77% firm jako główną korzyść z wdrożenia marketing automation wskazuje wzrost dochodu (Marketing Automation ROI)

Rynek technologii wspierających działania marketingowe zaczynają dominować systemy klasy Marketing Automation. Według najnowszych danych od Pardot.com, aż 76% największych międzynarodowych firm oferujących oprogramowanie w modelu SaaS korzysta z Marketing Automation i  co ważniejsze liczba wszystkich firm korzystających z tej klasy systemów wzrośnie o kolejne 50% do 2015 roku. Dzieje się tak głównie dzięki ROI osiąganym z wdrożenia systemu Marketing Automation.

Tak imponujący wzrost rynku oprogramowania do automatyzacji marketingu i sprzedaży oraz ROI osiągane z jego zastosowania wynika z ich funkcjonalności oraz łatwości zastosowania. Co powoduje, że 84% firm określanych jako ”top performers” planuje wdrożenie Marketing Automation?

Firmy, które wdrożyły u siebie tego typu rozwiązania wskazują 3 podstawowe benefity:

  • 77% –  większy dochód, generowany głównie dzięki zwiększeniu efektywności marketingu i sprzedaży;
  • 65% – pełen wgląd w działania marketingowe i sprzedażowe;
  • 58% – pomiar wyników, duża łatwość opracowania i dokładność ROI, raportów i pozostałych wskaźników.

Wymienione korzyści płynące z wdrożenia Marketing Automation wynikają głównie z usprawnień w 3 głównych obszarach: konwersji, relacji z klientami i współpracy działów marketingu i sprzedaży.

Konwersja

W obszarze poprawy konwersji zastosowanie automatyzacji marketingu i sprzedaży sprowadza się do dwóch kluczowych zadań:

  1. Optymalizacji lejka sprzedażowego;
  2. Identyfikowania kontaktów gotowych do przekazania do działu sprzedaży.

Zoptymalizowany i efektywniejszy lejek sprzedażowy to dużo mniej utraconych potencjalnych klientów i lepsze parametry konwersji. Firmy, które zdecydowały się na udoskonalenie etapów procesu sprzedażowego przy wykorzystaniu Marketing Automation mogą się pochwalić większą o 53% konwersją pozyskanych kontaktów na kontakty zakwalifikowane do działań marketingowych. Natomiast możliwość identyfikowania klientów najbliższych decyzji zakupowej pozwala zwiększyć wartość sprzedaż o ponad 9%.

Relacje z klientami

Automatyzując proces budowania i utrzymania relacji z klientami, firmy zyskują przede wszystkim na doskonale dopasowanych do osobistych preferencji odbiorców wysyłkach. Dopasowanie to odbywa się w trzech płaszczyznach:

  • Czas – system wysyła odpowiednie wiadomości, w odpowiednim czasie i do odpowiedniego adresata w sposób automatyczny;
  • Istotność – każda przesyłana treść odpowiada na konkretne zachowanie i zainteresowanie indywidualnego odbiorcy, dzięki czemu jest dla niego istotna;
  • Personalizacja – możliwość dopasowania wysyłanej treści do płci odbiorcy, zwrócenie się imiennie do adresata, czy podpisanie korespondencji danymi osoby, z którą adresat już się kontaktował sprawia, że odchodzimy od korespondencji masowej na rzecz dialogu z konkretnym odbiorcą.

Poprawa relacji łączących potencjalnych klientów z firmą skutkuje:

  • 50% większą liczbą leadów sprzedażowych;
  • 33% niższym kosztem ich pozyskania;
  • 20% większą liczbą okazji sprzedażowych.

Współpraca działów marketingu i sprzedaży

Wprowadzenie Marketing Automation ułatwia zbudowanie trwałej i harmonijnej współpracy pomiędzy działami sprzedaży i marketingu. Systemy te udostępniając wspólne środowisko pracy dla marketingowców i handlowców pozwalają im skutecznie i spójnie przeprowadzić pozyskany kontakt przez cały proces marketingowo-sprzedażowy. Marketing Automation pozwala uzyskać takie efekt dzięki:

  • Wspólnym celom – pracując w tym samym środowisku oba działy poruszają się w obrębie jednej platformy i spójnej nomenklatury. Łatwiej jest im współpracować i ustalać wspólne cele.
  • Analityce – dostęp do dokładnych danych i wskaźników opisujących skuteczność działań marketingowo-sprzedażowych daje pracownikom lepszy wgląd w ich pracę i pozwala lepiej zrozumieć wpływ prowadzonych działań na osiągane efekty;
  • Przypisaniu zasług – system Marketign Automation łączy każdą transakcję z konkretnymi działaniami, które pozwoliły na jej dokonanie. Na bieżąco widzimy jaką część przychodu wygenerowały działania marketingowe i które transakcję są ich zasługą.
Źródło:http://www.pardot.com/infographic/the-roi-of-marketing-automation-infographic/

Zobacz jak wygląda identyfikacja i monitorowanie kontaktów w systemie Marketing Automation

Zaloguj się na konto DEMO  KLIKNIJ TUTAJ

Wypróbuj system Marketing Automation przez 30 dni za darmo – KLIKNIJ TUTAJ

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]