Nowe leady nie kupują twoich produktów? Czas ulepszyć proces kwalifikacji sprzedażowej

 
 

79% leadów nigdy nie konwertuje na sprzedaż. Jednym z powodów może być zły proces ich kwalifikacji, co oznacza, że ​​79 razy na 100 możesz marnować swój czas i pieniądze, próbując zdobyć klientów, którzy od początku nie są gotowi na zakup. Według MarketingSherpa 61% marketerów przekazuje leada do sprzedaży natychmiast po zebraniu jego danych, bez żadnej ich weryfikacji. Przedstawiamy narzędzia, które pomogą ci podnieść ich jakość.

 

Zidentyfikuj swoje kontakty – poznaj swojego potencjalnego klienta od samego początku

 

Dzięki SALESmanago wszystkie leady pozyskiwane na twojej stronie, są uzupełniane o informacje o ich zachowaniu. To pomoże ci zrozumieć, jakie produkty lub usługi w twojej ofercie zwróciły ich uwagę. Zachowanie na stronie można śledzić dzięki technologii cookies, co oznacza, że ​​wystarczy tylko raz zidentyfikować leada i od tej pory wszystkie jego wizyty na twojej stronie będą powiązane z jego 360 stopniowym profilem. Jeśli potencjalny klient przeglądał twoją witrynę wcześniej, zanim został zidentyfikowany, ta informacja również zostanie uwzględniona, ponieważ SALESmanago przechowuje historię wizyt anonimowych gości, aby przedstawić ci pełny obraz ich zainteresowań.

 
 

Poznaj ich potrzeby – stosuj segmentację behawioralną

 

Gdy już wiesz, kto przegląda twoją witrynę, musisz wiedzieć, czego chce i czego szukał. Takimi informacjami można zarządzać, tworząc odpowiednią Macierz Segmentacji, w której definiujesz listę adresów URL w twojej witrynie, powiązanych z różnymi produktami w ofercie. W efekcie, odwiedzający przeglądając różne podstrony i czytając artykuły opisujące twoją ofertę zostaje otagowany nazwą tego produktu, co daje ci szybki wgląd w to, co potencjalnie może kupić.

 

Powiedzmy, że pracujesz dla firmy zajmującej się handlem samochodami i chcesz segmentować potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani różnymi opcjami finansowania. Jeśli odwiedzą podstronę z opisem usługi leasingu, zostanie im przypisany odpowiedni tag (np. FINANSOWANIE_LEASING). Dzięki temu wiesz, że taki lead ma szansę na konwersję i możesz podjąć odpowiednie działania.

 
 

Mierz poziom zainteresowania – używaj tagów i scoringu kontaktów

 

Musisz pamiętać, że chociaż segmentacja behawioralna dostarcza informacji, które mogą pomóc w zainicjowaniu bezpośredniego kontaktu, może to nie wystarczyć – każdy lead może oglądać inne produkty w twojej ofercie. Da ci to wiedzę o tym, jaką część twojej oferty zobaczyli, ale nie o tym, którą interesują się najbardziej. Rozwiązaniem jest funkcja scoringu tagów, który pokazuje, ile razy kontakt został oznaczony jako zainteresowany określonym produktem.

 

Wracając do przykładu handlu samochodami. Możesz ustawić wartość scoringu, która będzie dla ciebie oznaczać, że klient nie tylko przeglądał dostępne opcje, ale chciał dowiedzieć się więcej o opcji leasingu. W takim przypadku, jeśli dana osoba odwiedzi trzy podstrony z informacją o leasingu, nie tylko zostanie otagowana FINANSOWANIE_LEASING, ale po nazwie tagu system pokaże, ile razy to zrobiła –  zobaczysz pozycję FINANSOWANIE_LEASING (3) na liście segmentów behawioralnych. Do sprzedaży możesz kwalifikować leady, które przekroczyły określoną wartość scoringu tagu, aby upewnić się, że rozmawiasz z osobami o konkretnym zainteresowaniu twoją ofertą.

 
 

Innym sposobem na rozróżnienie dobrych jakościowo leadów jest zastosowanie scoringu kontaktów. Zwiększa się on za każdym razem, gdy lead jest aktywny – otwierając e-maile lub przeglądając witrynę. Powiedzmy, że w ciągu jednego dnia otrzymujesz 100 nowych leadów. Możliwości sprzedaży może być wśród nich wiele, ale jak już ustaliliśmy, około 79 z tych 100 nie dokona konwersji. Rozwiązaniem jest wybranie tych, które są najbardziej aktywne i przez to mają najwyższy scoring. W przypadku leada, który odwiedził twoją witrynę wiele razy i uzyskał scoring 100, konwersja będzie o wiele bardziej prawdopodobna, niż w przypadku nowego, ze scoringiem 5. Chcesz więc zacząć kontaktować się z nowymi leadami, wybierając w pierwszej kolejności te z najwyższym scoringiem kontaktu.

 

Upewnij się, że rozumieją twój produkt – używaj lead nurturingu

 

Nawet leady z dużym scoringiem kontaktu lub scoringiem tagów mogą nie być jeszcze gotowe do zakupu, ponieważ może brakować im ważnych informacji o produkcie, przez co większość z nich zrezygnuje po pierwszej rozmowie z przedstawicielami handlowymi. Spróbuj przekazać im te informacje za pomocą automatycznego cyklu wiadomości edukacyjnych. Dzięki Lead Nurturing możesz uzyskać o 50% więcej potencjalnych klientów gotowych do zakupu. Badania pokazują, że e-maile wspierające potencjalnych klientów mają 10 razy wyższy wskaźnik odpowiedzi w porównaniu ze zwykłymi e-mailami.

 

W kreatorze Lead Nurturing w SALESmanago lub w funkcji Workflow możesz tworzyć zestawy wiadomości, których wysyłka rozpocznie się po spełnieniu przez wybranego leada wymagań, np. przypisaniu do kontaktu konkretnego tagu lub dodaniu go do konkretnego lejka sprzedażowego. Po wybraniu zdarzenia, które rozpocznie kampanię komunikacyjną, możesz wybrać wiadomość, która zostanie wysłana, a także czas jej wysłania (czas po aktywacji kampanii).

 
 

Zamień dobre leady w sprzedaż – skorzystaj z alertów sprzedażowych i pomóż swoim handlowcom

 

Na koniec, gdy masz dobrej jakości lead (po segmentacji, z wysokim scoringiem, i po nurturingu), musisz mieć sposób na poinformowanie o tym twoich handlowców. Alert sprzedażowy to prosta automatyzacja, która wysyła powiadomienie do twojego przedstawiciela handlowego, o tym, że powinien skontaktować się z określonym leadem.

 
 

Możesz wybrać zachowanie, które powinno spowodować wysłanie tego powiadomienia. Najczęściej klienci, którzy zostali już przez ciebie zakwalifikowani do sprzedaży, przekazywani są do sprzedaży po każdej wizycie na stronie. Leady te udowodniły już, że są zainteresowane (stąd ich kwalifikacja). Jeśli widzisz, że ponownie szukają informacji, to najlepszy czas, aby się z nimi skontaktować.

 

Wszystko to daje większą szansę na odniesienie sukcesu podczas docierania do nowych potencjalnych klientów, ponieważ wybierasz leady o wysokiej wartości.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]