Mądre wykorzystanie mCommerce zamieni Twój marketing w czysty zysk, jeśli dasz mu szansę

 
 

Według badań przeprowadzonych przez Statistę, do końca 2021 roku 73% całkowitej sprzedaży eCommerce odbędzie się przez kanał mobilny. To jasny sygnał dla sprzedawców na wprowadzenie lub poprawę doświadczeń związanych z zakupami mobilnymi. Podczas gdy do tej pory to eCommerce grał główne skrzypce w sprzedaży online, warto zagłębić się w morzu możliwości oferowanych przez mCommerce.

 

Zacznijmy od definicji

 

Termin „Mobile Commerce” odnosi się do całego spektrum aktywności zakupowych odbywających się przy pomocy urządzeń mobilnych, takich jak smartfon czy tablet. Aktywność zakupowa może być tu rozumiana nie tylko jako samo kupno interesującej klienta produktu, ale także jako bankowość i płatność mobilna, subskrypcja usług takich jak Netflix czy Spotify lub płatność rachunków przez telefon. 

 

Handel mobilny jest odpowiedzią na nowy gatunek elektronicznych trendów i zyskuje coraz więcej uwagi wśród sprzedawców eCommerce.

 

Dlaczego mCommerce jest tak istotny?

 

Obecnie na świecie około 3.8 miliarda ludzi używa smartfonów. Pod koniec 2020 roku mCommerce osiągnął przychód rzędu 284 miliardów dolarów, co przekłada się na 45% całkowitej wartości rynku eCommerce w USA. Biorąc pod uwagę te liczby, twoja firma powinna być przygotowana na wprowadzenie handlu mobilnego i zaoferowanie swoim klientom dokładnie tego, czego oczekują – większej mobilność w procesie zakupowym. W przeciwnym razie możesz przegrać z zawziętą konkurencją.

 

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą działającym w obszarze eCommerce i z jakiegoś powodu wciąż ignorujesz lub zaprzeczasz istnieniu mCommerce, lepiej nadrób zaległości w tym temacie, żeby klienci nie zdecydowali się na zakupy u konkurencji.

 

Wszystko, co może zaoferować ci mobile commerce

 

Karty na stół. Niemal trzy z każdych czterech dolarów wydawanych na zakupy w sieci odbywa się dziś za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W tym obszarze eCommercu dane dostarczane są w czasie rzeczywistym, a dostęp do nich możliwy jest w każdym miejscu i o każdej porze, pod warunkiem dostępu do internetu. Takie tempo połączone z lepszą osiągalnością rezultatów prowadzi do przyspieszenia procesu podejmowania decyzji, co skutkuje wyższą liczbą transakcji. Zysk pieniężny nie jest jednak wszystkim, co zasługuje na słowa uznania. Kampanie mobilne skierowane bezpośrednio do profilu konkretnego użytkownika pomagają w polepszeniu relacji z klientem i zapewnieniu mu lepszego doświadczenia klienckiego. 

 

Ponieważ mCommerce jest mniej wymyślny, prostszy, z mniejszą ilością tekstu i ogromnych, kolorowych przycisków, użytkownicy korzystają z niego znacznie częściej, co prowadzi do zwiększenia konwersji właśnie poprzez ten kanał. Zrozumienie potencjału funkcji urządzeń mobilnych i rozpoczęcie korzystania z nich w najlepszy możliwy sposób jest kolejnym krokiem milowym dla dyrektorów eCommerce.

 

Wpływy pandemii

 

Podczas pandemii zaobserwowaliśmy ogromny wzrost zakupów online, w czym swój udział niewątpliwie miał handel mobilny. Nie będąc gołosłowną, brytyjska sprzedaż detaliczna na urządzeniach mobilnych wzrosła o 30% w porównaniu do I kwartału 2020 r. i o 25% w porównaniu do IV kwartału 2019 r. Ten przykład wskazuje na to, że używanie urządzeń mobilnych do zakupów ma obecnie tendencję wzrostową.

 

Generowanie przychodów poprzez mCommerce

 

O czym marzą przedsiębiorcy? O rozwoju biznesu, zwiększaniu przychodów firmy, porażce konkurencji i sukcesie marki. Dlatego też konieczne jest zwiększenie sprzedaży za pomocą wszystkich możliwych kanałów, a jednym z nich jest właśnie mobile. Przewiduje się, że sklepy internetowe, które nie wdrożą mCommerce, z czasem po prostu przestaną sprzedawać. Dla przedsiębiorców odkrywanie sposobów na wykorzystanie kanału mobile w sklepie eCommerce staje się więc kluczowe.

 

Aby mieć pewność, że oferujesz swoim klientom to, co najlepsze, gdziekolwiek są i cokolwiek robią, opracuj layout strony, który jest specjalnie zaprojektowany tak, aby pomóc użytkownikom w dokonaniu zakupu. Dopasowane do wersji mobilnej strony grafiki o wysokiej rozdzielczości, skompresowane informacje kluczowe czy przyjazna użytkownikom nawigacja znacznie zmniejszają czas spędzany na wyszukiwaniu produktu, co bezpośrednio przekłada się na szybsze decyzje zakupowe, a co za tym idzie większy zysk. Co więcej, mobilne możliwości płacenia online skonfigurowane ze zoptymalizowaną stroną mobilną sprawiają, że cały proces dokonania zakupu staje się tak prosty jak nigdy, a co więcej wykonalny tylko i wyłącznie za pomocą jednego urządzenia.

 

Marketing Automation w mCommerce

 

Automatyzacja marketingu mobilnego jest przeznaczona do śledzenia wykorzystania aplikacji, budowania dynamicznych segmentów behawioralnych i wysyłania kampanii wielokanałowych. 

 

Wykorzystując rozwiązania marketing automation w swoim systemie zakupów mobilnych, możesz szybciej reagować na potrzeby konsumentów, i nie tylko! Dobrze zarządzany marketing mobilny pozwala Ci na: 

 

Wysyłanie powiadomień mobilnych push, na które użytkownicy reagują częściej i chętniej niż na stary, dobry e-mail i  

Komunikację poprzez SMS, wiadomości Whatsapp czy Viber, która dostarcza prawdziwie wielokanałowego doświadczenia użytkownikom i pozwala na uzyskanie natychmiastowego feedbacku od użytkowników, 

Dostarczanie powiadomień w aplikacji bazujących na stworzonych profilach i używanych do rekomendacji produktów w oparciu o technologię AI i śledzenie zachowań zakupowych klientów, 

Zautomatyzowaną komunikację z kontaktami poprzez urządzenia mobilne, 

Kreację w pełni responsywnego kontentu perfekcyjnie dopasowanego do urządzeń klientów. 

 

Wszystkie wymienione funkcje mogą wykorzystywać rekomendacje oparte na sztucznej inteligencji, co pozwala na jeszcze lepszą personalizację oferty. Mobile marketing automation daje twojej firmie możliwość zwiększenia doświadczenia użytkownika, jak również ROI. Upewnij się, że Twoja strona lub aplikacja mobilna jest zoptymalizowana tak, aby zapewnić płynną, bezproblemową i wygodną transakcję.

 

Słowo na zakończenie…

 

Handel mobilny wydaje się być potężnym narzędziem, które w obecnej chwili przejawia tendencję wzrostową. Ogólnie rzecz biorąc, w porównaniu do klasycznego eCommerce, jest on szybszy, łatwiejszy, bardziej dostępny i znany każdemu, kto używa smartfona. Nie pozwól, aby taka okazja uciekła ci sprzed nosa i zadbaj o swój mCommerce, aby zwiększyć sprzedaż oraz zaufanie i doświadczenie klientów. 

Angelika Filipczyk
Research & Content Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]