4 kanały dostarczania indywidualnie dopasowanych i personalizowanych treści

Wraz z rozwojem Marketing Automation rosną możliwości dokładnego dopasowania treści do preferencji odbiorców. Personalizacja i odpowiednie dopasowanie pozwalają zwiększyć podstawowe wskaźniki skuteczności e-Mail Marketingu średnio o 300-400%. Na jakie kanały komunikacji zwrócić uwagę jeśli chcemy przekazywać klientom informacje, których potrzebują indywidualnie?

Rosnąca ilość informacji o klientach to również rosnąca możliwość idealnego dopasowania komunikatu do jego odbiorcy. Jednocześnie doświadczamy zmiany samych konsumentów. Dostępność technologii sprawiła, że staliśmy się (jako konsumenci) dużo mniej cierpliwi. Poszukując informacji chcemy ją dostać od razu i dokładnie taką jakiej potrzebujemy. W związku z tym, ten który dostarczy jej najszybciej wygrywa, a najszybciej zaczyna oznaczać natychmiast.

Na szczęście marketerzy nie muszą tworzyć autorskich rozwiązań. Powstało wiele narzędzi potrafiących na bieżąco dopasowywać przekazywane treści do konkretnych odbiorców. Wśród takich narzędzi są oczywiście systemy Marketing Automation, które dzięki monitorowaniu i identyfikowaniu zachowania kontaktów na stronie WWW potrafią automatycznie reagować na ich zachowanie. Zacznijmy od 4 podstawowych kanałów udostępniania dopasowanej treści.

1. Strona internetowa

Strona WWW to świetne miejsce do prezentowania dynamicznie dopasowanych treści. System SALESmanago Marketing Automation uzbrojony w moduł do analizy zachowania osób w czasie rzeczywistym pozwala przeanalizować bieżące zachowanie konkretnej osoby oraz wszystkie informacje posiadane na jej temat. Na tej podstawie dopasowuje najlepszy dostępny content  i dostarcza go pod postacią banerów, formularzy kontaktowych czy systemów rekomendacji.

2. Portale społecznościowe

Media społecznościowe to ogromne możliwości przekazywania spersonalizowanych treści. Jednakże należy uważać, ponieważ jeśli nasze treści będą zbyt ogólnie dopasowane to odniesiemy wręcz odwrotny skutek. Obecnie system SALESmanago może współpracować z odpowiednią aplikacją na portalu FB. Dzięki wiedzy zawartej w systemie może on automatycznie wyświetlać za pośrednictwem aplikacji treści dopasowane do konkretnej osoby.

3. Email

E-Mail Marketing to nadal najpopularniejszy i najskuteczniejszy sposób docierania do potencjalnych i budowania z nimi relacji. Dodatkowo bardzo łatwo przy wykorzystaniu Marketing Automation dopasować i personalizować przekazywane wiadomości. Zaczynając od podstawowych możliwości personalizacji treści wiadomości, poprzez dopasowanie komunikatu do segmentu odbiorców i kończąc na mailu dynamicznym. Mail dynamiczny to narzędzie, które na podstawie informacji o kliencie i parametrów dopasowania pobiera z bazy produktów, te najlepiej pasujące do konkretnej osoby i umieszcza je w szablonie wiadomości e-mail, która jest następnie wysyłana np. po wizycie kontaktu na stronie WWW. Tak dopasowane wiadomości e-mail uzyskują OR na poziomie ponad 50% i CTR ponad 20%.


4. Kanał mobilny

Urządzenia mobilne takie jak telefony, smartphone’y czy tablety to bardzo ciekawy sposób na przekazywanie dopasowanych treści. Z jednej strony możemy wykorzystać wiadomości SMS i VMS do dostarczania dopasowanych treści. W systemie SALESmanago można tworzyć i wysyłać spersonalizowane wiadomości i automatycznie reagować na odpowiedź odbiorców. Z drugiej strony pojawia się bardzo dynamicznie rozwijający się rynek aplikacji mobilnych, które również można wykorzystać do monitorowania zachowania ich użytkowników i dostarczania im dopasowanych treści.

Chcesz być na bieżąco z nowościami w Marketing Automation? Zapisz się na newsletter!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]