4 przykłady zaawansowanych funkcji Workflow, które usprawnią Twój marketing

 

Przedstawiamy 4 przykłady użycia Workflow, które pokażą Ci funkcje tego modułu, których możesz jeszcze nie znać. Sprawdź jakie nowe możliwości otwierają przed Tobą ulepszenia, które ostatnio wprowadziliśmy w systemie SALESmanago.

Stworzenie perfekcyjnej, zautomatyzowanej kampanii może wydawać się trudnym zadaniem, zwłaszcza gdy chcemy, aby była ona rozbudowana i dopasowana do specyfiki naszego sklepu. Te 4 przykłady konfiguracji Workflow pokażą Ci jak wykorzystać zaawansowane możliwości, jakie daje to narzędzie, aby lepiej obsłużyć klientów na różnych etapach ich Customer Journey.

 

Wysyłaj e-maile w różnych językach, dzięki priorytetom warunków, aby prowadzić międzynarodowe kampanie.

 

Kampanie Workflow można wykorzystać do wysyłania dostosowanego pod kątem językowym mailingu za pomocą priorytetów warunków (np. kontakt posiada tag). Dzięki temu prostemu trikowi używając jednego scenariusza, wyślesz tę samą wiadomość w różnych językach do kilku grup docelowych. Jeśli Twoja firma prowadzi sprzedaż w wielu krajach, wystarczy, że do kontaktów dodasz tagi informujące o języku wiadomości e-mail, a następnie ustawisz poniższy scenariusz w swoim Workflow:

 

Pamiętaj, aby w ustawieniach akcji “Wyślij e-mail do kontaktu” wybrać mailing w języku odpowiadającemu danemu tagowi.

 

Zmniejsz ryzyko wystąpienia churnu tworząc zaawansowane ścieżki odzyskania klienta.

 

Warunek “Predykcja wystąpienia churnu” umożliwia Ci określenie poziomu prawdopodobieństwa utraty klienta od niskiego do bardzo wysokiego. Aby zmniejszyć ryzyko utraty klienta, stwórz zoptymalizowane ścieżki scenariusza w zależności od tego, jaka jest wartość predykcji prawdopodobieństwa wystąpienia churnu dla konkretnego kontaktu. Przykładowo, ustaw akcję generowania kuponu dla użytkownika, który znajduję się na wysokim poziomie wystąpienia churnu (76-100%). Dla użytkowników, znajdujących się na niskim stopniu, wysyłaj e-maile zachęcające do powrotu, ale nie zawierające kodów rabatowych. Jeśli wartość predykcji podwyższy się, kontakt automatycznie zostanie pokierowany ścieżką z warunkiem wyższego prawdopodobieństwa wystąpienia churnu.

 

 

Używaj testów A/B/X, aby sprawdzić, który kanał marketingowy sprzeda najwięcej.

 

Użycie testów A/B/X w Workflow umożliwia analizę, który kanał komunikacji z klientem wywołuje największą ilość zakupów. Porównaj ilości tagów dodanych do kontaktów po ich przejściu przez poszczególne etapy Workflow i sprawdź, które akcje wywołują największą ilość transakcji, a które są nieefektywne dla Twojego ecommerce.

 

 

Zwiększ prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez klienta łącząc kilka warunków do uruchomienia Workflow

 

Jeśli kontakt jest realnie zainteresowany zakupem w Twoim ecommerce użyj możliwości ustawienia bramki “i” – czyli podwójnego warunkowania – aby zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia zakupu. W momencie, gdy poziom predykcji wystąpienia zakupu przez klienta jest wysoki, a dodatkowo zainteresował się Twoim mailingiem, wyślij mu wiadomości z ostatnio przeglądanymi produktami po odczekaniu odpowiedniej ilości czasu. Pamiętaj, że w wielu działaniach marketingowych kluczowe są czas reakcji na zachowanie kontaktu oraz odpowiednio dopasowana treść.  Jeśli kontakt nie spełni obu chociaż jednego warunku zostanie on pokierowany drogą “Koniec” i nie zostanie wysłany e-mail z ostatnio oglądanymi produktami.

 

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]