10 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę tworząc newsletter

Kanał e-mail jest nadal najczęściej wybieranym sposobem komunikacji z potencjalnymi klientami i zarazem metodą nawiązania z nimi relacji. Jednym z najpopularniejszych działań e-Mail Marketingowych jest newsletter. Jednakże, zanim zaczniemy realizować wysyłki warto rozważyć kilka kwestii, aby zyskać pewność, że nasze działania będą skuteczne i sprostają oczekiwaniom. Podpowiadamy na co należy zwrócić uwagę w procesie przygotowania i wysyłania newsletterów.

Wiadomości e-mail swoją popularność zawdzięczają głównie wysokiej skuteczności i niskim kosztom jednostkowym. Dodatkowo są całkiem dobrze przyjmowane przez odbiorców. Mimo to, że ten sposób komunikacji jest tak popularny, a same newslettery to jedne z najczęściej wysyłanych rodzajów wiadomości. Nadal zrealizowanie wysyłki w prawidłowy sposób bywa kłopotliwe. Największym problemem jest zawartość takiej wiadomości. Nie chodzi w prawdzie o samą treść lecz jej wyselekcjonowanie i dopasowanie do oczekiwań odbiorców. Sam newsletter z założenia nie jest przygotowany na konkretną okazję lecz ma regularnie docierać do odbiorców i oferować im atrakcyjne dla nich treści, które skutecznie ich zaangażują. Natomiast jak to często bywa poniesiony trud przynosi bardzo dobre rezultaty. W wypadku newsletterów jest dokładnie tak samo. Jeśli uda nam się skutecznie wdrożyć to rozwiązanie możemy liczyć na pozyskanie naprawdę zaangażowanej bazy odbiorców z dużym potencjałem na przekazanie do działu sprzedaży.

10 rzeczy na które należy zwrócić uwagę tworząc newsletter

 

1. Czy newsletter będzie skuteczny w mojej firmie?

Mówiąc krótko. Czy ja w ogóle go potrzebuje? Newsletter to popularne rozwiązanie ale nie sprawdzi się wszędzie równie dobrze. Zanim zdecydujemy się na jego wdrożenie warto zrobić mały „research”. Przede wszystkim należy sprawdzić czy w naszej branży firmy wykorzystują newsletter’y i czy odbiorcy chętnie się na nie zapisują? Po drugie co zawierają i czy z dostępnymi zasobami możemy być skuteczni, w tych działaniach? Kolejna rzecz to cel. Celem newslettera może być zwiększenie liczby kontaktów, ich jakości, utrzymanie klientów czy zwiększenie sprzedaży. Może zdarzyć się tak, że newsletter nie będzie odpowiednim narzędziem i jego możliwości będą w konflikcie z celem działań. Czasem skuteczniejszy będzie program Lead Nurturing lub zupełnie inny kanał komunikacji. Wszystko zależy od specyfiki branży w jakiej działamy.

2. Motyw przewodni

Dobra wiadomość e-mail powinna mieć jasny motyw przewodni. Coś co połączy jej zawartość w spójną całość. Dobierając treść wiadomości warto skupić się na tym, aby dotyczyła jakiegoś problemu/zagadnienia. Może okazać się to dużo lepszym pomysłem będzie jeśli całość wiadomości będzie powiązana z jednym konkretnym tematem, a nie ogólnie dotycząca firmy. Dzięki takiemu podejściu odbiorca wie czego oczekiwać od newslettera i jest bardziej zaangażowany.

3. Edukacyjny charakter

Bardzo dobry efekt przynoszą wiadomości, których charakter jest głównie edukacyjny. Powiedzmy, że zawartość treści edukacyjnych do promocyjnych powinna wynosić 9 do 1. Skoro odbiorcy zapisują się na Twój newsletter to nie koniecznie oznacza, że oczekują wiadomości czysto sprzedażowych. Najczęściej chcą się więcej dowiedzieć na temat oferty, trendów i wszystkiego co dotyczy samego produktu jak i branży. Jeśli uda Ci się wyważyć zawartość edukacyjną i promocyjną zyskasz lojalnych konsumentów, którzy będą uważać Cię za eksperta i poszukiwać u Ciebie wiedzy i produktów.

4. Zapis na newsletter

Co wynika z poprzednich punktów?  To że dobry e-mail to zbalansowana treść i dopasowanie do odbiorcy. Dlatego w miejscu zapisu na newsletter powiadom subskrybentów czego powinni się spodziewać po rejestracji. Warto powiadomić ich co będzie w newsletterze oraz jak często będą go otrzymywać, a może nawet udostępnić im podgląd przykładowej wiadomości. Takie uczciwe podejście sprawi, że odbiorcy będą w pełni świadomie zapisywać się na newsletter. Dla nas to zminimalizowana liczba rezygnacji i kliknięć w spam.

5. Temat wiadomości

Odbiorcy zapisują się na newsletter. To dobrze ale nie daje nam to gwarancji, że będą go otwierać. Dlatego temat wiadomości powinien jak najskuteczniej zachęcać odbiorców do jej otwarcia. Zamiast stałego tematu warto eksperymentować z różnymi zachęcającymi treściami.

6. Jeden newsletter, jeden główny cel

Wprawdzie newsletter to przekazanie pewnego zestawu wiadomości i zarazem kilku CTA (call-to-action). Jednakże, jeśli wszystkie będą tak samo ważne większość odbiorców może czuć się nieco zagubiona i nie kliknie w żaden. Dlatego powinniśmy wybrać jeden główny, na którym skupimy odbiorcę wiadomości.

7. Kreacja

Tworząc newsletter marketerzy często sprawiają, że jest mało czytelny. Żeby tego uniknąć należy przestrzegać dwóch podstawowych zasad:

• zwięzła interesująca treść;

• odpowiednia ilość pustej przestrzeni.

Treści w newsletterze powinno być dokładnie tyle ile zainteresuje odbiorcę na tyle, aby kliknął link i przeszedł na stronę docelową, blog, etc. Natomiast odpowiednia ilość pustej przestrzeni sprawia, że komunikat jest bardziej przejrzysty, lepiej skupiamy wzrok odbiorcy na kluczowych elementach. Z drugiej strony jeśli wiadomość będzie odebrana na zdecydowanie mniejszym ekranie urządzenia mobilnego będzie łatwiej kliknąć w odpowiedni element.

8. Grafiki

Zawartość graficzna wiadomości jest bardzo ważna. Sprawia, że przekazywane treści są bardziej atrakcyjne i chętniej klikane. Jednakże, w większości przypadków konta pocztowe standardowo blokują pobranie grafik i udostępniają dopiero po kliknięciu. Dlatego też, powinniśmy zadbać o to by nawet bez grafik odbiorca otrzymał najważniejsze informacje. W tym celu warto użyć tekstu alternatywnego, który widoczny jest dopóki odbiorca nie pobierze grafik.

9. Rezygnacja z newslettera

Mało oczywisty ale kluczowy element każdego newslettera. Z jednej strony mamy obowiązek umożliwienia odbiorcom rezygnacji z otrzymywania wysyłek. Z drugiej strony ułatwienie im tego procesu pozwala nam utrzymać zadowoloną bazę aktywnych odbiorców. Dodatkowo zyskujemy na reputacji naszych serwerów wysyłkowych, gdyż klient może łatwo zrezygnować i nie zgłosi wiadomości do spamu.

10. Testy

Ostatnia rzecz, na którą warto zwrócić uwagę. Testy są wyjątkowo ważne, jeśli chcemy mieć pewność, że to co tworzymy i wysyłamy będzie skuteczne w naszej branży. Warto przeprowadzić chociaż kilka podstawowych testów A/B, pobawić się tematem wiadomości i stosunkiem zawartości grafik do tekstu. Szukając różnych opcji w końcu znajdziemy to co nasi odbiorcy lubią najbardziej, a przecież o to właśnie chodzi.

Podobne artykuły

7 zasad pozwalających skutecznie testować i doskonalić wysyłki e-mail

4 taktyki zwiększające skuteczność e-Mail Marketingu w Marketing Automation

Wypróbuj możliwość e-Mail Marketing z Marketing Automation. Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego za darmo: TUTAJ

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]