Może to brzmi, jak kolejny zbędny wynalazek, jednak 80% marketerów widzi wzrost sprzedaży dzięki Marketing Automation (Business2Community). eCommerce mierzy się z wieloma wyzwaniami, a wdrożenie Marketing Automation może być pomocne w ich rozwiązaniu. Twoi przełożeni mogą być niechętni na innowacje, jednak ten artykuł przygotuje Cię do idealnego zaprezentowania MA twojemu CEO.
Największe bolączki dzisiejszego eCommerce
Prowadzenie biznesu eCommerce nie należy do prostych zadań. Klienci są coraz bardziej wymagający, a konkurencja nie zwalnia tempa i natychmiast reaguje na oczekiwania konsumentów. Z pełną świadomością codziennych wyzwań stojących przed marketerami, możemy zapewnić, iż Marketing Automation jest rozwiązaniem większości z nich:
Wyróżnianie się
Identyczne kampanie nie przyciągną zainteresowania klienta. Szczególnie w czasach, gdy ich skrzynki mailowe i social media przepełnione są komunikatami reklamowymi. Treści, którymi klient nie jest zainteresowany, często prowadzą do anulowania subskrypcji.
Marketing Automation zapewnia opcje ukierunkowane na odbiorców i spersonalizowane oferty 1-do-1, które utrzymają zainteresowanie Twoich klientów i często są w stanie nakłonić ich do dokonania zakupu.
Dbanie o lojalność klientów
Jeśli klient odwiedził twoją stronę raz, błędem byłoby nie dołożenie wszelkich starań, aby go zatrzymać, zwłaszcza gdy konkurencja nieustannie czyha na twoich klientów. Jednak jeśli musi on poświęcić dużo czasu na stronie internetowej, szukając produktów, które go interesują, zniechęci się i wyjdzie.
Dzięki Marketing Automation będziesz w stanie dostosować swoją ofertę w czasie rzeczywistym. Silnik AI przewiduje potrzeby klientów i utrzymuje ich uwagę wykorzystując social proof i pop upy.
Porzucanie koszyków
Niezależnie od rozmiaru, każdy biznes eCommerce boryka się z tym problemem. Marki eCommerce każdego roku tracą 18 miliardów dolarów przychodów ze sprzedaży z powodu porzuconych koszyków. [Sleeknote]
Przypominanie klientom o produktach, którymi byli zainteresowani, jest niezbędne do obniżenia ilości porzuconych koszyków. Aby skłonić ich do ponownego rozważenia swoich wyborów, Marketing Automation wykorzystuje liczne kanały komunikacji, takie jak e-mail, web push czy reklamy na Facebooku.
Zapewnienie komunikacji Omnichannel
Klienci oczekują szybkiego i łatwego dostępu do twojej marki za pośrednictwem różnych ujednoliconych kanałów sprzedaży i komunikacji, takich jak strona internetowa, telefon, poczta e-mail i media społecznościowe. To ty musisz dotrzeć do nich, a nie odwrotnie.
Jeśli twoim celem jest poprawienie całkowitej sprzedaży oraz średniej wielkości, wartości i częstotliwości zamówień, niezbędna jest komunikacja Omnichannel. Integracja wszystkich kanałów sprzedaży i komunikacji pozwala zaplanować gdzie i kiedy będą wyświetlane twoje treści, a Marketing Automation to umożliwia.
Jak przedstawić korzyści płynące z Marketing Automation twojemu CEO
Wdrażanie nowego systemu w firmie nie zawsze wzbudza pozytywne reakcje wśród kierownictwa. Twój CEO może nie mieć ochoty na rozmowę o pomysłach, które będą wydawać mu się zbędnym wydawaniem pieniędzy. Możesz spotkać się również z trudnościami, związanymi z jego brakiem czasu, ale jeśli w końcu dojdzie do takiej rozmowy, musisz wiedzieć, jakich argumentów użyć. Oto 8 zdań, które mogą Ci pomóc:
Używa tego nasza konkurencja.
Twój CEO nieustannie zastanawia się, w jaki sposób mógłby osiągać wyniki lepsze od konkurencji. Dlatego powinieneś przygotować listę firm z Waszej branży, które korzystają z Marketing Automation.
Możemy usprawnić Nasze obecne działania.
Zaprezentuj swojemu CEO listę wszystkich działań marketingowych i wytłumacz, dlaczego nie są aż tak skuteczne, jak mogłyby być po wdrożeniu Marketing Automation. Być może wysyłacie standardowe kampanie do wszystkich klientów, zamiast zaproponować im spersonalizowaną ofertę?
To inwestycja.
Twój CEO nie wyda pieniędzy, jeśli nie zapewnisz mu niepodważalnego dowodu na to, że nie będą one wyrzucone w błoto. Zgromadź dane, które pokażą, że jest to naprawdę korzystne rozwiązanie, np. po wdrożeniu Marketing Automation New Balance zanotowało 200% wzrost OR i CTR, co przekłada się na realne wyniki finansowe.
To rozwiązanie Naszych problemów.
Rozważ kwestie, które są największą bolączką twojej firmy. Może być to brak lojalności wśród klientów, albo wysoki procent porzuconych koszyków. Niezależnie od tego, z czym boryka się Wasza firma, spróbuj uświadomić Twojemu CEO, że Marketing Automation pomoże Wam w rozwiązaniu tych problemów.
To sposób na poprawienie Customer Experience.
Niezapomniane doświadczenie i łatwy dostęp do wszystkich funkcji ma kluczowe znaczenie dla budowania lojalnej bazy klientów. Oznacza to jednak, że Twój sklep internetowy musi być dostosowany nie tylko do użytkowników stacjonarnych, ale również mobilnych. Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia z użytkowania, Marketing Automation wykorzystuje metodę Omnichannel.
Naszymi priorytetami są rozwój, produktywność, innowacja i konkurencja.
Z pewnością twój CEO doceni fakt, iż bierzesz pod uwagę priorytety całego zespołu. Na szczęście Marketing Automation pozytywnie wpływa na każdy z wyżej wymienionych aspektów.
Bardziej zadbamy o naszych lojalnych klientów i skuteczniej pozyskamy nowych.
Aby twój biznes odnosił sukcesy potrzebujesz zarówno stałych, jak i nowych klientów. Każdy kierownik zdaje sobie z tego sprawę, więc z pewnością twój CEO nie przejdzie obojętnie obok rozwiązania, które usatysfakcjonuje obie te grupy.
Możemy robić więcej i szybciej, przy wykorzystaniu mniejszych zasobów.
Wszystkie monotonne, manualne czynności, które wcześniej wykonywał twój zespół zostaną zautomatyzowane, co oznacza, iż system pozwoli pracownikom skupienie się na innych czynnościach, które usprawnią twój marketing.
Możemy opierać Nasze plany na danych, a nie intuicji.
System Marketing Automation pozwala na przeanalizowanie całej drogi klienta. Pozyskane dane umożliwią Ci skuteczniejsze skupienie się na dziedzinach, w których twój marketing potrzebuje ulepszenia, aby sprawniej docierać do potencjalnych klientów. Unikniesz marnowania czasu i pieniędzy na nieskutecznie działania marketingowe.
Krótkie podsumowanie
Obecny rynek nie jest pobłażliwy dla biznesów eCommerce. Konkurencja nie ma litości, a każda osoba odwiedzająca stronę internetową jest na wagę złota. Codziennie marketerzy borykają się z tym, aby wyróżnić się z tłumu, zatrzymać klientów na dłużej, przekształcić porzucone koszyki w sfinalizowane transakcje i dotrzeć do odbiorców wszelkimi kanałami komunikacji.
Rozwiązaniem tych problemów okazuje się Marketing Automation, jednakże przekonanie twojego CEO do wdrożenia innowacyjnego systemu może być żmudnym procesem. Pamiętaj, że aby temu podołać, musisz wykazać się ponadprzeciętną cierpliwością. Właściwe przygotowanie i dobór stosownych argumentów to podstawa w rozmowie z CEO. Poprzyj argumenty dowodami, wspomnij o konkurencji, skup się na tym, jak Marketing Automation wpłynie na całą firmę, a bardzo prawdopodobne jest, że spotkasz się z pozytywną odpowiedzią.
Marketing Automation jest koniecznością w eCommercie. Wdrożenie tego systemu sprawi, że twoja firma sprosta oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów bez zbędnego wysiłku. Pozostaje tylko uświadomić to twojemu CEO.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania, umów się na webinar 1-do-1.