Spersonalizowane pop-upy to dobry sposób na pozyskanie nowych klientów i ważny element twojego planu marketingowego. Czy wiesz, że możesz zwiększyć ich konwersję o 84% dzięki dodaniu grafiki i zapewnić sobie o 206% wyższą skuteczność poprzez zmniejszenie liczby pól formularza? Dowiedz się, na co jeszcze powinieneś zwracać uwagę, żeby uniknąć pop-upowych pułapek i skutecznie pozyskiwać dane osób odwiedzających twoją stronę.
Zadbaj o pierwsze wrażenie odwiedzającego
Ważnym aspektem pop-upów jest wybór odpowiedniego momentu ich wyświetlenia. Wyskakiwanie dodatkowych okien na stronie głównej przy pierwszej wizycie użytkownika nie zawsze zakończy się sukcesem i pozostawieniem przez niego danych kontaktowych. Większość klientów wchodząc na nową stronę WWW chce najpierw zapoznać się z serwisem i dopiero później zdecydować, czy chcą dołączyć do grona subskrybentów newslettera firmy. Tworząc komunikat w formie pop-up ważne jest więc, aby móc określić w jakiej sytuacji ma się on wyświetlić.
W SALESmanago możesz ustawić takie parametry wyświetlania jak ilość odsłon i wizyt, po której ma pokazać się pop-up, procent przewinięcia strony a także ustawić, by okno pojawiało się przy próbie opuszczenia strony (exit pop-up). Dodatkowo, możesz sterować tym na jakich adresach URL możliwe jest wyświetlanie okien, a na jakich jest zablokowane.
Ale jakie rozwiązania są najskuteczniejsze? Statystyki pokazują, że średnia konwersja pop-upów wynosi 3,09%. Największy wzrost w tym kontekście zapewniają okienka wyświetlające się po ośmiu sekundach od wejścia na stronę, podnosząc skuteczność do 3,62%. Według Sleeknote możemy poprawić konwersję również dzięki zdefiniowaniu odpowiedniego momentu wyświetlania pod kątem stopnia przewinięcia strony. Ustaw wyskakiwanie okienka po przejrzeniu 35% strony, aby zwiększyć jej konwersję nawet do 3,35%.
Ustaw właściwą częstotliwość wyświetleń
Zbyt wysoka częstotliwość wyświetlania się okienek pop-up jest jednym z kluczowych powodów, dla których potencjalnie zainteresowani zakupem decydują się na opuszczenie strony (tylko 8% pop-upów z największą konwersją pojawia się na stronie w mniej niż 4 sekundy). Klient “atakowany” ciągle wyskakującymi oknami reklamowymi może poczuć irytację i opuścić stronę, by sprawdzić ofertę konkurencji. Zadbaj o to, żeby pop-upy nie wyświetlały się zbyt często. W SALESmanago możesz sterować wyświetlaniem komunikatów w oparciu o ilość wizyt klienta na twojej stronie – zdecyduj, czy pokazywać pop-up przy każdej wizycie lub co kilka z nich. Połącz działanie funkcji Moment wyświetlania z Częstotliwość wyświetlania, żeby sprawniej zarządzać działaniem swoich pop-upów, tak, aby nie przytłoczyły odwiedzających.
Pamiętaj o użytkownikach mobilnych
Według danych Statista, handel mobilny do 2021 roku obejmie aż 72.9% rynku ecommerce. Żeby wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, dostosuj sposób wyświetlania się pop-upu na urządzeniach mobilnych. Możesz to zrobić niezależnie od ustawień przypisanych do komputerów. Wybierz rozmiar okienka, przycisku, a nawet kształt, wielkość i lokalizację obrazka zamykającego. Warto odpowiednio dobrać te ustawienia, bo badania wykazują, że wyświetlanie okna na środku ekranu jest najbardziej znienawidzoną cechą pop-upów i powoduje negatywne bądź bardzo negatywne odczucia u aż 95% użytkowników urządzeń mobilnych. Z kolei brak dobrze widocznego przycisku zamknięcia uplasował się w tym zestawieniu na wysokiej czwartej pozycji (93%).
Sam pop-up musi być on prosty w obsłudze, a komunikat nie powinien zasłaniać całości strony i uniemożliwiać jej odczytu.
Zwiększ konwersję za pomocą obrazków
Wniosek dotyczący dodawania obrazków do pop-upów jest bardzo prosty – rób to. Analizy pokazują, że zawarcie grafiki wpływa pozytywnie na skuteczność okienek. Konwersja tych z obrazkiem wynosi 3,8% w porównaniu do 2,07% skuteczności pop-upów bazujących głównie na tekście. To znaczy, że samo dodanie grafiki może przynieść aż 83,57% wzrostu!
Upewnij się, że stosujesz odpowiednią liczbę pól w formularzu
Okazuje się, że liczba pól ma ogromne znaczenie. Badania Sleeknote pokazują, że największą skuteczność osiągają pop-upy z dwoma polami (3,31%), okazując się nieznacznie lepszym rozwiązaniem niż te z jednym (3,2%). Dalsze zwiększanie ich liczby drastycznie ogranicza konwersję – pop-upy z trzema polami mają już tylko 1,08% skuteczności. Zastanów się, które informacje w twoim formularzu są naprawdę kluczowe i postaraj się ograniczyć ich liczbę. Na początku warto wymagać wyłącznie tych podstawowych, czyli adresu e-mail oraz imienia i nazwiska lub numeru telefonu. Pamiętaj, że pozostałe dane możesz zbierać później, chociażby podczas konwersacji na LiveChacie za pomocą funkcji profilowania progresywnego. Jeśli jednak faktycznie potrzebujesz natychmiast większej ilości informacji, możesz uwzględnić w formularzu więcej miejsc.
Dostosuj Call to Action do klienta i stosuj odpowiednie Lead Magnets
Dzięki możliwości śledzenia aktywności użytkownika na stronie, SALESmanago pozwala na zaplanowanie wyświetlenia danego pop-upu w momencie, gdy klient zachowuje się w określony sposób. Dzięki funkcji Website Automation, możesz wybrać który z przygotowanych wcześniej pop-upów z różnymi wariantami CTA wyświetlić, aby lepiej dostosować treść komunikatu do tego, co dowiedzieliśmy się już o użytkowniku.
Musisz jednak pamiętać o podstawowych zasadach tworzenia skutecznych CTA. Są one:
- bezpośrednie (stosuj formę 1 osoby liczby pojedynczej, według statystyk takie działanie może zwiększyć ilość kliknięć nawet o 90%),
- rzucające się w oczy (z kontrastującymi ze sobą kolorami lub widoczną granicą przycisku, a większy rozmiar czcionki CTA podkreśli tekst, sugerując hiperłącze),
- precyzyjne (użytkownik powinien przed kliknięciem wiedzieć co się stanie dalej).
Jednocześnie weź pod uwagę, że użycie i zastosowanie Lead Magnets w Lead Generation, czyli wszelkiego rodzaju zachęt, jakie klient otrzymuje w zamian za podanie danych, może podnieść liczbę twoich kontaktów ze statusem opt-in nawet o 85%. Najczęściej stosowanymi Lead Magnets są kody rabatowe, darmowe e-booki, raporty, czy gratisy. Jeśli nie jesteś przekonany do oferowania kuponów rabatowych w zamian za adres e-mail, możesz wprowadzić pewne ograniczenia. Na przykład – kupon jest ważny tylko dla pierwszego zamówienia, powyżej określonej kwoty lub może zostać wykorzystany dopiero przy drugim zamówieniu. W ten sposób zachęcisz nowych klientów do ponownych zakupów.
marketing automation
marketing automation