6 prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce

 
 

Szablony e-mail to doskonałe rozwiązanie dla marketerów eCommerce. Podnoszą zaangażowanie klienta, a przy tym przekładają się na zwiększenie przychodów. Oto sześć prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce. Niezależnie, czy mowa o poprawie wydajności, zwiększeniu świadomości marki, personalizacji, optymalizacji mobilnej, testowaniu A/B czy automatyzacji, narzędzie to odblokowuje pełny potencjał kampanii mailowych, dobrze oddziałując na jej odbiorców.

 

6 powodów, dla których szablony e-mail są ważne dla eCommerce

 

Przed zagłębieniem się w szczegóły, warto rozważyć kontekst, w jakim funkcjonują szablony e-mail. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie eCommerce marketerzy muszą stawić czoła różnym wyzwaniom, takim jak ograniczenia czasowe, utrzymanie spójnego wizerunku marki, personalizacja komunikacji, dostosowanie do urządzeń mobilnych, testowanie nowych strategii oraz automatyzacja zadań. Szablony e-mail są odpowiedzią na te wyzwania, oferując gotowe struktury, które zapewniają skuteczność, spójność wizerunku marki, personalizację, kompatybilność z urządzeniami mobilnymi, możliwość testowania i funkcje automatyzacji.

Chcę, żebyś zachowywał się jak edytor i poprawił gramatykę, interpunkcję i styl. Zależy mi na tym, żeby język był bezpośredni.

 

1. Poprawa wydajności i oszczędność czasu

 

Kontekst: Czas to niezwykle cenny zasób. Szablony e-mail oferują praktyczne rozwiązania, umożliwiając marketerom szybkie i łatwe tworzenie profesjonalnych wiadomości e-mail przy użyciu gotowych schematów i układów wizualnych. Zamiast zaczynać od zera przy każdej kampanii, szablony stanowią doskonałe punkty wyjścia, które pozwalają zaoszczędzić czas i energię. Dodatkowo marketerzy mogą personalizować szablony, aby odzwierciedlić unikalne cechy swojej marki, takie jak logo, kolory i czcionki, co zapewnia spójność w całej komunikacji mailowej.

Dopasuj swoje działania marketingowe do wymagań przyszłości: Skorzystaj z korzyści, jakie niesie ze sobą wykorzystanie szablonów e-mail – zwiększoną efektywność i oszczędność czasu. Wykorzystanie szablonów pozwala usprawnić większość procesów marketingowych związanych z tego typu komunikacją, dzięki czemu możesz skoncentrować się na kluczowych elementach planowanej strategii. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzasz czas, ale także możesz dostarczać angażujące treści odbiorcom w odpowiednim czasie. Posiadając bardziej efektywne przepływy pracy, będziesz w stanie dostosować się do zmieniających się trendów na rynku i preferencji klientów, dzięki czemu twoje działania marketingowe będą doskonałe, mierzalne i skuteczne.

 

2. Spójny branding i komunikacja

 

Kontekst: Budowanie silnej tożsamości marki jest kluczowe, a szablony e-mail odgrywają istotną rolę w utrzymaniu spójnego brandingu w różnych kampaniach marketingowych. Dzięki szablonom firmy mogą używać zdefiniowanych kolorów, logotypów i czcionek, co poprawia ich rozpoznawalność, a także buduje zaufanie u odbiorców. Ponadto efektywne przekazywanie informacji w komunikacji mailowej pozwala ustawić rozpoznawalny ton i wzmacnia reprezentowane wartości, co przyczynia się do zwiększenia lojalności klientów.

Dopasuj swoje działania marketingowe do wymagań przyszłości: Dopasowanie twoich działań marketingowych do przyszłych wymagań obejmuje konieczność spójnego brandingu i komunikacji. Wykorzystując szablony e-mail, masz pewność, że każda wiadomość jest zgodna z wizualnym wizerunkiem, tonem i treściami marki. Ta spójność przekłada się na jednolite doświadczenie, wzmacniając pewność i zaufanie klientów. Umiejętność utrzymania spójnej i rozpoznawalnej tożsamości pomoże ci wyróżnić się spośród konkurencji i dostosować do zmieniających się trendów rynkowych, co zapewni długoterminowy sukces twojego marketingu eCommerce.

Czytaj więcej o Email Design Studio, które pomaga wpleść w e-maile design marki>>

 

3. Personalizacja i segmentacja

 

Kontekst: Personalizacja jest kluczowa dla zaangażowania i konwersji klientów, a szablony e-mail dostarczają narzędzi niezbędnych by dostarczać treści dopasowane do odbiorcy. Umożliwiają marketerom personalizację e-maili na podstawie segmentacji grupy klientów, danych demograficznych lub historii zakupów. Dzięki dynamicznym blokom treści w szablonach można dodawać ramki rekomendacji, spersonalizowane oferty i dopasowane powitania, co zwiększa ich adekwatność i poziom zaangażowania.

Czytaj dalej by poznać 5 zaskakujących sposobów na personalizację treści e-maili >>

Dopasuj swoje działania marketingowe do wymagań przyszłości: Personalizacja i segmentacja są kluczowe dla maksymalizacji wyników działań marketingowych. Korzystając z możliwości personalizacji, jakie dają szablony e-mail, jesteś w stanie śledzić zmieniające się oczekiwania i preferencje klientów. W dzisiejszym świecie, gdzie dane i opinie klienta odgrywają coraz większą rolę w marketingu, szablony e-mail dostarczają narzędzi do tworzenia spersonalizowanych i odpowiednich treści, które są dobrze przyjmowane przez klientów. To z kolei zapewnia doskonałość, mierzalność i skuteczność działań marketingowych, prowadząc do zwiększenia zaangażowania i konwersji klientów.

 

4. Kompatybilność z urządzeniami mobilnymi

 

Kontekst: Stale rosnąca liczba użytkowników korzystających z poczty e-mail na urządzeniach mobilnych sprawia, że optymalizacja pod tym kątem jest niezbędna dla zapewnienia płynnego doświadczenia klienta. Szablony e-mail są projektowane z myślą o responsywności i przyjazności dla urządzeń mobilnych poprzez dostosowanie się do różnych urządzeń i wielkości ekranów. Dzięki wykorzystaniu szablonów kompatybilnych z urządzeniami mobilnymi marketerzy mogą zapewnić, że ich e-maile są zawsze atrakcyjne wizualnie i łatwe do czytania, niezależnie od urządzenia, na którym są wyświetlane.

Czytaj więcej o najnowocześniejszym kreatorze wiadomości e-mail dostosowanych do urządzeń mobilnych >>

Dopasuj swoje działania marketingowe do wymagań przyszłości: Zapewnij sobie skuteczny marketing również w przyszłości, wykorzystaj szablony e-mail przyjazne użytkownikom mobile. Właśnie ta grupa odbiorców stanowi znaczną część twoich odbiorców. Dzięki temu dotrzesz do swoich klientów w dowolnym miejscu, maksymalizując zaangażowanie i konwersję. W dzisiejszym świecie, gdzie ludzie coraz bardziej polegają na urządzeniach mobilnych, dopasowanie strategii e-mail marketingowej do ich potrzeb jest niezbędne, aby utrzymać swoją pozycję teraz i w przyszłości. Szablony przyjazne urządzeniom mobilnym sprawią, że twoje komunikaty będą wizualnie atrakcyjne na różnych urządzeniach, co zwiększy skuteczność komunikacji z odbiorcami.

 

5. Testy A/B i analiza

 

Kontekst: Kluczowym aspektem skutecznego marketingu eCommerce jest ciągły rozwój, wspierany przez wgląd dostarczany przez dane. Szablony e-mail ułatwiają proces testów A/B, umożliwiając marketerom eksperymentowanie z różnymi elementami, takimi jak temat, CTA czy układy treści. Praktyki te zapewniają cenną wiedzę na temat tego, na co odbiorcy reagują najlepiej. Prowadzi to do podejmowania decyzji w oparciu o dane. Ponadto, platformy e-mail marketingu często oferują wbudowane narzędzia analityczne, które dostarczają wskaźników takich jak odsetek otwartych wiadomości, liczba kliknięć, konwersje i wiele innych.

Pełny przewodnik po testowaniu A/B: Netflix, Barack Obama i Optimizely>>

Dopasuj swoje działania marketingowe do wymagań przyszłości: Testowanie A/B i analiza są niezbędne dla skutecznych działań marketingowych. Korzystając z możliwości, jakie dają szablony e-mail, możesz regularnie przeprowadzać testy A/B, aby modyfikować i optymalizować swoje kampanie e-mailowe. Taka iteracyjna metoda pozwala ci wyprzedzać konkurencję i stale doskonalić swoje strategie marketingowe, opierając się na danych i wglądzie uzyskiwanym w czasie rzeczywistym. Włączając testowanie A/B i analizę jako regularne metody działania, zapewniasz doskonałość, mierzalność i skuteczność swoich wysiłków marketingowych, co prowadzi do zwiększenia zaangażowania i konwersji klientów.

 

6. Automatyzacja i Workflow

 

Kontekst: Skuteczność i skalowalność są kluczowe dla teamów marketingowych, które chcą być lean. Szablony e-mail doskonale integrują się z automatyzacją i Workflow. Dzięki temu osoby zajmujące się marketingiem eCommerce mogą konfigurować kampanie uruchamiane w odpowiedzi na konkretne wydarzenia lub działania klientów. Wykorzystanie szablonów e-mail w takich procesach Workflow umożliwia im dostarczanie spersonalizowanych wiadomości w idealnym dla odbiorców momencie. Automatyzacja usprawnia powtarzalne zadania, redukuje bezpośredni wysiłek i zapewnia efektywność komunikacji we wszelkich interakcjach z klientami.

Dowiedz się, jak sprawić, by eksperckie szablony przepływów pomogły ci w osiągnięciu celów marketingowych przy użyciu Workflow Generator>>

Dopasuj swoje działania marketingowe do wymagań przyszłości: Aby zapewnić skuteczność marketingu w przyszłości, konieczna jest automatyzacja i optymalizacja procesów Workflow za pomocą szablonów e-mail. Wykorzystanie narzędzi automatyzacji oraz integracja szablonów e-mail w tych procesach pozwoli ci poprawić działania marketingowe pod kątem skalowalności i efektywności. Automatyzacja umożliwi ci utrzymanie relacji z klientem, zaangażowanie odbiorców w kluczowe kwestie oraz dostarczanie spersonalizowanych treści we właściwym czasie. Wsparcie marketingu automatyzacją i gotowymi szablonami e-mail daje możliwość tworzenia skutecznych i efektywnych kampanii marketingowych, które będą dostosowywać się do zmiennych potrzeb i preferencji klientów.

 

Podsumowanie

 

Szablony e-mail okazały się rewolucją dla marketerów eCommerce, oferując wiele korzyści, które pozytywnie wpływają na jakość strategii marketingowych. Wykorzystanie możliwości, jakie dają szablony e-mail, umożliwia marketerom poprawę skuteczności działań, utrzymanie spójnego brandingu, personalizację komunikacji, optymalizację działania pod kątem urządzeń mobilnych, przeprowadzanie skutecznych testów A/B i usprawnianie procesów automatyzacji. Wszystkie te cechy są niezwykle istotne dla utrzymania konkurencyjności w dynamicznym środowisku eCommerce.

Jeśli nadal czujesz głód wiedzy, polecam artykuł: „4 najważniejsze trendy w mailowym marketingu eCommerce w roku 2023 — dlaczego wygoda to podstawa”, który zgłębia najnowsze trendy kształtujące e-mail marketing oraz wyjaśnia, w jaki sposób wygoda odgrywa kluczową rolę w napędzaniu zaangażowania i konwersji klientów.

Sprawdź koniecznie jak działają nasze szablony e-mail na indywidualnej sesji online. Zobaczysz na niej praktyczne przykłady, i zyskasz cenną wiedzę oraz inspirację dla twoich przyszłych kampanii marketingowych.

 

 

Integrując szablony mailowe w swoich strategiach marketingowych eCommerce, możesz odblokować swój potencjał tworzenia skutecznych kampanii e-mail, które trafią do właściwej grupy odbiorców. Zaprzęgnij do pracy skuteczność, spójność, personalizację i automatyzację zapewnianą przez szablony i przenieś swój marketing eCommerce na nowy, wyższy poziom.

Pamiętaj, że kluczem jest zrozumienie korzyści, jakie czerpać korzyści z szablonów e-mail, by napędzać zaangażowanie klientów, podnosić konwersję i osiągać cele biznesowe.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]