Realizując działania z zakresu e-Mail Marketingu możemy skorzystać z kilku różnych typów wysyłek. Możemy zdecydować się na wysyłanie cotygodniowych newsletterów do bazy odbiorców lub skupić się na wysyłkach dopasowanych do indywidualnego odbiorcy. Ważne jest aby dopasować najlepszy rodzaj wysyłki do celów jakie chcemy osiągnąć poprzez e-Mail Marketing.
Przedstawiamy 7 najpopularniejszych typów wiadomości e-mail. Możliwości są całkiem spore, a różnice pomiędzy poszczególnymi typami opierają się głównie o stopień personalizacji, dopasowania i charakteru wysyłanych treści. Poniższe informacje powinny ułatwić wybór wysyłek, które umożliwią osiągnięcie zamierzonych celów. ??
1. Newsletter
Chyba najpopularniejszy rodzaj wysyłek w e-Mail Marketingu. Popularność newsletterów bierze się z ich dość uniwersalnego charakteru. Wśród zalet należy wymienić:
- budowa świadomości marki – pomagają one budować relację z odbiorcami, dzięki czemu oni łatwiej rozpoznają markę;
- wykorzystanie istniejących treści w firmie – wysyłana wiadomość może wykorzystywać istniejące już w firmie treści, na przykład wpisy z firmowego bloga;
- wolność wyboru zawartości – forma jaką mają newsletter pozwala zamieszczać w nich bardzo różnorodne treści. W newsletterze możemy wysłać wpis z naszego bloga, ofertę, powiadomienie o wydarzeniu, ankietę czy rabat.
Oprócz zalet posiadają one również wady. Do najważniejszych z nich możemy zaliczyć problem ze skupieniem uwagi odbiorców na kluczowych CTA. Zbyt duża ilość elementów zachęcających odbiorcę do kliknięcia powoduje, że rozmywamy uwagę odbiorców zamiast ją skupiać.
Decydując się na wysyłkę newsletterów powinniśmy zacząć od zdefiniowania celu jaki chcemy osiągnąć. Uniwersalny charakter sprawia, że przy pomocy tego typu wiadomości możemy realizować Lead Nurturing lub wzmacniać obecność w social media.
2. Wiadomości streszczające
Znacznie skromniejsze w treści od newsletterów i przez to łatwiej przyswajalne. Najczęściej wykorzystywane są do powiadamiania czytelników o pojawiających się wpisach na blogu. Dlatego też przeważnie składają się z linków i listy wpisów. W systemie SALESmanago Marketing Automation tego typu wiadomości można tworzyć automatycznie poprzez pobieranie do ich treści linków i listy wpisów bezpośrednio z kanału RSS.
3. Mail dynamiczny
Dedykowany indywidualnemu odbiorcy mail zawierając automatycznie dopasowaną do jego profilu ofertę. Tego typu wysyłki charakteryzują się najlepszym dopasowaniem zawartości do zainteresowań odbiorców, co przekłada się na duże zaangażowanie odbiorców w otrzymywane treści. W systemach Marketing Automation dopasowanie ofert następuję automatycznie i odnosi się do profilu odbiorcy, który najczęściej tworzą informacje o jego zachowaniu online, dane demograficzne oraz transakcyjne. Dodatkowo moment nadania takiej wiadomości dobierany jest do zachowania adresata, przez co możliwe jest wysłanie oferty zaraz po wizycie osoby na stronie WWW, dzięki czemu dostarczamy informacje wtedy kiedy poszukuje ich odbiorca.
Dowiedz się więcej: 300% wyższa sprzedaż na dynamicznych emailach z systemu Marketing Automation
4. Wiadomość jednorazowa
Najczęściej wykorzystujemy ją aby poinformować odbiorców o nowym opracowaniu do pobrania lub żeby zaprosić ich na organizowane przez firmę wydarzenie. Zaletą tych wiadomości jest możliwość skupienia odbiorcy na jednej konkretnej wiadomości i związanej z nią czynności np. rejestracji na wydarzenie. Co więcej w wypadku wiadomości jednorazowych lepiej jest ograniczyć liczbę grafik i skomplikowanie jej układu, przez co zyskujemy na czasie potrzebnym do jej przygotowania. Po trzecie jedna informacja i jedna oczekiwana akcja ze strony odbiorcy ułatwia monitorowanie parametrów wiadomości.
5. Lead Nurturing
Lead Nurturing to proces. W jego trakcie odbiorca otrzymuje serię wiadomości zawierających treści najwyższej jakości, których głównym zadaniem jest edukacja odbiorcy i przygotowanie go na kontakt z działem sprzedaży. Skoro jest to proces oparty o najlepsze treści i dodatkowo dopasowany do potrzeb odbiorcy to ma okazję skuteczniej zbudować trwałą relację z potencjalnymi klientami. Warto, również wspomnieć, że jest to proces automatyczny więc pozwala utrzymywać relację z kontaktami bez dodatkowej pracy. Wystarczy określić serię wiadomości i zasady uruchamiania wysyłki dla odbiorcy a resztą zajmie się system Marketing Automation. Uzyskujemy efektywny proces pozyskiwania nowych klientów (średnia konwersja sprzedażowa to 27%) i niski koszt działania, co daje nam wysokie ROI i niski koszt pozyskania klienta. Musimy jednak pamiętać, że w prawdzie jest to proces automatyczny ale wymaga monitorowania i udoskonalania.
Czytaj więcej o Lead Nurturing: Najefektywniejsze kanały do realizowania kampanii Lead Nurturing
6. Wysyłki sponsorowane
Rozwiązanie polegające na wykupienia miejsca w wiadomości wysyłanej przez inną firmę. Zaletą takiego podejścia jest możliwość dotarcia z komunikatem do nowej grupy odbiorców. Tego typu wysyłki są też bardzo dokładnie targetowane, więc na podstawie ich statystyk możemy dokładniej określić wzorową grupę docelową. Kolejną zaletą jest możliwość bardzo dokładnego określenia ROI. Znamy dokładny koszt działania i znamy statystyki wysyłki.
7. Wiadomości transakcyjne
Wśród samych wiadomości transakcyjnych moglibyśmy wskazać kilka różnych typów. Jednakże, wszystkie one wysyłane są w związku z akcjami podejmowanymi przez użytkowników na stronie WWW firmy. Oczywiście akcje te dotyczą w szerokim rozumieniu procesu dokonywania transakcji. To może być zarówno rejestracja na szkolenie lub finalizowanie koszyka zakupowego. Kolejną wspólną cechą tych wiadomości jest wysoka liczba otwarć i kliknięć w ich treść. Warto więc wykorzystać ten fakt umieszczając atrakcyjne komunikaty w ich treści. Fajny zastosowaniem tego typu wiadomości jest możliwość przypomnienia klientom o porzuconym przez nich koszyku zakupowym w e-commerce. Wiadomości tego typu wysyłane są automatycznie do każdej osoby, która dodała produkty do koszyka lecz go nie sfinalizowała. W systemach Marketing Automation mamy możliwość automatycznego pobrania informacji o produktach pozostawionych w koszyku i następnie dodania ich do treści wysyłanego przypomnienia . Całość odbywa się automatycznie i znacznie ogranicza wskaźnik porzuconych transakcji realnie generując przychód.
Czy możemy korzystać ze wszystkich wymienionych wiadomości i nie zasypywać odbiorców dziesiątkami wiadomości? Z systemami klasy Marketing Automation jak najbardziej. Rozbudowane możliwości segmentowania kontaktów, dopasowania treści i momentu nadania wraz z funkcją ograniczenia liczby wysyłanych wiadomości do konkretnego kontaktu sprawia, że wysyłamy wiadomości jakich odbiorca potrzebuje i wtedy kiedy ich potrzebuje.
Wypróbuj możliwość e-Mail Marketing z Marketing Automation.
Zobacz wersję demo: TUTAJ
lub
Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego za darmo: TUTAJ