3 (nie)oczywiste sposoby użycia scoringu tagów

   

Automatyczna segmentacja klientów rozwiązuje wiele problemów firm, które chcą zadbać o precyzyjne targetowanie kampanii marketingowych. Użycie scoringu stosowanych do segmentacji tagów otwiera jednak przed nimi zupełnie nowe możliwości. Prezentujemy trzy propozycje jego zastosowania.

 

Funkcja automatycznej segmentacji polega na określeniu sytuacji, po jakiej do danego kontaktu powinien zostać przypisany tag, czyli znacznik opisujący jego preferencje lub cechy i grupujący osoby podobne do siebie. Możliwe jest jednak, że taka sytuacja się powtórzy. Do pomiaru ilości wystąpień tej czynności dla danego kontaktu, służy właśnie scoring tagu. Ze względu na fakt, że jeden kontakt może posiadać nieskończoną ilość tagów, ich scoring pozwoli nam odczytać które z nich są w przypadku tego kontaktu “najmocniejsze”, najczęściej przez niego otrzymywane. Jak wykorzystać te informacje w działaniach marketingowych?

 

Wysyłaj oferty tylko osobom, które chcą kupić dany produkt

 

Segmentacja behawioralna – brzmi kosmicznie, ale to bardzo proste narzędzie pozwalające na określenie zainteresowania klienta ofertą na podstawie analizy jego zachowania na stronie, czy w aplikacji. W praktyce, klient przegląda zazwyczaj różne produkty, często z różnych kategorii – użycie automatycznej segmentacji spowoduje przypisanie klientowi tagów, pozwalających później wyselekcjonować osoby o określonych preferencjach zakupowych, przykładowo zainteresowanych zakupem sukienki lub kurtki.

 

Nie jest to jednak narzędzie doskonałe – nie uwzględnia bowiem poziomu zainteresowania daną ofertą. Możliwa jest w końcu sytuacja, że klient w trakcie wizyty wyświetli jedną sukienkę i cztery kurtki, co jasno wskazuje nam który z produktów w danym momencie będzie dla niego bardziej interesujący. Z każdym kliknięciem w dany produkt lub kategorię, konkretny tag na karcie kontaktu otrzyma punkt. Możliwe jest więc proste odnalezienie tagów o najwyższej ilości punktów dla każdego kontaktu w bazie.

   

Na tej podstawie możesz wyselekcjonować odbiorców swoich kampanii marketingowych, wskazując osoby, którym został przypisany dany tag, o wartości przynajmniej X pkt. 

 

Drugim sposobem zastosowania takiego pomiaru preferencji, jest użycie ulubionych kategorii klienta w mechanizmach rekomendacji produktowych – produkty z tych kategorii będą posiadały wyższy priorytet przy generowaniu zestawu rekomendowanych produktów.

 

Przyznawaj rabaty tylko osobom faktycznie gotowym do zakupu

 

Czasami jedynym sposobem na zachęcenie klienta do dokonania zakupu jest przyznanie mu rabatu. Co ciekawe, statystyki pokazują, że:

 
  • 93% klientów sklepów internetowych wykorzystuje rabaty podczas zakupów,
  • 77% uważa, że dostępność rabatów ma wpływ na to, w którym sklepie dokonają zakupu,
  • 48% przyznało, że dostępność rabatów przyspiesza ich decyzję o zakupie.
 

Z drugiej jednak strony, rabaty nie powinny być przyznawane każdemu odwiedzającemu sklep, aby móc wciąż uzyskiwać sensowną marżę ze sprzedaży. Scoring tagu może być w tym wypadku użyty do określenia stopnia zainteresowania klienta danym produktem, aby uzależnić od niego wysyłkę kodu rabatowego w sytuacji, gdy klient po intensywnym poszukiwaniu odpowiedniej oferty porzuca sklep. Przykładowo, jeśli klient opuścił stronę po wyświetleniu 2 produktów z danej kategorii, możesz wysłać standardowy email dynamiczny z rekomendacjami ostatnio oglądanych produktów. Jeśli jednak przeglądnął więcej niż 5 ofert, dodaj do niego kod rabatowy – klient prawdopodobnie dokona zamówienia jeszcze tego samego dnia, jeśli znajdzie ciekawszą ofertę u twojej konkurencji.

 
 

Projektuj i automatyzuj programy lojalnościowe

 

Dzięki funkcji scoringu tagów, tworzenie i automatyzacja programów lojalnościowych, opartych na dokonywanych przez klienta zakupach stają się łatwiejsze. W tym wypadku, punkty przyznawane będą za kolejne składane zamówienia, a następne wiadomości i oferty dostępne w programie lojalnościowym, uzależnione będą od wartości scoringu tagu, np. ZAKUP.

 

Przykładowo, możesz stworzyć program lojalnościowy, którego uczestnicy będą mogli skorzystać z rabatu wysokości 5%, jeśli wartość scoringu tagu ZAKUP nie przekracza 5. Jeśli uzyskają więcej punktów, wartość rabatu wzrośnie do 7%. Innym przykładem gratyfikacji klienta w programie lojalnościowym może być uzależnienie jakości gratisów i innych nagród w zależności od ilości posiadanych punktów.

 
 

Jak skonfigurować scoring tagów w SALESmanago?

 

Ustawienie scoringu tagów w SALESmanago, możliwe jest w kilku miejscach:

 
  • ręcznie: bezpośrednio na karcie kontaktu klienta, w zarządzaniu kontaktami przez funkcję “Dodaj/usuń tag kontaktu”, 
  • automatycznie: w Regułach Automatyzacji, w Workflow, w Regułach AdHoc, oraz przez Macierze Segmentacji.
 

Punktowanie zależne jest od poziomu aktywności kontaktu, w ramach danego tagu. Sugerujemy zwiększać wartość scoringu o 1, z każdym kolejnym jego przypisaniem do kontaktu. Każda firma ma jednak możliwość stworzenia własnych reguł zwiększających scoring tagu, a tym samym dostosowania jego wykorzystania w pełnej zgodzie ze swoimi potrzebami.

marketing automation

marketing automation

link

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]