Aż 74% przedsiębiorstw aktywnie poszukuje nowych use-case’ów do zwiększenia poziomu automatyzacji procesów w swojej firmie (ThinkAutomation). W SALESmanago ciągle rozwijamy możliwości planowania oraz realizowania wielokanałowej podróży klienta tak, aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo dokonania przez niego zakupu. Teraz, dzięki Workflow, możliwe jest tworzenie i uruchamianie wielopoziomowych kampanii marketingowych dla zdefiniowanych grup odbiorców, w dokładnie określonym przez nas momencie.
Wyższość automatyzacji nad klasycznymi, standardowymi wysyłkami jest bardzo prosta do udowodnienia:
- 70,5% – o tyle wyższy współczynnik otwarć mają wiadomości e-mail wywołane konkretnymi triggerami niż te, pochodzące z wysyłek masowych (Campaign Monitor),
- 152% – o tyle procent wyższy współczynnik kliknięć posiadają e-maile wysyłane 1-1 niż standardowe newslettery (Campaign Monitor),
- 250% – o tyle mogą wzrosnąć wskaźniki odpowiedzi, dzięki wykorzystaniu metod automatyzacji (Review42),
- 133% – o tyle większe jest prawdopodobieństwo wysłania odpowiednich treści, dopasowanych do konkretnego odbiorcy (Review42).
W jaki sposób więc wyróżnić swoją kampanię i osiągnąć powyższe rezultaty? Należy postępować zgodnie z najlepszymi praktykami, takimi jak stosowanie cykli HADI, tworzenie kampanii opartych o komunikację wielokanałową, obserwacja, analiza i wdrażanie usprawnień w prowadzonych kampaniach oraz wykorzystanie możliwości prowadzenia wielokanałowej komunikacji 1-1 dla określonej grupy użytkowników.
W jaki sposób uruchomić Workflow dla zdefiniowanej grupy kontaktów w wybranym przez użytkownika momencie?
Najlepsze wyniki osiąga komunikacja prowadzona metodą 1-do-1. Do tej pory, wielopoziomowe, omnichannelowe kampanie można było tworzyć tylko dla pojedynczych kontaktów. Teraz, możliwe jest prowadzenie wielokanałowych kampanii 1-do-1 dla określonej grupy odbiorców. Wystarczy stworzyć kampanię okazjonalną w panelu Workflow, a następnie wybrać kontakty, dla których chcemy ją uruchomić.
Nie trzeba czekać na trigger wywołujący konkretne zdarzenie i uruchomienie Workflow. W każdej chwili możliwe jest bezpośrednie włączenie procesu dla wybranej grupy odbiorców mas.
Dwie podstawowe różnice między klasycznym prowadzeniem wielokanałowych kampanii 1-do-1, a możliwością uruchomienia Workflow w panelu zarządzania kontaktami to:
- Możliwość określenia dokładnej grupy odbiorców, np. wyboru konkretnego, pojedynczego kontaktu, który ma przejść dany proces,
- Możliwość idealnego dopasowania momentu rozpoczęcia kampani.
Tworzenie kampanii dla grup kontaktów działa identycznie jak w Workflow, z tą różnicą, że procesy uruchomić można z panelu
CRM → Lista kontaktów → Zarządzaj.
Kampania Black Week dla grupy odbiorców znajdujących się w progu diamentowym Programu Lojalnościowego
Załóżmy, że specjalnie z okazji Black Week stworzyliśmy wyjątkową kampanię przy użyciu Workflow, która ma na celu wykonanie konkretnego procesu na grupie klientów, której nadano specjalny tag po kliknięciu “Wezmę udział” na stronie promocji.
Zdajemy sobie jednak sprawę, że nie wszystkie kontakty, które chcieliśmy, aby wzięły w niej udział, kliknęły przycisk “Wezmę udział”.
W takim wypadku, przydatna staje się funkcja Uruchomienia Workflow dla grupy kontaktów. Możemy w dowolnej chwili rozpocząć dany proces z pominięciem zdarzenia trigerującego Workflow na wybranej, zdefiniowanej grupie kontaktów, np. takich, które w zamian za dużą aktywność w Programie Lojalnościowym znalazły się w segmencie diamentowym i to właśnie dla nich chcemy wygenerować dodatkowy kupon z promocją Black Week.
W panelu Zarządzaj kontaktami wybieramy grupę odbiorców:
A następnie wybieramy w kafelku Uruchom Workflow odpowiedni proces:
Ostatnim krokiem jest kliknięcie przycisku Wykonaj akcje. Wszystkie kontakty znajdujące się w progu diamentowym, w wybranym Programie Lojalnościowym, otrzymają od nas kupon z ofertą specjalną oraz będą im się wyświetlać reklamy, zachęcające do zakupu produktów.