Wraz z rozwojem Marketing Automation rosną możliwości dokładnego dopasowania treści do preferencji odbiorców. Personalizacja i odpowiednie dopasowanie pozwalają zwiększyć podstawowe wskaźniki skuteczności e-Mail Marketingu średnio o 300-400%. Na jakie kanały komunikacji zwrócić uwagę jeśli chcemy przekazywać klientom informacje, których potrzebują indywidualnie?
Rosnąca ilość informacji o klientach to również rosnąca możliwość idealnego dopasowania komunikatu do jego odbiorcy. Jednocześnie doświadczamy zmiany samych konsumentów. Dostępność technologii sprawiła, że staliśmy się (jako konsumenci) dużo mniej cierpliwi. Poszukując informacji chcemy ją dostać od razu i dokładnie taką jakiej potrzebujemy. W związku z tym, ten który dostarczy jej najszybciej wygrywa, a najszybciej zaczyna oznaczać natychmiast.
Na szczęście marketerzy nie muszą tworzyć autorskich rozwiązań. Powstało wiele narzędzi potrafiących na bieżąco dopasowywać przekazywane treści do konkretnych odbiorców. Wśród takich narzędzi są oczywiście systemy Marketing Automation, które dzięki monitorowaniu i identyfikowaniu zachowania kontaktów na stronie WWW potrafią automatycznie reagować na ich zachowanie. Zacznijmy od 4 podstawowych kanałów udostępniania dopasowanej treści.
1. Strona internetowa
Strona WWW to świetne miejsce do prezentowania dynamicznie dopasowanych treści. System SALESmanago Marketing Automation uzbrojony w moduł do analizy zachowania osób w czasie rzeczywistym pozwala przeanalizować bieżące zachowanie konkretnej osoby oraz wszystkie informacje posiadane na jej temat. Na tej podstawie dopasowuje najlepszy dostępny content i dostarcza go pod postacią banerów, formularzy kontaktowych czy systemów rekomendacji.
2. Portale społecznościowe
Media społecznościowe to ogromne możliwości przekazywania spersonalizowanych treści. Jednakże należy uważać, ponieważ jeśli nasze treści będą zbyt ogólnie dopasowane to odniesiemy wręcz odwrotny skutek. Obecnie system SALESmanago może współpracować z odpowiednią aplikacją na portalu FB. Dzięki wiedzy zawartej w systemie może on automatycznie wyświetlać za pośrednictwem aplikacji treści dopasowane do konkretnej osoby.
3. Email
E-Mail Marketing to nadal najpopularniejszy i najskuteczniejszy sposób docierania do potencjalnych i budowania z nimi relacji. Dodatkowo bardzo łatwo przy wykorzystaniu Marketing Automation dopasować i personalizować przekazywane wiadomości. Zaczynając od podstawowych możliwości personalizacji treści wiadomości, poprzez dopasowanie komunikatu do segmentu odbiorców i kończąc na mailu dynamicznym. Mail dynamiczny to narzędzie, które na podstawie informacji o kliencie i parametrów dopasowania pobiera z bazy produktów, te najlepiej pasujące do konkretnej osoby i umieszcza je w szablonie wiadomości e-mail, która jest następnie wysyłana np. po wizycie kontaktu na stronie WWW. Tak dopasowane wiadomości e-mail uzyskują OR na poziomie ponad 50% i CTR ponad 20%.
4. Kanał mobilny
Urządzenia mobilne takie jak telefony, smartphone’y czy tablety to bardzo ciekawy sposób na przekazywanie dopasowanych treści. Z jednej strony możemy wykorzystać wiadomości SMS i VMS do dostarczania dopasowanych treści. W systemie SALESmanago można tworzyć i wysyłać spersonalizowane wiadomości i automatycznie reagować na odpowiedź odbiorców. Z drugiej strony pojawia się bardzo dynamicznie rozwijający się rynek aplikacji mobilnych, które również można wykorzystać do monitorowania zachowania ich użytkowników i dostarczania im dopasowanych treści.
Chcesz być na bieżąco z nowościami w Marketing Automation? Zapisz się na newsletter! |