabezpieczyć środki na prowadzenie dalszych działań, które przynoszą zysk firmie. Po trzecie uzbrojeni w konkretne argumenty łatwiej uzasadnimy zasadność działań marketingowych w firmie.Wracając do wyników badania w 38% firm przeprowadzanie testów A/B przyniosło zysk, a jedynie w 3% przypadków stratę.

Jesteś zainteresowany wykorzystaniem Marketing Automation w e-Mail Marketingu? Napisz na: info@salesmanago.pl

Lub zobacz DEMO systemu >>

Z systemu można korzystać 30 dni za darmo. Aby skorzystać z systemu wystarczy zarejestrować się na stronie www.salesmanago.pl

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]