eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.
Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już opcjonalne — jest niezbędne. Gromadząc i wykorzystując dane udostępniane bezpośrednio przez klientów, możemy tworzyć wysoce spersonalizowane doświadczenia we wszystkich kanałach, wspierać lojalność i ostatecznie napędzać wzrost w tym dynamicznym sektorze rynku.
Wielki skok
Pandemia, która przez prawie dwa lata napędzała cały handel online, spowodowała bezprecedensowy skok w rozwoju aplikacji i systemów Martech. Następnie nadeszła rzeczywistość po pandemii. Pozostawiła ona klientów przyzwyczajonych do bezprecedensowych poziomów doświadczeń online. Równocześnie zaczęli oni powoli wracać do handlu stacjonarnego. Klienci, którzy zobaczyli na własne oczy, jak wzrosnąć mogą w krótkim czasie standardy w eCommerce, odmówili zadowolenia się czymkolwiek gorszym niż najlepsze. A to w realiach kurczących się budżetów handlu napędzanego cyfrowo. Presję zwiększyło jeszcze połączenie czynników: zwiększonej konkurencji ze strony nowych firm internetowych, które rozkwitły w czasie pandemii, ogólnego wzrostu konkurencji w handlu detalicznym oraz obciążeń ekonomicznych związanych z inflacją i wojną.
Wyzwaniem dla dzisiejszych firm jest dostarczanie hiperpersonalizowanych doświadczeń, których pragną klienci, ale przy mniejszych budżetach. Ponadto potrzeba decyzji i działań marketingowych opartych na danych stopniowo odebrała władzę zespołom marketingowym i przeniosła ją na IT.
Blokady na drodze wzrostu
Obecnie ambitne zespoły marketingowe stają w obliczu:
- rosnących oczekiwań dotyczących przychodów przy bardzo ograniczonych budżetach
- konieczności zwiększenia wskaźników lojalności (takich jak wartość klienta przez cały okres jego życia) w obliczu rosnących oczekiwań dotyczących spersonalizowanego doświadczenia klienta, przy standardach dyktowanych przez liderów branży
- konieczności wydajnej kosztowo obecności we wszystkich kanałach
- oczekiwania kreatywności i niezależności przy jednoczesnym coraz większym uzależnieniu od IT
- gwałtownego wzrostu kosztów pozyskania klientów przy jednoczesnym wzroście odejść klientów
- konieczności utrzymania wysokiej wielkości i jakości bazy klientów w otoczeniu zaostrzających się przepisów dotyczących prywatności na całym świecie.
Nie możesz kontrolować wiatru, ale możesz ustawić żagle
Jako zaufany partner w generowaniu przychodów dla ponad 2000 firm na całym świecie, poczuliśmy się zainspirowani do zmiany sposobu, w jaki dostarczamy wartość naszym klientom.
Nasze wiodące rozwiązania były kiedyś oferowane jako kompleksowy pakiet. Jednak zdajemy sobie sprawę, że oferowanie “rozwiązań uniwersalnych” już nie wystarcza.
Wraz ze wzrostem oczekiwań klientów w zakresie personalizacji rosną również potrzeby ambitnych zespołów marketingowych. Wymagają one równie spersonalizowanych rozwiązań MarTech i właśnie tutaj pojawiają się nasze nowe pakiety produktów.
SALESmanago Growth Framework (SGF) – Wielki Skok 2
Dlatego stworzyliśmy SALESmanago Growth Framework – to wyjątkowe, zaawansowane podejście pozwala nam ocenić poziom wzrostu firmy eCommerce przez pryzmat wyzwań, które są dla niej najważniejsze:
- Diagnozujemy poziom dojrzałości biznesowej firmy w 4 głównych obszarach.
- Identyfikujemy moduły, które rozwiązują wyzwania adekwatne dla danego poziomu i wyjątkowe dla firmy.
- Rekomendujemy najbardziej odpowiednią strategię na podstawie bieżących use case’ów i planów wzrostu.
- Tworzymy dostosowane rozwiązanie łączące moduły i pakiety w celu uzyskania maksymalnego efektu.
Zmieniamy liderów marketingu w Growth Hackerów
Dzięki skrupulatnemu dostosowywaniu wszystkich szczegółów proponowanego rozwiązania do najbardziej istotnych zadań każdej firmy eCommerce z osobna, wzmacniamy ambitne zespoły marketingowe, eliminując ciężar wdrożenia i koszt funkcji nieistotnych na obecnym etapie rozwoju i dostarczając dokładnie to, czego zespoły te potrzebują, aby wykonać kolejny krok w swojej drodze do wzrostu, w sposób efektywny budżetowo.
Dzięki ekosystemowi rozwiązań, który zaspokaja potrzeby nawet dużych klientów korporacyjnych, i prężnie działającemu R&D, pozostajemy przyszłościowym partnerem w budowaniu wzrostu dla firm zasilanych cyfrowo.
Wyobrażamy sobie świat handlu cyfrowego, w którym każda ścieżka zakupowa jest napędzana danymi klientów i inteligentnie organizowana za pomocą dźwigni konwersji zoptymalizowanych przez automatyzację opartą na sztucznej inteligencji. Dane i wglądy w działania i motywacje klientów stanowią podstawę wszystkich strategii marketingowych, a wszystkie komunikaty są dostosowane do każdego istotnego punktu styku na ścieżce do zakupu.
SALESmanago – zaufany partner we wzroście biznesowym
Chętnie pomożemy Ci na Twojej ścieżce wzrostu.