Bezpośrednia komunikacja z klientem za pośrednictwem Live Chatu może być wyjątkowo trudnym zadaniem, zwłaszcza gdy liczba odwiedzających stronę internetową sięga tysiąca w tym samym czasie, a wielu z nich chce rozpocząć rozmowę równocześnie. SALESmanago LiveChat został niedawno wyposażony w kilka niestandardowych funkcji, dzięki którym proces dostarczania istotnych i konkretnych informacji klientowi jest znacznie szybszy. Dowiedz się jak podglądać wiadomości pisane przez klienta w czasie rzeczywistym przed ich faktycznym wysłaniem do Ciebie, jak korzystać z bazy wiedzy i biblioteczki gotowych odpowiedzi, jak delegować komunikację do innych zespołów i tworzyć spersonalizowane rekomendacje produktów dla klientów zainteresowanych zakupem w Twoim ecommerce.
1. Dostarczanie konkretnych i turbo szybkich odpowiedzi poprzez podglądanie tego, co klient pisze w czasie rzeczywistym
Chcąc przyspieszyć cały proces rozmowy, umożliwiliśmy podgląd wiadomości pisanych przez klienta w czasie rzeczywistym. Konsultant może zobaczyć treść wiadomości pisanej przez użytkownika i w tym czasie przygotować swoją odpowiedź. Nie każ klientowi czekać! Tym prostym trikiem skrócony został czas oczekiwania na odpowiedź.
2. Przyspieszenie procesu rozmowy używając gotowych podpowiedzi z biblioteczki Live Chatu
Wykorzystanie biblioteczki gotowych odpowiedzi, umożliwi redukcję czasu oczekiwania klientów do minimum.
Stworzenie grup językowych z przygotowanymi wcześniej, gotowymi odpowiedziami oraz przyporządkowanymi do nich skrótami, pozwoli konsultantowi błyskawicznie reagować na wiadomości. Skróty te, używane są przez dodanie znaku specjalnego “#” w oknie konwersacji, a po jego wybraniu wyświetlany jest konkretny tekst. Administrator ma możliwość podlinkowania gotowych odpowiedzi w panelu biblioteczki Live Chatu.
3. Delegowanie/przekazywanie rozmów do osób posiadających specjalistyczną wiedzę
Grupy konsultantów umożliwiają zwiększenie szybkości i dokładności odpowiedzi na pojawiające się pytania na Live Chacie. Funkcja przekazywania konwersacji pozwala w trakcie prowadzenia rozmowy, przekierowanie jej do konkretnego konsultanta lub do wybranej grupy – np. specjalizującej się w zakresie pomocy technicznej bądź marketingu.
4. Wyjdź naprzeciw potrzebom klienta tworząc i udostępniając spersonalizowane rekomendacje produktowe.
W panelu konsultanta, po rozwinięciu karty kontaktu, wyświetlane są przedmioty, które dany użytkownik dodał do koszyka oraz przygotowane dla niego rekomendacje na bazie jego ostatnich wizyt, porzuconych koszyków, oraz rekomendacji AI. Te spersonalizowane produkty można wysyłać w oknie konwersacji klikając przycisk “Udostępnij”. System również umożliwia wybranie informacji, które mają być udostępnione.
Te proste triki nie tylko zwiększają ergonomię czasu i pracy, ale także usprawniają proces komunikacji z klientem. Dzięki nim rozmowa z użytkownikiem przebiega sprawniej, ułatwia pracę konsultantom i wpływa bezpośrednio na wyniki sprzedaży.