3 sposoby na stworzenie niestandardowych kampanii wyszukiwarkowych z Search Engine Turbocharger

 
 

72% stron internetowych całkowicie nie spełnia oczekiwań dotyczących wyszukiwania w witrynie (BigCommerce). Nic dziwnego, skoro wymagania konsumentów są coraz wyższe, a rynek cały czas się rozwija. Zwykłe wyszukiwarki ecommerce nie są w stanie zrozumieć i dostarczyć odpowiednich wyników zwłaszcza, gdy średnio 34% użytkowników wyszukuje treści niezwiązane z produktami (Baymard). Nowe rozwiązanie SALESmanago jest odpowiedzią na te problemy. Search Engine Turbocharger, czyli mechanizm wspomagający działanie tradycyjnej wyszukiwarki, dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta, który pozwala na tworzenie niestandardowych kampanii.

 

Frustracja związana z ogólnym wyszukiwaniem produktów obniża sprzedaż oraz Customer Experience

 

Statystyki mówią same za siebie. Użytkownicy którzy  są niezadowoleni ze zwracanych wyników, nie decydują się na ponowne zakupy, a nowi klienci od razu przechodzą na strony konkurencji. 

 
  • Odpowiednie wyszukiwanie ma wpływ na 39% kupujących (ThinkWithGoogle),
  • Poziom churnu klienta i rezygnacji z usług sięga 68% (Forrester),
  • 15% wyszukiwarek jest “zepsuta” i zwraca błędne typy zapytania (Baymard).
 

Zdecydowanie potrzebujemy lepszych wyszukiwarek dla eCommerce. Search Engine Turbocharger, poza standardowym mechanizmem wspierającym działanie wyszukiwarki przez zastosowanie AI oraz NLP, dodatkowo w odróżnieniu od standardowych produktów na rynku, daje aż 3 dodatkowe możliwości tworzenia niestandardowych kampanii wyszukiwarkowych – produktowe, filtrujące lub przenoszące klienta na wybraną przez nas stronę w odpowiedzi na wprowadzone zapytania. Brzmi skomplikowanie? Nic bardziej mylnego. Jest on prosty w użyciu i pozwala na mierzenie efektów prowadzonych działań.

 

Stwórz tematyczną kampanię produktową w 5 minut

 

Klienci korzystający z wyszukiwarek eCommerce nie oczekują, aby rozumiały one tylko podstawowe zwroty. Chcą, aby zwracały one dokładnie dobrane do ich wymagań oraz zainteresowań produkty.

 

Search Engine Turbocharger umożliwia stworzenie kampanii wyszukiwarkowej polegającej na wybraniu dowolnych słów kluczowych, które w rezultacie wpisywania na stronie internetowej zwrócą wybrane produkty.

 
 

Załóżmy, że użytkownik, w oknie wyszukiwania wpisał wartość “idealny prezent dla mojego chłopaka”

 

Mechanizm dzięki najnowszym technologiom sprawdza, które wpisywane frazy pokrywają się ze słowami kluczowymi:

 

Idealny prezent dla mojego chłopaka

 

I w rezultacie zwraca dokładnie te produkty, które wybraliśmy w panelu Ustawienia Zaawansowane.

 

Kampanie z użyciem filtrów zwiększą efektywność wyszukiwań i zwiększą ilość idealnie zwróconych zapytań

 

A gdyby wyszukiwarka mogła zwrócić produkty, które obejmują wybrane filtry w odpowiedzi na wpisywane zapytania? Koniec ze żmudnym i często uciążliwym, zwłaszcza w wersji mobilnej, zaznaczaniem filtrów na stronach produktów. Inteligentny mechanizm sam interpretuje wpisywane frazy i dostarcza tylko produkty, które mieszczą się w ustalonych przedziałach cenowych lub filtrach. Dodatkowo – wiedząc, że klienci wyszukują produkty, których nie posiadamy w swojej bazie, możemy zdecydować, jakie konkretnie wyniki ma zwracać wyszukiwarka i w ten sposób generować większą sprzedaż.

 
 

Jeśli użytkownik, który szuka na naszej stronie DROGIEJ sofy będzie musiał na początku przewinąć dziesiątki produktów niepasujących do wpisywanego przez niego zapytania, najprawdopodobniej opuści nasz sklep. Aby temu zapobiec, wystarczy ustawić odpowiednie filtry, np. zakres cenowy wyszukiwanych produktów, dostępność, czy kategorie.

 

Podlinkuj stronę z gotową kampanią i zwiększ sprzedaż wybranych  produktów

 

Często w sklepach sezonowe wyprzedaże mają swoją własną stronę z listą produktów. Teraz, można przekierować na nią użytkowników od razu po wpisaniu odpowiednich fraz w wyszukiwarkę, a co za tym idzie, zwiększyć średnie wyniki kampanii, poprawić wyniki sprzedażowe, czy pozbyć się produktów sezonowych w prosty i szybki sposób.

 
 

Jak to zrobić? Proste, w kafelku Działania wystarczy wpisać adres strony na którą chcemy przekierować użytkownika. To wszystko – kampania sama się prowadzi.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]