Użytkownicy urządzeń mobilnych generują aż 66% całkowitego ruchu internetowego, a 79% z nich podejmuje decyzje zakupowe bazując na ofertach przesłanych za pośrednictwem komunikatorów i wiadomości SMS. Przedstawiamy zupełnie nowy moduł w Mobile Marketing w SALESmanago, który rozszerzy możliwości Twoich kampanii mobilnych o dwa nowe kanały – WhatsApp i Viber.
Kanał mobilny jest nadal jedną z najbardziej efektywnych form komunikacji z klientami, ze średnim współczynnikiem otwarć na poziomie 98% i odpowiedzi rzędu 45%. Niemal 97% użytkowników smartfonów ma zainstalowany co najmniej jeden komunikator społecznościowy, a wielu z nich nie wyobraża sobie bez niego życia. Nowy moduł Mobile Marketing w SALESmanago pozwala w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w komunikacji mobilnej.
Możliwości naszego nowego modułu Mobile Marketing:
- Komunikuj się ze swoimi klientami przez ich urządzenia mobilne przy użyciu SMS oraz wiadomości WhatsApp i Viber
- Zaplanuj kampanię i ustal, które kanały należy wykorzystać do prowadzenia komunikacji z klientami. Możesz wybrać jeden kanał komunikacji lub wszystkie na raz! (np. możesz wysłać wiadomość wszystkimi wybranymi kanałami komunikacji na raz lub jednym na podstawie ustawionych priorytetów).
- Wykorzystaj komunikację mobilną w kampaniach masowych i procesach automatyzacji oraz jako formę wysyłania życzeń urodzinowych, a także specjalnych kuponów promocyjnych.
- Zintegruj i używaj dowolną liczbę bramek w różnych kanałach komunikacji bez żadnych ograniczeń.
- Analizuj efekty prowadzonych kampanii na podstawie informacji zawartych w zaawansowanej analityce wysłanych wiadomości tekstowych.
Nowe możliwości Mobile Marketing 2.0
Nowa wersja naszego modułu Mobile Marketing pozwala wybrać kanał, za pomocą którego chcesz prowadzić komunikację z klientami. Zdecyduj, czy chcesz wysłać wiadomości SMS, czy wiadomości tekstowe wysłane przez WhatsApp lub Viber. Możesz wysłać wiadomość pojedynczo lub wszystkimi dostępnymi kanałami. Wybierając drugą opcję, możesz zdefiniować kanał priorytetowy – jeśli wiadomość zostanie dostarczona, system nie wyśle jej pozostałymi metodami. Oprócz tego, korzystając z wiadomości mobilnych za pośrednictwem Whatsapp i Viber, masz możliwość podglądu całego przebiegu rozmowy z klientem kiedy tylko chcesz.
Integracja kanałów komunikacji mobilnej z systemem SALESmanago
- Wysyłanie wiadomości przez WhatsApp, możliwe jest dzięki integracji z MessageBird
- Komunikacja przez Viber jest możliwa jest dzięki integracji z Infobip
- Wysyłanie wiadomości SMS, korzystając z jednego z ponad 50 dostępnych dostawców bramek SMS
O to chodzi w marketingu omnichannelowym
Większa liczba kanałów komunikacji mobilnej pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Możesz użyć Whatsappa i Vibera do dostarczenia specjalnych kuponów promocyjnych, jeśli klient nie dokonał zakupu po otrzymaniu odpowiedniego SMSa. Połącz kanały mobilne z mailingiem, powiadomieniami push i innymi przez Ciebie używanymi, aby upewnić się, że Twoja wiadomość zostanie odczytana.
Przykłady zastosowania nowych funkcji Mobile Marketing
- automatyzacja procesów – klient porzucił koszyk, dlatego wyślij mu przypomnienie emailem (najtańszy kanał nie wymagający natychmiastowej reakcji użytkownika), jeśli klient nie otworzy emaila w określonym czasie lub nie sfinalizuje zakupu – wyślij wiadomość przez wybrany komunikator, żeby przypomnieć mu, że może dokończyć zamówienie.
- masowa komunikacja wielokanałowa – połącz kampanie promocyjne wysyłane drogą mailową z wiadomościami mobilnymi i wysyłaj informacje o nowych ofertach lub promowanych produktach różnymi kanałami. Możesz używać ich wszystkich naraz lub nadać któremuś priorytet.
- wiadomości urodzinowe – wykorzystuj dane klientów i wysyłaj wiadomości urodzinowe zawierające specjalne oferty. Upewnij się, że je odczytają i zobaczą, że o nich pamiętasz.
Dodanie nowych kanałów komunikacji to świetny sposób na zwiększenie zasięgu marki i komunikowanie się z użytkownikami w preferowany przez nich sposób. Im więcej kanałów używasz w swojej strategii marketingowej, tym skuteczniej możesz je wykorzystać w dotarciu do klienta.