Przedstawiamy 4 przykłady użycia Workflow, które pokażą Ci funkcje tego modułu, których możesz jeszcze nie znać. Sprawdź jakie nowe możliwości otwierają przed Tobą ulepszenia, które ostatnio wprowadziliśmy w systemie SALESmanago.
Stworzenie perfekcyjnej, zautomatyzowanej kampanii może wydawać się trudnym zadaniem, zwłaszcza gdy chcemy, aby była ona rozbudowana i dopasowana do specyfiki naszego sklepu. Te 4 przykłady konfiguracji Workflow pokażą Ci jak wykorzystać zaawansowane możliwości, jakie daje to narzędzie, aby lepiej obsłużyć klientów na różnych etapach ich Customer Journey.
Wysyłaj e-maile w różnych językach, dzięki priorytetom warunków, aby prowadzić międzynarodowe kampanie.
Kampanie Workflow można wykorzystać do wysyłania dostosowanego pod kątem językowym mailingu za pomocą priorytetów warunków (np. kontakt posiada tag). Dzięki temu prostemu trikowi używając jednego scenariusza, wyślesz tę samą wiadomość w różnych językach do kilku grup docelowych. Jeśli Twoja firma prowadzi sprzedaż w wielu krajach, wystarczy, że do kontaktów dodasz tagi informujące o języku wiadomości e-mail, a następnie ustawisz poniższy scenariusz w swoim Workflow:
Pamiętaj, aby w ustawieniach akcji “Wyślij e-mail do kontaktu” wybrać mailing w języku odpowiadającemu danemu tagowi.
Zmniejsz ryzyko wystąpienia churnu tworząc zaawansowane ścieżki odzyskania klienta.
Warunek “Predykcja wystąpienia churnu” umożliwia Ci określenie poziomu prawdopodobieństwa utraty klienta od niskiego do bardzo wysokiego. Aby zmniejszyć ryzyko utraty klienta, stwórz zoptymalizowane ścieżki scenariusza w zależności od tego, jaka jest wartość predykcji prawdopodobieństwa wystąpienia churnu dla konkretnego kontaktu. Przykładowo, ustaw akcję generowania kuponu dla użytkownika, który znajduję się na wysokim poziomie wystąpienia churnu (76-100%). Dla użytkowników, znajdujących się na niskim stopniu, wysyłaj e-maile zachęcające do powrotu, ale nie zawierające kodów rabatowych. Jeśli wartość predykcji podwyższy się, kontakt automatycznie zostanie pokierowany ścieżką z warunkiem wyższego prawdopodobieństwa wystąpienia churnu.
Używaj testów A/B/X, aby sprawdzić, który kanał marketingowy sprzeda najwięcej.
Użycie testów A/B/X w Workflow umożliwia analizę, który kanał komunikacji z klientem wywołuje największą ilość zakupów. Porównaj ilości tagów dodanych do kontaktów po ich przejściu przez poszczególne etapy Workflow i sprawdź, które akcje wywołują największą ilość transakcji, a które są nieefektywne dla Twojego ecommerce.
Zwiększ prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez klienta łącząc kilka warunków do uruchomienia Workflow
Jeśli kontakt jest realnie zainteresowany zakupem w Twoim ecommerce użyj możliwości ustawienia bramki “i” – czyli podwójnego warunkowania – aby zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia zakupu. W momencie, gdy poziom predykcji wystąpienia zakupu przez klienta jest wysoki, a dodatkowo zainteresował się Twoim mailingiem, wyślij mu wiadomości z ostatnio przeglądanymi produktami po odczekaniu odpowiedniej ilości czasu. Pamiętaj, że w wielu działaniach marketingowych kluczowe są czas reakcji na zachowanie kontaktu oraz odpowiednio dopasowana treść. Jeśli kontakt nie spełni obu chociaż jednego warunku zostanie on pokierowany drogą “Koniec” i nie zostanie wysłany e-mail z ostatnio oglądanymi produktami.