Przychody generowane poprzez mobile rosną o 23% rok do roku. Czy twój marketing nadąża?

 

Najnowszy raport KPI Wolfgang Digital wykazał stały wzrost liczby traksakcji dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Inne badania wskazują, że 66% ruchu w ecommerce generują właśnie użytkownicy mobilni. Mimo to, tylko 39% firm korzysta zresponsywnych szablonów emailowych. Jak wykorzystać systemy do automatyzacji marketingu, aby wesprzeć działania mobilne konsumenta?

 

Mobile generuje ponad połowę przychodów w ecommerce

 

Dwóch z trzech kupujących woli przeglądać internet na urządzeniach mobilnych. Co więcej, marketerzy przewidują, że do 2021 roku handel mobilny będzie stanowić 53,9% całkowitej sprzedaży w ecommerce.Nic nie wskazuje na to, że ten trend jest tymczasowy. Z tego powodu wszystkie firmy powinny zdecydować się na optymalizację swojej strony internetowej w kierunku użytkownikow mobilnych. Według najnowszych statystyk Internet Retailer, aż 66% całkowitego czasu spędzonego na zakupach w internecie jest generowana przez użytkowników smartfonów, a według Quicksprout – ponad połowa chętniej robi zakupy w witrynie zoptymalizowanej pod kątem urządzeń mobilnych. Co za tym idzie poprawna optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych będzie miała kluczowe znaczenie dla firm, które nie chcą pozostać w tyle za konkurencją.

 

Możliwości optymalizacji pod mobile

 

Optymalizacja pod urządzenia mobilne powinna być elementem strategii marketingowej – przy tworzeniu podejścia mobile-first należy uwzględnić konkretny zestaw optymalizacji oraz budżet na ten cel. Twoja witryna musi być dostosowana pod różne urządzenia mobilne (różne rozdzielczości, systemy operacyjne, przeglądarki, itd.). Kluczowe jest wyjście od zaplonowania treści, które będą używane w komunikacji i ustalenie w jaki sposób będą one konsumowane przez odwiedzających.. Analizując obecną i planowaną treść oraz ruch, jesteś w stanie zdecydować, czy chcesz korzystać z mobilnej wersji witryny, strony responsywnej (RWD), czy aplikacji mobilnej. Każde z wymienionych rozwiązań ma swoje zalety i wady, które należy wziąć pod uwagę tworząc strategię marketingową.

 

Nie zapominaj o użytkownikach mobilnych w swoich kampaniach marketingowych

 

Jak już wspominaliśmy, zoptymalizowanie witryny pod kątem użytkowników mobilnych jest koniecznością. Nie można jednak też zapomnieć o optymalizacji bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. SALESmanago, dzięki możliwościom wielokanałowości, zapewnia zestaw funkcji, które spełnią oczekiwania Twoich użytkowników mobilnych. Możesz:

  • zrobić podgląd mobilny szkiców i wysłanych emaili,
  • korzystać z komunikacji SMS,
  • dostarczać wiadomości przez WhatsApp i Viber,
  • określić wyświetlanie elementów jak np. popupy lub widżety społecznościowe na urządzeniach mobilnych (jeśli chcesz żeby się pojawiały, możesz z łatwością otworzyć je i zamknąć), 
  • stworzyć specjalne kampanie ukierunkowane na urządzenia mobilne lub/i desktopowe, 
  • śledzić aktywność i zautomatyzować komunikację z użytkownikami aplikacji mobilnych dzięki SALESmanago Mobile,
  • rozszerzyć komunikację z klientami przez powiadomienia push lub bezpośrednio w aplikacji mobilnej.

Wszystkie wyżej wymienione funkcje i wiele więcej umożliwiają lepszą spersonalizowaną strategię mobilną dzięki gromadzeniu danych behawioralnych i transakcyjnych użytkowników mobilnych.

 

Matylda Konstanty
Marketing Automation Strategy Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]