Chatboty czy tradycyjna obsługa klienta? Ponad 60% respondentów woli rozmowę online z chatbotem przy komunikacji z firmą

 

Automatyzacja w obsłudze klienta zagościła na dobre i stała się jednym z najszybciej rozwijanych w niej trendów. Statystyki pokazują, że do 2025 roku rynek chatbotów osiągnie 1.2 mld USD. Obecnie natomiast prawie połowa firm wybiera chatboty do obsługi klienta, a 40% wprowadzi wirtualnych asystentów. Czy nadal nie jesteś przekonany do wprowadzenia takich działań w swojej firmie? 

 

Cześć, chatbot z tej strony. W czym mogę pomóc?

 

Chatboty są oprogramowaniem, które automatyzuje rozmowę z osobami odwiedzającymi stronę i obserwującymi media społecznościowe. Umożliwia dostarczanie informacji, których szuka klient symulując zwykłą rozmowę z “ludzkim” konsultantem w czasie rzeczywistym. Większość chatbotów działa w oparciu o predefiniowane skrypty, które reagują na informacje wprowadzone przez klienta – w postaci tekstu lub poprzez kliknięcie w odpowiednią opcję. Ze względu na to, że technologie wykorzystujące sztuczną inteligencję stają się coraz bardziej popularne, nie jest zaskoczeniem, że znalazły zastosowanie również w chatbotach, gdzie dzięki NLP sprawiają, że rozmowa jest bardziej naturalna.
Chatboty mogą być używane na różne sposoby, m.in:
– do obsługi klienta
– w działaniach sprzedażowych
– odpowiadaniu na pytania użytkowników
– jako wirtualny asystent do powiadamiania, organizowania i rozstrzygania konkursów
– wiele innych.

 

Klienci oczekują kontaktu 24/7

 

Przy stałym rozwoju technologicznym i ekonomicznym droga zakupowa klienta może być co najmniej nieprzewidywalna. Zachowanie użytkowników może być dość dynamiczne w związku z szybkim zmianami w dostępnych kanałach komunikacji i mnogości sposobów komunikacji we współczesnym e-biznesie. Co więcej, 63% respondentów woli rozmowę online z chatbotem przy komunikacji z firmąi. Klienci przede wszystkim lubią rozmowę z interaktywnym agentem przez jego całodobową dostępność, natychmiastowe odpowiedzi oraz zdobywanie informacji o wielu tematach w jednym miejscu. Spersonalizowane usługi bez wątpienia podbijają serca klientów. Chatboty stają się najlepszym łącznikiem między usługami a ich użytkownikami.

 

Czy jest to warte swojej ceny?

 

Patrząc z perspektywy firmy, korzystanie z dowolnej technologii opartej na sztucznej inteligencji wydaje się skomplikowane, a przede wszystkim niezwykle kosztowne. Mówi się jednak, że chatboty mogą obniżyć koszty operacyjne nawet o 30%. Co więcej, 72% dyrektorów wykonawczych twierdzi, że interaktywni asystencji ułatwiają życie i pozwalają im skupić się na innych, ważniejszych kwestiach. Prawdopodobnie Twoja witryna lub profile społecznościowe są jednocześnie odwiedzane przez wielu użytkowników jednocześnie, a maszyna posiadają odpowiedź na wszystko jest po prostu bardziej wydajna. Chatboty nie tylko pozwalają zaoszczędzić czas i zasoby ludzkie, podnieść zaangażowanie klientów ale również obniżają koszty Obsługi Klienta.

 

Chatboty w SALESmanago

Chatboty są dostępne w SALESmanago zarówno w module Live Chat, jak i przy integracji z FB Messenger. W przeciwieństwie do większości chatbotów, ten pozwala nie tylko na udzielanie odpowiedzi, ale również na faktyczną sprzedaż produktów. Progresywne profilowanie umożliwia stopniowe poznawanie potencjalnych klientów  bez niepotrzebnego bombardowania ich informacjami. Dodatkowo umożliwia gromadzenie jeszcze większej ilości danych o kontakcie dzięki formularzom kontaktowym. Dzięki funkcji automatyzacji strony WWW możesz uruchamiać różne skrypty rozmowy w zależności od tego, gdzie klient aktualnie znajduje się w witrynie. Możesz również skorzystać z rekomendacji produktów generowanych przez AI, przedstawiając klientom ofertę bazującą na jego wcześniejszej aktywności.  

 

Matylda Konstanty
Marketing Automation Strategy Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]