Klienci SALESmanago i przykłady wykorzystania systemu

SALESmanagoZ systemu SALESmanago pierwszego w Polsce systemu klasy marketing Automation korzysta już kilkadziesiąt firm w Polsce. Wśród nich są uznane marki jak Rainbow Tours, ESKK czy SkyCash oraz liczne grono małych i średnich firm.

Poniżej przedstawiamy kilka sposobów użycia systemu SALESmanago które zwiększają efektywność działań marketingowo – sprzedażowych.

 

 

 

Przypadek 1. Przesyłanie automatycznych ofert dopasowanych do zainteresowania potencjalnego klienta.

 

Tworzenie programu automatyzacyjnego w SALESmanago jest bardzo proste. Należy stworzyć gotowe e-maile szczegółowo opisujące poszczególne elementy naszej oferty z dodatkowymi informacjami, które w ciekawy sposób rozwijają informacje na naszej stronie www lub  z informacjami dlaczego warto współpracować z Państwem. Następnie system automatycznie wyśle te ofertę do tych użytkowników / potencjalnych klientów, którzy wyrazili zainteresowanie tą częścią oferty.

Automatyczna wysyłka dopasowanych ofert odbywa się na podstawie analizy zachowania użytkownika na stronie www klienta. Zastosowanie automatyzacji pozwala na gigantyczne oszczędności czasu i pieniędzy dzięki zredukowaniu ilości pracy, która musiałaby być wykonana fizycznie (weryfikacja telefoniczna zainteresowania klienta, przesłanie oferty)

 

 

Przypadek 2. Zwiększenie efektywności działań telemarketingowych poprzez wskazanie najlepszych klientów do kontaktu

 

Tradycyjnie prowadzone działania telemarketingowe wyglądają tak:  w poniedziałek obdzwaniamy kontakty na literę a, wtorek na literę b, środa na literę c i tak dalej i tak dalej. Dzięki zastosowaniu systemu SALESmanago, który rejestruje wizyty klientów i zachowanie klientów na stronie lub w odpowiedzi na akcje marketingowe, działy telemarketingu i działy sprzedaży kontaktują się w pierwszym rzędzie z tymi osobami, których zachowanie wskazuje na zainteresowanie naszą ofertą.

 

Przypadek 3. Definiowanie zainteresowania potencjalnego klienta w celu zwiększenia efektywności pracy sprzedawcy

 

System SALESmanago poprzez monitorowanie zachowania klienta na naszej stronie, analizę jego odwiedzin określa faktyczne zainteresowanie potencjalnego klienta. Dzięki czemu sprzedawca lub osoba zajmująca się telemarketingiem kontaktując się z klientem porusza te części oferty, którymi potencjalny klient wcześniej się interesował na naszej stronie www. Dzięki temu sprzedawca oszczędza sporą ilość czasu na pozyskaniu informacji o zainteresowaniu klienta i od razu może rozmawiać o konkretach związanych z daną ofertą.

 

Przypadek 4. Określanie najlepszego momentu w którym należy skontaktować się z potencjalnym klientem (Sales Triggers)

 

Tradycyjnie działanie sprzedawcy w firmie wygląda następująco: Wysłanie oferty handlowej, a następnie kontakt z klientem po paru dniach w celu sprawdzenia czy klient się zapoznał z ofertą. Takie działanie jest bardzo kosztowne i czasochłonne. Dzięki systemowi SALESmanago sprzedawca kontaktuje się w momencie który jest najlepszy do skontaktowania się z klientem.

Co definiuje takie momenty:

  • pojawienie się klienta na naszej stronie www w celu pozyskania większej ilości informacji o firmie, sprawdzenia pełnej oferty, referencji etc.
  • uzyskanie przez potencjalnego klienta wysokiej ilości punktów Scoring (za wizyty na naszej stronie www, za kontakty z naszą ofertą handlową) – wysoka p[pozycja w rankingu Hot Leads.
  • pokazanie faktycznego zainteresowania poprzez otwarcie lub kliknięcie e-maila z ofertą przesłaną do handlowca.

Przypadek 5. Wysyłanie wiadomości powitalnych do osób odwiedzających naszą stronę www

 

Dzięki SALESmanago możesz automatycznie wysyłać wiadomości powitalne do osób, którzy odwiedzają po raz pierwszy Twoją stronę. System po rozpoznaniu wizyty klienta wysyła automatycznie po ustalonym czasie przygotowaną wiadomość z informacją na temat Twojej firmy, z dodatkowymi informacjami na temat Twojej oferty i jej zakresu. To pozwoli Ci natychmiastowo rozeznać zainteresowanie potencjalnego klienta oraz potencjał do sprzedaży do danego klienta. Wiadomości powitalne to jeden z najczęściej stosowanych sposobów wykorzystania systemu Marketing Automation

 

Przypadek 6. Edukacja potencjalnego klienta poprzedzająca bezpośredni kontakt sprzedawcy

 

Bardzo często zdarza się, że klient, który wypełnia formularz kontaktowy na naszej stronie, rejestruje się w naszym systemie lub inaczej wyraża zainteresowanie naszymi produktami lub usługami, nie posiada wystarczającej wiedzy, żeby dokonać zakupu lub żeby sprzedawca mógł z nim przeprowadzić konstruktywną rozmowę.

Takie programy edukacyjne noszą nazwę Lead Nurturing i polegają na przesyłaniu do potencjalnego klienta wcześniej przygotowanego cyklu informacji, dzięki którym klient pozyskuje niezbędną wiedzę, a sprzedawca dodatkowo dzięki analizie zachowania i reakcji na program Lead Nurturing spośród potencjalnych klientów wyłapuje tych, którzy są najlepszymi potencjalnymi klientami do szybkiego kontaktu.

 

Przypadek 7. Monitorowanie pracy działu sprzedaży poprzez integrację z SALESmanago skrzynek e-mail sprzedawców

 

Unikalną funkcjonalnością systemu SALESmanago jest możliwość integracji własnej skrzynki e-mail z systemem, dzięki czemu wszystkie kontakty do których wysyłamy e-maile automatycznie trafiają do systemu i rozpoczyna się monitorowanie ich zachowania.

 

 

Przypadek 8. Zwiększenie efektywności pracy sprzedawcy dzięki integracji skrzynki pocztowej z SALESmanago i innowacyjne funkcje typu CRM.

Sprzedawca wysyłający e-maile przez skrzynkę zintegrowaną z systemem SALESmanago automatycznie rozpoczyna monitorowanie kontaktów, do których wysyła e-maile a na swoim panelu w SALESmanago widzi, którzy jego potencjalni lub aktualni klienci pojawiają się na stronie www i czego na niej szukają. Otrzymuje również informację o tym kto otwiera poszczególne e-maile i kto w nie klika. Wchodząc na kartę danego kontaktu sprzedawca widzi całą historię kontaktu danego klienta – wysłane do niego emaile, oferty, newslettery z informacjami czy otwierał i klikał w linki w e-mailach.

Co bardzo istotne użytkownik widzi również historię interakcji z naszą stroną www. Te wszystkie dane są gromadzone automatycznie bez konieczności angażowania sprzedawców. To dane które znacznie zwiększają efektywność pracy działu sprzedaży.

 

Przypadek 9. Automatyczna segmentacja klientów na grupy zainteresowań w oparciu o analizę ich zachowania na stronie www.

System SALESmanago umożliwia wprowadzenie prostych reguł segmentacji, które powodują, że system sam przypisuje klientów do poszczególnych grup zainteresowań. Segmentacja odbywa się na podstawie analizy zachowania klientów na naszej stronie www. Daje to bardzo duże możliwości związane z prowadzeniem dopasowanych akcji sprzedażowych.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]