Marketing przestaje być działaniem długoterminowym. W sytuacji, w której informacje powstają i rozprzestrzeniają się w czasie rzeczywistym, również marketing powinnien działać „na żywo”. Do tego niezbędna jest odpowiednia technologia, która pozwoli nam momentalnie rozpoznać i przeanalizować wizytę potencjalnego klienta na stronie WWW. Zaczynamy „rozmawiać” z odbiorcami na żywo i to o najciekawszych dla nich rzeczach.
Jak to się dzieje, że możemy widzieć co robią w tej chwili różne osoby na naszej stronie internetowej? To zaleta nowego modułu systemu SALESmanago Marketing Automation stworzonego specjalnie na potrzeby marketingu czasu rzeczywistego. Identyfikuje on na bieżąco osoby wchodzące na stronę WWW, monitoruje ich zachowanie, analizuje i reaguje. Graficznie podgląd wizyt w czasie rzeczywistym wygląda następująco:
Wiemy co robią użytkownicy naszej strony na bieżąco ale ręczne reagowanie na ich zachowanie jest w większości wypadków nie możliwe lub nieopłacalne. Dlatego warto skorzystać z możliwości zautomatyzowania tych procesów. Jakie więc mamy możliwości?
1. Dopasowany do profilu klienta formularz kontaktowy
Jedna z najfajniejszych możliwości wykorzystania modułu monitorowania kontaktów w czasie rzeczywistym. Skoro wiemy po co dokładnie wszedł na stronę konkretny użytkownik i wiemy czego szuka, to możemy komunikować się z nim wyświetlając formularz, który zaoferuje mu konkretną informację. Sam formularz najczęściej przyjmuje formę okienka typu pop-up. Jego treść oraz moment wyświetlenia możemy idealnie dopasować do profilu kontaktu i wyświetlić go jeszcze w trakcie jego wizyty na stronie WWW. W efekcie potencjalny klient trafiając na stronę WWW dostaję dokładną odpowiedź na jego potrzeby.
2. Systemy rekomendacji
Wykorzystując dokładnie ten sam mechanizm monitorowania możemy automatycznie wyświetlać w ramach pola ”polecane produkty” produkty lub usługi, które najlepiej pasują do profilu osoby odwiedzającej stronę WWW. W systemie SALESmanago Marketing Automation dopasowanie tych produktów do użytkownika staje się wyjątkowo łatwe i zawsze odpowiada aktualny informacjom o odwiedzającym, przez co jest dokładniejsze. Dokładność ta wynika z prezentowania wyników analizy przeprowadzonej dla indywidualnej osoby, a nie grupy charakteryzującej się podobnym zachowaniem. Dodatkowo bierzemy pod uwagę bieżące zachowanie osób co sprawia, że samo dopasowanie jest aktualniejsze.
3. Dopasowane banery
Możliwość wyświetlania różnych treści w ramach konkretnego baneru też jest ciekawa. Zależnie od jej profilu, konkretna osoba w trakcie wizyty może zobaczyć treść dopasowaną dla niej. Automatycznie możemy zaproponować pobranie ebook’a dopasowanego do jego zainteresowań. Oczywiście to samo dotyczyć może różnych materiałów dodatkowych, nagrań, webinarów, szkoleń, etc.
4. Automatyczny wysyłka wiadomości e-mail i sms
Marketing Automation, to również możliwość komunikacji z klientami poprzez e-Mail Marketing i sms. Teraz może być uruchamiana także na podstawie zachowania osób w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że w wypadku najważniejszych sprzedażowo zachowań potencjalnych klientów możemy zareagować bezzwłocznie wysyłających do nich wiadomość email lub sms. Taka wiadomość trafi w odpowiednim czasie do odbiorcy, a jej treść będzie dopasowana do jego zachowania.
5. Automatyczne alerty i powiadomienia
Dział marketing zyskuje wiedzę o bieżącym zachowaniu kontaktów na stronie WWW. Wiedza tą może i powinien podzielić się z innymi działami w firmie. Różne zachowania kontaktów mogą powodować wysłanie w czasie rzeczywistym alertu do działu sprzedaży lub Call Center dotyczącego konieczności kontaktu z konkretną osobą. Oprócz alertów możemy także wysyłać na bieżąco powiadomienia o zachowaniach kontaktów przypisanych do konkretnego pracownika. Dzięki temu zawsze posiada bardzo aktualną wiedzę na temat własnych kontaktów.
Stosując Marketing Automation wraz z modułem marketingu czasu rzeczywistego zyskujemy możliwość reakcji na potrzeby potencjalnych klientów na bieżąco. Dodatkowo działania realizowane w reakcji na występujące zachowania kontaktów zostają zintegrowane pozostałymi działaniami marketingowymi. Posiadanie wszystkich informacji o każdym potencjalnym kliencie oraz realizowanych działaniach w jednym miejscu pozwala stworzyć kompletny proces, który w jasny i prosty sposób przeprowadzi klienta od etapu pozyskania kontaktu do kontaktu z działem sprzedaży i dokonaniem transakcji. To co istotne mamy wpływ na to jakie informacje otrzyma klienta na każdym z etapów i dzięki temu możemy kształtować obraz marki, oferty i produktów z jakim się zapozna.
Interesuje Cię wykorzystanie modułu czasu rzeczywistego? Napisz na adres: info@salesmanago.pl