Znalezienie odpowiedniego pracownika to proces trudny i wymagający. Największym problem wydaje się wybranie z dużej ilości przesłanych aplikacji, osób które rzeczywiście warto zaprosić na rozmowę rekrutacyjną. Często firmy decydują się outsource’ować proces rekrutacji, co naraża ich na dodatkowe koszty lub korzystają z zewnętrznych systemów do zarządzania podaniami, które dają jednak zaledwie cząstkę możliwości.
Proces rekrutacji nadaje się do automatyzacji, równie dobrze jak każdy proces sprzedażowy. Teoretycznie nadal chodzi o sprzedaż, z tymże tutaj dobrem jest świadczona praca. Najczęściej mamy do czynienia z rynkiem, na którym to pracodawcy dyktują warunki. Dlatego wykorzystamy system Marketing Automation do monitorowania i identyfikowania zachowania potencjalnych pracowników.
Jak wykorzystać Marketing Automation do usprawnienia rekrutacji i HR prowadzonych z poziomu własnej strony internetowej i własnych formularzy do kontaktu z kandydatami.
Monitoring behawioralny kandydata na stronie firmowej i scoring kandydatów
Podstawowe pytanie, które osoba rekrutująca zada kandydatowi na pierwszej rozmowie często brzmi „Czego dowiedział się Pan o firmie przed spotkaniem?” Bardzo duża liczba kandydatów przychodzi w tym temacie zupełnie nieprzygotowana. Dzięki zastosowaniu systemu do automatyzacji informację o tym, czy kandydat interesował się firmą czy nie otrzymasz jeszcze zanim umówisz z kandydatem rozmowę kwalifikacyjną. System sam uporządkuje kandydatów tego jak dużo informacji wyszukali w internecie o Twojej firmie (scoring) i na jakie frazy wchodzili przed rozmową na Twoją stronę. Dowiesz się np. czy kandydat czytał o usługach i produktach oferowanych przez firmę i czy poszukiwał w internecie Opinii o pracodawcy.
Gromadzenie aplikacji kandydatów z formularza rekrutacyjnego lub ze zwykłego adresu e-mail
Niezależnie czy gromadzisz CV kandydatów na zaawansowanym formularzu na swojej stronie internetowej, czy kandydaci wysyjałą je bezpośrednio na wskazany adres e-mail np. cv@nazwafirmy.pl, każda aplikacja trafi bezpośrednio do systemu SALESmanago, a system przeanalizuje jej zawartość i posegmentuje odpowiednio kandydatów.
Analiza podań rekrutacyjnych i CV przesłanych przez kandydatów i segmentacja kandydatów
Po przesłaniu przez kandydata swojego CV, system przeanalizuje zawartość dokumentów kandydata i automatycznie zasegmentuje kandydata w zależności od tego jakie kompetencje posiada i umiejętności techniczne (np. języki programowania, języki obce, certyfikaty, uprawnienia etc). Dzięki temu dział rekrutacji uzyskuje bezpośredni dostęp do grup kandydatów posiadających określone umiejętności i kompetencje.
Budowa relacji i automatyczne wiadomości do kandydatów
Następnym sposobem wykorzystania systemu jest budowa relacji z kandydatem. System automatycznie prześle informacje do kandydata po przesłaniu aplikacji, jak również automatycznie powiadomi kandydata o statusie w procesie rekrutacyjnym.
Budowa procesów rekrutacyjnych na poszczególne stanowiska i zarządzanie „lejkiem rekrutacyjnym”
Korzystając z funkcji budowania procesów opartych na lejkach stworzysz proces rekrutacyjny na dowolne stanowisko i podzielisz go na etapy, a następnie będziesz przesuwać kandydatów pomiędzy nimi, a system na życzenie powiadomi kandydatów automatycznie na jakim etapie rekrutacji się znaleźli.
Usprawnienie komunikacji wewnętrznej i monitoring wykorzystania Intranetu firmowego i strony firmowej przez pracowników
W systemie SALESmanago stworzysz swojego firmowego newslettera, który będzie kierował pracowników do najnowszych informacji na stronie firmowej i firmowym intranecie. System SALESmanago powie Ci którzy pracownicy zapoznają się z jakimi treściami i automatycznie podzieli pracowników firmy wg ich zainteresowań.
Rezultaty wykorzystania Marketing Automation w rekrutacji
Atutów wykorzystania systemu SALESmanago jest kilka. Przede wszystkim firmy, które już korzystają z systemów Marketing Automation otrzymują narzędzie do automatyzacji rekrutacji praktycznie gratis. Z drugiej strony możemy zrezygnować z kosztownych usług firm prowadzących procesy rekrutacji dla firm na rzecz technologii. Wartością dodaną takie rozwiązania jest wiedza, która zostaje w firmie. Wszystkie dane pochodzące z aplikacji kandydatów oraz zbudowane w trakcie procesu rekrutacji profile pozostają w systemie i są cały czas dostępne. Wypadkową wdrożenia staje się bogata w unikalne informacje baza potencjalnych pracowników.
Jesteś zainteresowany wykorzystaniem Marketing Automation w działaniach HR? Napisz na: info@salesmanago.pl
Lub zobacz DEMO systemu >>
Z systemu można korzystać 30 dni za darmo. Aby skorzystać z systemu wystarczy zarejestrować się na stronie www.salesmanago.pl