[Nowa Funkcjonalność] Dynamiczne Segmenty – twórz precyzyjne grupy docelowe łącząc dane CRM ze szczegółami behawioralnymi i transakcyjnymi

 

Dynamiczne segmenty to zaawansowane narzędzie pozwalające na tworzenie i aktualizowanie w czasie rzeczywistym grup kontaktów spełniających w wybranym momencie rozbudowany zestaw kryteriów obejmujący dane CRM, behawioralne i transakcyjne.

 

Dynamiczne segmenty pozwalają na:

 
  • wykorzystanie szczegółowych danych na temat: źródeł wizyt, szczegółów transakcji, źródeł transakcji, statystyk transakcji,
  • swobodne łączenie różnych kryteriów w celu kierowania kampanii do określonych grup użytkowników bez użycia zewnętrznych systemów BI lub wsparcia IT,
  • Stworzenie zestawu dynamicznych segmentów reprezentujący grupy docelowe, które wykorzystasz w swoich kampaniach marketingowych i które są automatycznie aktualizowane przed każdym użyciem.
  • bieżące sprawdzanie liczby użytkowników spełniających dane kryteria,
  • analizy jak rozmiary dynamicznych segmentów zmieniają się w czasie.
 

Jak to działa?

 

Kreator dynamicznych segmentów pozwala łączyć ze sobą w dowolny sposób elementy określające:

  • źródła wizyt (UTM, referral, search, reklama, e-mail, bezpośrednio),
  • dane o transakcjach (produkty, kwoty, daty),
  • źródła transakcji,
  • statystyki transakcji (wydana kwota, ilość transakcji w czasie).
  • danych CRM, takich jak
    • podstawowa segmentacja kontaktów (tagi) 
    • podstawowe informacje o kontakcie (szczegóły kontaktu) 

Można użyć dowolnej ilości kryteriów i łączyć je ze sobą poprzez stosowanie łączników i/lub. 

Po zapisaniu kryteriów system analizuje zebrane na koncie dane i przelicza ilość kontaktów spełniających wskazane kryteria zwracając natychmiast wynik.

Przeliczenia ilości kontaktów w dynamicznym segmencie mogą być wykonywane ad hoc albo automatycznie, w momencie wysyłki kampanii lub uruchamiania reguły automatyzacji kierowanej dla wybranego segmentu użytkowników.

Ostatnio dodaliśmy możliwość łączenia tagów i szczegółów na karcie kontaktu z innymi kryteriami, dzięki czemu dynamiczna segmentacja daje jeszcze większą swobodę w tworzeniu  zaawansowanej grupy docelowej. Pamiętaj, szczegóły na karcie kontaktu i tagi w Segmentach dynamicznych są liczone przy użyciu programu BigQuery. Dane odnośnie tagów przesyłane są raz na dzień, czyli ustawiając i przeliczając segment, będą brane tylko i wyłącznie informacje o kontaktach z przypisanym tagiem w dniu poprzednim.

 

Dowiedz się więcej o Dynamicznych Segmentach >>


 

Jak możesz wykorzystać Dynamiczne Segmenty?

 

Up-selling

Kampania z nowościami produktowymi od określonego producenta – dynamiczny   segment zawiera wszystkie kontakty, które kupiły produkty producenta X za kwotę powyżej 300 zł w przeciągu ostatnich 6 miesięcy. Kampania e-mail informuje o nowościach w ofercie od tego producenta.

Program lojalnościowy

Automatyczne wiadomości dla osób, które osiągają kolejne progi wydatków – dynamiczne segmenty zawierają kontakty, które niezależnie od ilości transakcji, wydały określone kwoty (poniżej 100 zł, 100 zł, 500 zł, 1000 zł). System wysyła wiadomości zachęcające do kolejnych zakupów celem uzyskania wyższej rangi klienta i większych rabatów na zakupy.

Zmniejszenie kosztu konwersji

Przenieś klientów z płatnych źródeł i popraw swój marketing, wykorzystując zasoby, które już posiadasz – dynamiczny segment zawiera kontakty, które dokonały zamówień wyłącznie po przejściu ze źródeł płatnych i nie kupiły nic po przejściu bezpośrednim lub z e-maili.Zamieszczanie w treści newslettera kodu rabatowego na zakupy wyłącznie osobom z tego segmentu.

Cross-selling

Rekomendacje produktów komplementarnych – dynamiczny segment zawiera osoby, które kupiły określony produkt w ciągu ostatniego miesiąca. Kampania e-mail i reklamy na FB informują o zestawach akcesoriów dostępnych do tego produktu, których klient jeszcze nie kupił.

Zobacz krótkie wideo, prezentujące Dynamiczne Segmenty.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]