Porównywanie adresów URL w regułach

W regułach automatyzacji dostępne jest zdarzenie oraz warunek „kontakt kliknął URL”.
Obok podania pełnego URL, prostego wyszukania  można stosować tzw. wzorce adresu URL lub zaawansowane wyrażenia regularne.

Podając prosty ciąg znaków, system wyszuka go w URL np.:

hiszpania pasuje do URL’i zawierających słowo hiszpania
objazd
pasuje do URL’i zawierających słowo objazd takich jak np.: /objazd.html, /objazd/info.html, /wyszukaj-wycieczki/?objazd=true, /wyszukaj-wycieczki/?q=objazd
wczasy pasuje do URL’i takich jak: /wyszukaj-wycieczki/?wczasy=true, /wyszukaj-wycieczki/?q=wczasy

Można też wyszukać więcej niż jeden tekst w adresie URL. Stosujemy wtedy na początku prefiks any: a po nim szukane frazy oddzielone przecinkami. Jeżeli jakakolwiek pasuje całość dopasowania jest prawdziwa. Przykłady:

any:seminar, info pasuje np. do URL /info/seminar.htm i np. do /a/b/c/seminar.txt
any
:kanaryjskie, wyspy pasuje do URL /wyspykanaryjskie-wycieczka, /wakacje/wyspy

Aby użyć wzorca URL szukany tekst rozpoczynamy od słowa path: Wzorzec URL składa się z kilku specjalnych kombinacji znaków:

? może zostać dopasowany do dowolnego, pojedynczego znaku
* odpowiada 0 lub więcej dowolnych znaków, bez uwzględnienia znaku rozdzielającego ścieżkę /
** odpowiada 0 lub więcej znaków w dowolnej hierarchii ścieżki

Oto kilka przykładów:

path:/** – odpowiada dowolnemu adresowi URL
path:/**/seminar* pasuje np. do URL /info/seminar.htm ale również do /a/b/c/seminar.txt
path:/*kanaryjskie* pasuje do URL /wyspy-kanaryjskie-wycieczka ale już nie do /wakacje/wyspy-kanaryjskie-wycieczka (patrz kolejny przykład)
path:/**/*kanaryjskie* pasuje do takich URL jak: /wakacje/wyspy-kanaryjskie-wycieczka, /wyspy-kanaryjskie-wycieczka, /wyspy-kanaryjskie-wycieczka
path:/*hiszpania* pasuje do URL /hiszpania-wycieczka ale nie do /wakacje/hiszpania-wycieczka aby wzór pasował do wszystkich URL’i zawierających słowo hiszpania należy użyć:
path:/**/*hiszpania* pasuje do wszystkich URL zawierających słowo hiszpania w „nazwie pliku” np. /hiszpania-wycieczka, /hiszpania-wycieczka.htm, /wycieczki/hiszpania-wycieczka.htm ale nie pasuje do URL zawierającego hiszpania w „nazwie katalogu” czyli np. /wycieczki/hiszpania/wycieczka-barcelona.htm aby dopasować słowo w nazwie katalogu należy użyć:
path:/**/*hiszpania*/** pasuje do URL’i takich jak: /wycieczki/w-hiszpania-w/wycieczka-barcelona.htm, /wycieczki/w-hiszpania-w/wycieczka-barcelona/ i np. /wycieczki/w-hiszpania-w/wycieczki-barcelona/wycieczka.html
path:/**/*objazd* pasuje do URL’i takich jak : /wyszukaj-wycieczki/?objazd=true, /wyszukaj-wycieczki/?q=objazd
path:/**/*wczasy* pasuje do URL’i takich jak: /wyszukaj-wycieczki/?wczasy=true, /wyszukaj-wycieczki/?q=wczasy
path:com/t?st.htm – pasuje do com/test.htm jak i com/tast.htm lub com/txst.htm
path:com/*.htm – pasuje do wszystkich plików .htm w katalogu com
path:com/**/test.htm – pasuje do wszystkich plików test.htm w dowolnym podkatalogu ścieżki com

Aby użyć wyrażenia regularnego, szukany tekst rozpoczynamy od słowa reg: np.:
reg:.*kanaryjskie.* pasuje do takich URL jak: /wakacje/wyspy-kanaryjskie-wycieczka, /wyspy-kanaryjskie-wycieczka, /wyspy-kanaryjskie-wycieczka

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]