Black Friday – poradnik maksymalizacji zysku i wykorzystania potencjału tego dnia

 
 

Czy wiesz, że przeciętny Polak nabywa w Black Friday cztery produkty wydając średnio 663 zł a globalna sprzedaż rośnie ponad sześciokrotnie? Czarny Piątek, tym roku wypadający 27 listopada, powinien być zapisany w kalendarzu każdego handlowca pogrubioną czcionką. Bez wątpliwości warto rzetelnie się przygotować i maksymalnie wykorzystać jego potencjał. Poniżej zebraliśmy garść informacji, które pomogą w tym naszym klientom!

 

Przygotuj się na zwiększony ruch – automatyzacja to klucz

 

W tym dniu Twoja strona może zmienić się w marketingową autostradę. Przygotuj się na znacznie większy ruch dzięki maksymalnej automatyzacji już istniejących procesów. Niedziałająca i przeciążona strona może niestety szybko zniechęcić klientów i przegonić ich do konkurencji, dlatego przetestuj swoje serwery i nie daj się tym zaskoczyć. Zadbaj również o większą ilość produktów przygotowanych do wysyłki w magazynie i o płynny proces sprzedażowy. Nowy, zadowolony klient  może wrócić do Ciebie w przyszłości.

 

Dbanie o swoich stałych klientów zawsze się opłaca, i to dosłownie! Zwróć uwagę na swój website marketing pokazując im produkty dobrane pod ich wcześniejsze zainteresowania. Wykorzystaj w tym celu dostępne treści dynamiczne takie jak spersonalizowane ramki rekomendacji, banery i pop upy.  Niech znajomy produkt przykuje uwagę klienta w chaosie tego dnia. 

 

Pamiętaj, że Czarny Piątek niesie też za sobą pewne oczekiwania. Jak wynika z badań, większość klientów oczekuje przecen na poziomie 50%. Konsumenci są bombardowani ofertami z każdej strony, warto więc również zadbać o stworzenie konkurencyjnej oferty i przedstawienie jej w atrakcyjny wizualnie sposób. Grafiki, kolory i czcionki to nie wszystko. W obecnych czasach wielu ludzi wyświetla treści nie tylko na komputerach ale głównie na urządzeniach mobilnych. Koniecznie upewnij się, że Twoja strona działa nienagannie na telefonie czy tablecie.

 

Przypomnij o sobie w kampanii mailingowej!

 

Gdy masz już przygotowaną ofertę warto zastanowić się nad wyglądem kampanii mailingowej. Dotrze ona do klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie od Ciebie treści marketingowych, a niektórzy z nich są już stałymi klientami. Każdy lubi czuć się wyjątkowy, warto więc zaoferować im coś extra. Może darmowa dostawa albo jakiś dodatek? Gratisowa wysyłka zachęca do zakupu aż 49% potencjalnych klientów! Tak naprawdę nawet mała rzecz zmieni odbiór Twojego sklepu w oczach klienta, dlatego wybierz rzecz korzystną dla obu stron i nie wahaj się jej wykorzystać!

 

W następnej kolejności przygotuj treść maila. Krótki, chwytliwy tekst może okazać się znacznie lepszy od dłuższej wiadomości. Pamiętaj, że w tym dniu będziesz dla swoich odbiorców jednym z co najmniej kilku, jak nie kilkunastu maili, a więc… TEMAT! Przykuj wzrok do swojej wiadomości, użyj maksymalnie 65 znaków i pomijaj sztampowe słowa takie jak “okazja” czy “promocja”. Myśl kreatywnie i przygotuj wiadomość równie wyjątkową jak Twój produkt. 

 

Jak w przypadku strony, również w wiadomości warto zadbać o atrakcyjną grafikę. Zwróć uwagę na dopasowanie kolorystyki maila do swojej strony. Na tym etapie przyjdzie Ci z pomocą nasz kreator Drag&Drop, w którym możesz stworzyć maila od zera lub wesprzeć się jednym z wielu gotowych już układów wiadomości. 

 

Na koniec określ swoją grupę odbiorców i zaplanuj termin wysyłki. Świetnym krokiem będzie zrobienie tego z wyprzedzeniem. Jeśli zaplanujesz wiadomości co najmniej dzień wcześniej, to do piątku maile będa już przefiltrowane i gotowe do wysyłki o wybranej przez Ciebie godzinie – już my o to zadbamy!

 

Bądź wyjątkowy i nie daj o sobie zapomnieć!

 

W dobie masowego zalewania internetu treściami średniej jakości, pokaż, że się starasz, zwłaszcza w dniu takim jak Czarny Piątek. Niech Twoje treści będą przemyślane, poprawne i spójne. Zadbaj o content marketing na poziomie – może warto przygotować kilka wpisów z zestawem produktów polecanych przez eksperta?  Daj się zapamiętać i ułatw swojemu klientowi powrót do Ciebie w przyszłości. 

 

Promuj się w Social Mediach nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem – używaj treści ogólnych i nie pojawiaj się zbyt często, warto jednak dać sygnał, że coś się zbliża. Działaj wielokanałowo, im więcej dróg prowadzi klienta do Ciebie, tym większa szansa, że dotrze do celu!

 

Czarny Piątek może też być dobrym pretekstem do zrobienia czegoś więcej. Może to dobry czas na premierę produktu, który w tym dniu rzuci się w oczy większej ilości konsumentów? A może  chcesz poświęcić część dochodu na cele charytatywne i ocieplić wizerunek swojej firmy w momencie, w którym widzi ją więcej osób niż zwykle? Możliwości jest wiele, myśl, planuj, bądź kreatywny i nie daj się ograniczyć wyrobionym schematom!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]