Podstawowe typy wiadomości w e-Mail Marketingu


Realizując działania z zakresu e-Mail Marketingu możemy skorzystać z kilku różnych typów wysyłek.  Możemy zdecydować się na wysyłanie cotygodniowych newsletterów do bazy odbiorców lub skupić się na wysyłkach dopasowanych do indywidualnego odbiorcy. Ważne jest aby dopasować najlepszy rodzaj wysyłki do celów jakie chcemy osiągnąć poprzez e-Mail Marketing.

Przedstawiamy 7 najpopularniejszych typów wiadomości e-mail. Możliwości są całkiem spore, a różnice pomiędzy poszczególnymi typami opierają się głównie o stopień personalizacji, dopasowania i charakteru wysyłanych treści. Poniższe informacje powinny ułatwić wybór wysyłek, które umożliwią osiągnięcie zamierzonych celów. ??

1. Newsletter

Chyba najpopularniejszy rodzaj wysyłek w e-Mail Marketingu. Popularność newsletterów bierze się z ich dość uniwersalnego charakteru. Wśród zalet należy wymienić:

  • budowa świadomości marki – pomagają one budować relację z odbiorcami, dzięki czemu oni łatwiej rozpoznają markę;
  • wykorzystanie istniejących treści w firmie – wysyłana wiadomość może wykorzystywać istniejące już w firmie treści, na przykład wpisy z firmowego bloga;
  • wolność wyboru zawartości – forma jaką mają newsletter pozwala zamieszczać w nich bardzo różnorodne treści. W newsletterze możemy wysłać wpis z naszego bloga, ofertę, powiadomienie o wydarzeniu, ankietę czy rabat.

Oprócz zalet posiadają one również wady. Do najważniejszych z nich możemy zaliczyć problem ze skupieniem uwagi odbiorców na kluczowych CTA. Zbyt duża ilość elementów zachęcających odbiorcę do kliknięcia powoduje, że rozmywamy uwagę odbiorców zamiast ją skupiać.

Decydując się na wysyłkę newsletterów powinniśmy zacząć od zdefiniowania celu jaki chcemy osiągnąć. Uniwersalny charakter sprawia, że przy pomocy tego typu wiadomości możemy realizować Lead Nurturing lub wzmacniać obecność w social media.

2. Wiadomości streszczające

Znacznie skromniejsze w treści od newsletterów i przez to łatwiej przyswajalne. Najczęściej wykorzystywane są do powiadamiania czytelników o pojawiających się wpisach na blogu. Dlatego też przeważnie składają się z linków i listy wpisów. W systemie SALESmanago Marketing Automation tego typu wiadomości można tworzyć automatycznie poprzez pobieranie do ich treści linków i listy wpisów bezpośrednio z kanału RSS.

3. Mail dynamiczny

Dedykowany indywidualnemu odbiorcy mail zawierając automatycznie dopasowaną do jego profilu ofertę. Tego typu wysyłki charakteryzują się najlepszym dopasowaniem zawartości do zainteresowań odbiorców, co przekłada się na duże zaangażowanie odbiorców w otrzymywane treści. W systemach Marketing Automation dopasowanie ofert następuję automatycznie i odnosi się do profilu odbiorcy, który najczęściej tworzą informacje o jego zachowaniu online, dane demograficzne oraz transakcyjne.  Dodatkowo moment nadania takiej wiadomości dobierany jest do zachowania adresata, przez co możliwe jest wysłanie oferty zaraz po wizycie osoby na stronie WWW, dzięki czemu dostarczamy informacje wtedy kiedy poszukuje ich odbiorca.

Dowiedz się więcej: 300% wyższa sprzedaż na dynamicznych emailach z systemu Marketing Automation

4. Wiadomość jednorazowa

Najczęściej wykorzystujemy ją aby poinformować odbiorców o nowym opracowaniu do pobrania lub żeby zaprosić ich na organizowane przez firmę wydarzenie. Zaletą tych wiadomości jest możliwość skupienia odbiorcy na jednej konkretnej wiadomości i związanej z nią czynności np. rejestracji na wydarzenie.  Co więcej w wypadku wiadomości jednorazowych lepiej jest ograniczyć liczbę grafik i skomplikowanie jej układu, przez co zyskujemy na czasie potrzebnym do jej przygotowania. Po trzecie jedna informacja i jedna oczekiwana akcja ze strony odbiorcy ułatwia monitorowanie parametrów wiadomości.

5. Lead Nurturing

Lead Nurturing to proces. W jego trakcie odbiorca otrzymuje serię wiadomości zawierających treści najwyższej jakości, których głównym zadaniem jest edukacja odbiorcy i przygotowanie go na kontakt z działem sprzedaży. Skoro jest to proces oparty o najlepsze treści i dodatkowo dopasowany do potrzeb odbiorcy to ma okazję skuteczniej zbudować trwałą relację z potencjalnymi klientami. Warto, również wspomnieć, że jest to proces automatyczny więc pozwala utrzymywać relację z kontaktami bez dodatkowej pracy. Wystarczy określić serię wiadomości i zasady uruchamiania wysyłki dla odbiorcy a resztą zajmie się system Marketing Automation. Uzyskujemy efektywny proces pozyskiwania nowych klientów (średnia konwersja sprzedażowa to 27%) i niski koszt działania, co daje nam wysokie ROI i niski koszt pozyskania klienta. Musimy jednak pamiętać, że w prawdzie jest to proces automatyczny ale wymaga monitorowania i udoskonalania.

Czytaj więcej o Lead Nurturing: Najefektywniejsze kanały do realizowania kampanii Lead Nurturing

6. Wysyłki sponsorowane

Rozwiązanie polegające na wykupienia miejsca w wiadomości wysyłanej przez inną firmę. Zaletą takiego podejścia jest możliwość dotarcia z komunikatem do nowej grupy odbiorców. Tego typu wysyłki są też bardzo dokładnie targetowane, więc na podstawie ich statystyk możemy dokładniej określić wzorową grupę docelową. Kolejną zaletą jest możliwość bardzo dokładnego określenia ROI. Znamy dokładny koszt działania i znamy statystyki wysyłki.

7. Wiadomości transakcyjne

Wśród samych wiadomości transakcyjnych moglibyśmy wskazać kilka różnych typów. Jednakże, wszystkie one wysyłane są w związku z akcjami podejmowanymi przez użytkowników na stronie WWW firmy. Oczywiście akcje te dotyczą w szerokim rozumieniu procesu dokonywania transakcji. To może być zarówno rejestracja na szkolenie lub finalizowanie koszyka zakupowego. Kolejną wspólną cechą tych wiadomości jest wysoka liczba otwarć i kliknięć w ich treść. Warto więc wykorzystać ten fakt umieszczając atrakcyjne komunikaty w ich treści. Fajny zastosowaniem tego typu wiadomości jest możliwość przypomnienia klientom o porzuconym przez nich koszyku zakupowym w e-commerce. Wiadomości tego typu wysyłane są automatycznie do każdej osoby, która dodała produkty do koszyka lecz go nie sfinalizowała. W systemach Marketing Automation mamy możliwość automatycznego pobrania informacji o produktach pozostawionych w koszyku i następnie dodania ich do treści wysyłanego przypomnienia . Całość odbywa się automatycznie i znacznie ogranicza wskaźnik porzuconych transakcji realnie generując przychód.

 

Czy możemy korzystać ze wszystkich wymienionych wiadomości i nie zasypywać odbiorców dziesiątkami wiadomości? Z systemami klasy Marketing Automation jak najbardziej. Rozbudowane możliwości segmentowania kontaktów, dopasowania treści i momentu nadania wraz z funkcją ograniczenia liczby wysyłanych wiadomości do konkretnego kontaktu sprawia, że wysyłamy wiadomości jakich odbiorca potrzebuje i  wtedy kiedy ich potrzebuje.

 

Wypróbuj możliwość e-Mail Marketing z Marketing Automation.

Zobacz wersję demo: TUTAJ

lub

Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego za darmo: TUTAJ

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]