Osiągnięcie sukcesu w kampaniach marketingowych wymaga zazwyczaj pewnych prób i błędów. Jest to jednak coś wartego zachodu. Optymalizacja automatyzacji marketingu jest kluczowym składnikiem rozwoju każdej firmy i jej dobrych wyników sprzedażowych, a testy A / B / X, które są ogromną częścią optymalizacji, mogą zwiększyć konwersję o 46%. Mamy dla ciebie kilka wskazówek, jak zarządzać i używać funkcji testów A / B / X dostępnej na platformie SALESmanago, oraz osiągnąć najwyższy poziom optymalizacji procesów automatyzacji, dla lepszej konwersji i wyższych zysków.
Wybierz najlepszą opcję i uzyskaj największą szansę konwersji
Optymalizacja procesów automatyzacji ma wiele zalet. Przykładowo, dynamiczne e-maile mogą podnieść współczynnik konwersji nawet o 64% i ogólnie usprawnić kampanie w e-mail marketingu, zwiększając wskaźniki OR i CTOR. Automatyzacja pomoże ci skutecznie dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów, a dzięki testom A / B / X wybierzesz najlepszy sposób dalszego postępowania.
Moduł testów A / B / X w SALESmanago daje ci wgląd w skuteczność twoich kampanii, wskazując, które treści dostarczone przez ciebie klientom osiągnęły najwyższe wyniki. Możesz zoptymalizować elementy takie, jak np. treść, temat lub czas wysłania / wyświetlenia wiadomości, czy powiadomienia. System przeanalizuje dla ciebie dane po zdefiniowaniu poziomu oczekiwanego KPI z poszczególnych testów, a informacje zostaną zebrane przez platformę i wyświetlone w czasie rzeczywistym na dedykowanym panelu analitycznym.
Przykładowo, wyniki testu A / B / X konkretnej kampanii marketingowej ze spersonalizowanym banerem utworzonym w panelu Personalizacji WWW, widoczne będą w zakładce “Testy A / B / X Treści dynamicznych”, a te utworzone za pomocą Workflow – w Procesach Automatyzacji, po kliknięciu w analitykę konkretnego Workflow.
Testowanie najlepszych wariantów pojedynczej kampanii marketingowej to prawdopodobnie najpopularniejszy sposób wykorzystania testów A / B / X, począwszy od drobnych, ale ważnych elementów, takich jak temat wiadomości, aż po treść samej oferty. Możesz jednak zrobić o wiele więcej i pójść o krok dalej, optymalizując Procesy automatyzacji, w tym scenariusze zapobiegające porzuconym koszykom i kampanie typu win-back.
Skonfiguruj swoje kampanie, aby odniosły sukces, korzystając z testów A / B / X w Workflow
Podczas tworzenia dowolnej kampanii Workflow, zawierającej podstawowe elementy, takie jak zdarzenia, warunki i akcje, możesz utworzyć do czterech testów A / B / X dla każdego z tych elementów. To świetny sposób na sprawdzenie, na przykład, która forma kontaktu z klientem zaowocowała konwersją, a która nie jest tak skuteczna, jakbyś chciał.
Załóżmy, że twój kontakt kliknął link w e-mailu lub pobrał e-booka, co spowodowało rozpoczęcie testów A / B / X. Możesz na przykład w ramach testu wysłać wiadomość e-mail, baner i powiadomienie Web Push, a na podstawie wyników sprawdzić, który z tych kanałów jest najlepszy na dotarcie do kontaktu. W ten sam sposób możesz również wysyłać różne warianty e-maili, aby sprawdzić, na który z nich twoje kontakty zareagują najlepiej.
Aby skonfigurować i uruchomić testy A / B / X, należy przejść do Procesów Automatyzacji na platformie SALESmanago. Musisz ustawić zdarzenie, które uruchomi Workflow, wybrać warunek testu A / B / X i akcje, które będą następować, na przykład wysłanie trzech różnych e-maili. Każdego z nich wybierasz z listy e-maili, określasz ich tematy, czas wysyłki oraz inne parametry.
Uratuj porzucone koszyki z pomocą testów A / B / X
Badania pokazują, że ponad 75% sytuacji, w których klient dodaje coś do koszyka, nie kończy się finalizacją zakupu. Testy A / B / X mogą przydać się podczas próby przyciągnięcia klienta z powrotem do twojej oferty i uratowania porzuconego koszyka.
W Procesach Automatyzacji utworzyć możesz Workflow, którego punktem początkowym będzie „Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne” – „CART”. Możesz ustawić szczegóły, takie jak na przykład wartość porzuconego koszyka, data lub produkty. Następnie dodajesz warunek testu A / B / X i możesz przystąpić do dodawania różnych akcji, takich jak np. powiadomienia Web Push, wyświetlanie banera, czy znowu, różne warianty e-maili, wybierając z tych samych opcji – gotowe wiadomości z listy, temat itp.
To wszystko pozwala eksperymentować z różnymi wariantami działania i dostarcza informacji o ich skuteczności, na podstawie czego możesz budować kolejne kampanie marketingowe, i z nową wiedzą zwiększać ich skuteczność.