Marketing Automation w rekrutacji i HR? Poznaj wyjątkowe możliwości, które daje system.

Znalezienie odpowiedniego pracownika to proces trudny i wymagający. Największym problem wydaje się wybranie z dużej ilości przesłanych aplikacji, osób które rzeczywiście warto zaprosić na rozmowę rekrutacyjną. Często firmy decydują się outsource’ować proces rekrutacji, co naraża ich na dodatkowe koszty lub korzystają z zewnętrznych systemów do zarządzania podaniami, które dają jednak zaledwie cząstkę możliwości.

Proces rekrutacji nadaje się do automatyzacji, równie dobrze jak każdy proces sprzedażowy. Teoretycznie nadal chodzi o sprzedaż, z tymże tutaj dobrem jest świadczona praca. Najczęściej mamy do czynienia z rynkiem, na którym to pracodawcy dyktują warunki. Dlatego wykorzystamy system Marketing Automation do monitorowania i identyfikowania zachowania potencjalnych pracowników.

Jak wykorzystać Marketing Automation do usprawnienia rekrutacji i HR prowadzonych z poziomu własnej strony internetowej i własnych formularzy do kontaktu z kandydatami.

 

Monitoring behawioralny kandydata na stronie firmowej i scoring kandydatów

Podstawowe pytanie, które osoba rekrutująca zada kandydatowi na pierwszej rozmowie często brzmi „Czego dowiedział się Pan o firmie przed spotkaniem?” Bardzo duża liczba kandydatów przychodzi w tym temacie zupełnie nieprzygotowana. Dzięki zastosowaniu systemu do automatyzacji informację o tym, czy kandydat interesował się firmą czy nie otrzymasz jeszcze zanim umówisz z kandydatem rozmowę kwalifikacyjną. System sam uporządkuje kandydatów tego jak dużo informacji wyszukali w internecie o Twojej firmie (scoring) i na jakie frazy wchodzili przed rozmową na Twoją stronę. Dowiesz się np. czy kandydat czytał o usługach i produktach oferowanych przez firmę i czy poszukiwał w internecie Opinii o pracodawcy.

Gromadzenie aplikacji kandydatów z formularza rekrutacyjnego lub ze zwykłego adresu e-mail

Niezależnie czy gromadzisz CV kandydatów na zaawansowanym formularzu na swojej stronie internetowej, czy kandydaci wysyjałą je bezpośrednio na wskazany adres e-mail np. cv@nazwafirmy.pl, każda aplikacja trafi bezpośrednio do systemu SALESmanago, a system przeanalizuje jej zawartość i posegmentuje odpowiednio kandydatów.

Analiza podań rekrutacyjnych i CV przesłanych przez kandydatów i segmentacja kandydatów

Po przesłaniu przez kandydata swojego CV, system przeanalizuje zawartość dokumentów kandydata i automatycznie zasegmentuje kandydata w zależności od tego jakie kompetencje posiada i umiejętności techniczne (np. języki programowania, języki obce, certyfikaty, uprawnienia etc). Dzięki temu dział rekrutacji uzyskuje bezpośredni dostęp do grup kandydatów posiadających określone umiejętności i kompetencje.

Budowa relacji i automatyczne wiadomości do kandydatów

Następnym sposobem wykorzystania systemu jest budowa relacji z kandydatem. System automatycznie prześle informacje do kandydata po przesłaniu aplikacji, jak również automatycznie powiadomi kandydata o statusie w procesie rekrutacyjnym.

Budowa procesów rekrutacyjnych na poszczególne stanowiska i zarządzanie „lejkiem rekrutacyjnym”

Korzystając z funkcji budowania procesów opartych na lejkach stworzysz proces rekrutacyjny na dowolne stanowisko i podzielisz go na etapy, a następnie będziesz przesuwać kandydatów pomiędzy nimi, a system na życzenie powiadomi kandydatów automatycznie na jakim etapie rekrutacji się znaleźli.

Usprawnienie komunikacji wewnętrznej i monitoring wykorzystania Intranetu firmowego i strony firmowej przez pracowników

W systemie SALESmanago stworzysz swojego firmowego newslettera, który będzie kierował pracowników do najnowszych informacji na stronie firmowej i firmowym intranecie. System SALESmanago powie Ci którzy pracownicy zapoznają się z jakimi treściami i automatycznie podzieli pracowników firmy wg ich zainteresowań.

Rezultaty wykorzystania Marketing Automation w rekrutacji

Atutów wykorzystania systemu SALESmanago jest kilka. Przede wszystkim firmy, które już korzystają z systemów Marketing Automation otrzymują narzędzie do automatyzacji rekrutacji praktycznie gratis. Z drugiej strony możemy zrezygnować z kosztownych usług firm prowadzących procesy rekrutacji dla firm na rzecz technologii. Wartością dodaną takie rozwiązania jest wiedza, która zostaje w firmie. Wszystkie dane pochodzące z aplikacji kandydatów oraz zbudowane w trakcie procesu rekrutacji profile pozostają w systemie i są cały czas dostępne. Wypadkową wdrożenia staje się bogata w unikalne informacje baza potencjalnych pracowników.

Jesteś zainteresowany wykorzystaniem Marketing Automation w działaniach HR? Napisz na: info@salesmanago.pl

Lub zobacz DEMO systemu >>

Z systemu można korzystać 30 dni za darmo. Aby skorzystać z systemu wystarczy zarejestrować się na stronie www.salesmanago.pl

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]