Zaawansowane strategie i wykorzystanie scoringu kontaktów

W poprzednim artykule poruszyliśmy temat określania ogólnego scoringu dla klienta. Teraz pójdziemy trochę dalej. W systemach Marketing Automation możliwe jest przyznawanie scoringu w odniesieniu do zainteresowania konkretnym produktem czy też segmentem produktów w sposób niezależny od ogólnej oceny potencjalnego klienta. Przedstawiamy zaawansowane możliwości i strategie wykorzystania scoringu kontaktów.

Podstawowy scoring kontaktu to dobre narzędzie, które rozpoznanie odpowiedniego momentu na kontakt z klientem czyni czynnością wyjątkowo łatwo. Niestety nie dostarcza nam wiele więcej informacji niż stopień jego gotowości zakupowej i zaangażowania w ofertę firmy. Dlatego po wstępnym przygotowaniu ogólnych zasad scoringu aktywności kontaktów warto przejść do bardziej zaawansowanych możliwości. W podstawowym wariancie mamy najczęściej możliwość przypisania określonej wartości punktowej różnym rodzajom zachowań.

Warto je rozszerzyć o większe zróżnicowanie przyznawanych punktów do ogólnego scoringu.

Na przykład w systemie SALESmanago Marketing Automation do dokładniejszych działań możemy wykorzystać reguły automatyzacji. Dzięki nim będziemy mogli punktować np.:

  • wejścia na konkretne adresy url;
  • otwarcia i kliknięcia w określone wiadomości e-mail;
  • wejścia z konkretnych fraz lub źródeł;
  • polubienie lub skomentowanie konkretnej rzeczy.

To już pozwoli nam dokładniej dopasować zasady punktacji do specyfiki firmy, produktu i klienta. Przecież nie każda czynność jest tak samo ważna dla podjęcia decyzji zakupowej.

Następnym krokiem rozbudowy naszego systemu scoringu może być  budowanie osobnej oceny punktowej dla konkretnych produktów lub segmentów.

W ten sposób oprócz ogólnego scoringu uzyskamy jeszcze osobne scoringi mówiące o zainteresowaniu i gotowości do zakupu konkretnego produktu lub produktu pochodzącego z danej grupy. Do tego celu możemy wykorzystać możliwość budowania scoringu dla Tagu przypisanego do karty kontaktu. System Marketing Automation może automatycznie przypisywać Tag do kontaktu świadczący o zainteresowaniu danym produktem lub segmentem. Następnie po każdym kolejnym zainteresowaniu nim dodaje punkty do określonego Tagu. W efekcie na karcie kontaktu mam informację jakimi produktami/segmentami był zainteresowany dany klient, oraz którym z nich interesował się najbardziej.

Trzecią metodą rozwinięcia podstawowego scoringu jest jego odniesienie do etapów kampanii sprzedażowej.

W tym wypadku nie chodzi tyle o przypisywanie punktów lecz raczej o monitorowanie uzbieranej ich ilości w odniesieniu do etapu na jakim znajduje się potencjalny klient w kampanii sprzedażowej. Taka informacja pozwala skuteczniej zarządzać przepływem kontaktów w lejku sprzedażowym, gdyż łatwiej jest wychwycić moment, w którym klient powinien znaleźć się na następnym etapie.

Musimy pamiętać, że scoring kontaktów nie tylko przypisywanie ale również odejmowanie punktów.

Punkty powinniśmy odejmować za zachowania oddalające potencjalnego klienta od zakupu lub za spadek aktywności, tak aby wielkość scoringu możliwie najdokładniej oddawała rzeczywistą sytuację. Przykładowo zbyt długie przebywanie na tym samym etapie może spowodować zmniejszenie wartości scoringu.

Podsumowując, narzędzie scoringu kontaktów potrafi znakomicie usprawnić procesy odbywające się w firmie. Jednakże, tylko prawidłowo przygotowane zasady przyznawania punktów różnicujące wagę poszczególnych zachowań oraz biorące pod uwagę obniżanie scoringu przyczynią się do osiągnięcia pozytywnych rezultatów. Jest jeszcze jedna bardzo ważna rzecz. Mianowicie na jakość systemu scoringowego bardzo mocno rzutuje jakość posiadanej bazy oraz danych gromadzonych na temat ocenianych kontaktów.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]