Real-Time Marketing w systemach Marketing Automation

Marketing czasu rzeczywistego stał się wyjątkowo popularnym tematem, szczególnie  w świetle ostatniej edycji superbowl i słynnej już akcji marketingowej firmy OREO. Obecnie kojarzony jest z wyświetlaniem w czasie rzeczywistym obrazków o mniej lub bardziej zabawnej treści komentującej bieżące wydarzenia. Samo określenie real-time marketing ma dużo szersze znaczenie i sprowadza się do dużo ciekawszych działań niż publikacja grafik.

Real-time marketing to tak naprawdę działania idealnie wpisujące się w koncepcję Marketing Automation. Dlaczego? Głównie dlatego, że jego podstawowym założeniem jest bieżąca reakcja na zachowanie klientów w czasie rzeczywistym. Precyzując, realizowanie działań marketingowych odbywa się w czasie rzeczywistym oraz polega na idealnym dopasowaniu treści do konkretnego odbiorcy i sytuacji, w danej chwili i miejscu. To dopasowanie komunikatu do danych o jego odbiorcy sprawia, że real-time marketing uzupełnia i czerpie z koncepcji Marketing Automation.

Obecnie w świetle dostępnych publikacji można dojść do wniosku, że real-time marketing to jednorazowe akcje uruchamiane przy okazji jakiegoś nośnego marketingowo wydarzenia.  Rzeczywistość jest trochę inna. Tak naprawdę skuteczne działania tego typu opierają się na codziennej regularnej pracy. Często firmy zaczynają od małych kroków wdrażając kolejno, różne działania czasu rzeczywistego. Dzięki temu mogą lepiej poznać swoich odbiorców oraz ich reakcję na komunikaty. Dzięki regularnej pracy i analizie jej efektów kiedy wydarzy się coś wyjątkowego będziemy gotowi szybko zareagować i wykorzystać marketingowy potencjał zdarzenia.

Samo pojęcie real-time marketing dorobiło się kilku tłumaczeń w języku polskim. Najczęściej spotykamy się z marketingiem aktywnym, operatywnym lub po prostu marketingiem czasu rzeczywistego. Niezależnie od nazwy do skutecznego realizowania takich działań wymagana jest odpowiednia technologia. Obecnie właściwie tylko systemy Marketing Automation dostarczają wszystkich rozwiązań niezbędnych do odpowiedniego monitorowania zachowania kontaktów i reakcji na nie w czasie rzeczywistym.

Marketing czasu rzeczywistego w SALESmanago Marketing Automation

System udostępnia kilka różnych funkcjonalności z zakresu real-time marketingu. Oczywiście bazują one na odpowiednim dopasowaniu treści do odbiorcy. Natomiast jedna rzecz uległa zmianie. Do tej pory, aby skutecznie dokonać dopasowania w systemie Marketing Automation musiał istnieć profil zidentyfikowanego użytkownika. Obecnie, dzięki nowemu modułowi system SALESmanago potrafi monitorować w czasie rzeczywistym wizyty osób anonimowych i na podstawie takich tymczasowych danych dopasować i przekazać treść użytkownikowi anonimowemu w czasie jego wizyty na stronie. Dwa najpopularniejsze zastosowania nowej funkcji to:

  • formularz kontaktowy z dynamiczną treścią;
  • system rekomendacji w czasie rzeczywistym.

Z drugiej strony nowa funkcjonalność przyda się również w wypadku użytkowników zidentyfikowanych. Tutaj ciekawym rozwiązaniem będzie alert w czasie rzeczywistym. Dzięki temu firmy uzyskają możliwość skontaktowania się z klientem jeszcze w trakcie jego wizyty na stronie WWW, jeśli będzie to oczywiście potrzebne.

Formularz kontaktowy z dynamiczną treścią

Ciekawe rozwiązania pozwalające na skuteczną konwersję anonimowego ruchu na stronie WWW na pozyskane kontakty. System SALESmanago Marketing Automation monitoruje wizytę każdego anonimowego użytkownika i buduje jego tymczasowy profil. Następnie po określonej liczbie odwiedzonych zakładek/podstron wyświetla formularz typu pop-up, którego treść dopasowana jest do zachowania anonimowego użytkownika na stronie WWW, w trakcie bieżącej wizyty.

Rysunek 1. Przykładowy formularz dopasowany do wizyty użytkownika anonimowego

Z tą funkcją zwiększamy ilość pozyskiwanych kontaktów za pomocą strony WWW, ponieważ wyświetlany formularz odpowiada na konkretne potrzeby indywidualnego użytkownika. Lepiej trafiając w jego zainteresowania oferuje informacje, których na stronie poszukiwał potencjalny klient.

System rekomendacji w czasie rzeczywistym

Drugi przykład działań real-time marketing. Ten sam mechanizm, który pozwala dopasować treść wyświetlonego formularza umożliwi, również stworzenie systemu rekomendacji, który w czasie rzeczywistym dostosowuje podpowiadane produkty do zmian zachowania potencjalnego klienta na stronie WWW. Wszyscy znamy sekcje typu: polecane produkty, aktualnie oglądane, okazje dla Ciebie itp. W systemie SALESmanago Marketing Automation dopasowanie tych produktów do użytkownika staje się wyjątkowo łatwe i zawsze odpowiada aktualny informacjom o odwiedzającym, przez co jest dokładniejsze. Dokładność ta wynika z prezentowania wyników analizy przeprowadzonej dla indywidualnej osoby, a nie grupy charakteryzującej się podobnym zachowaniem.

Alerty w czasie rzeczywistym

Monitorowanie zachowania wszystkich odwiedzających stronę w czasie rzeczywistym i możliwość bezzwłocznego reagowania daje sporo możliwości. Jedną z nich jest powiadamianie działu sprzedaży lub call center o konieczności kontaktu z osobą, która w tej chwili odwiedza stronę WWW. Jeśli tylko kontakt telefoniczny jest wskazany jeszcze w trakcie wizyty kontaktu na stronie system powiadomi o tym odpowiednią osobę.

Należy, również pamiętać, że wszystkie działania realizowane w systemie Marketing Automation są lub mogą być zintegrowane z całym procesem marketingowo-sprzedażowym. Posiadanie wszystkich informacji o każdym potencjalnym kliencie oraz realizowanych działaniach w jednym miejscu pozwala stworzyć kompletny proces, który w jasny i prosty sposób przeprowadzi klienta od etapu pozyskania kontaktu do kontaktu z działem sprzedaży i dokonaniem transakcji. To co istotne mamy wpływ na to jakie informacje otrzyma klienta na każdym z etapów i dzięki temu możemy kształtować obraz marki, oferty i produktów z jakim się zapozna.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]