Średni CPA w handlu detalicznym wynosi na świecie 44 USD, w finansach – 71 USD. Jaki jest średni CPA w Twojej branży i co możesz zrobić, aby go obniżyć?

 

Najnowszy benchmark CPA w Google Ads, zrealizowany we wszystkich branżach wykazał średnie CPA na poziomie 56,11 USD w wynikach wyszukiwania oraz 90,80 USD w sieci display. Pozyskiwanie nowych, potencjalnych klientów jest kosztowne. Czy automatyzacja marketingu może pomóc w obniżeniu kosztów pozyskiwania potencjalnych klientów?

 

Firmy ze wszystkich branż poświęcają dużą część swojego budżetu na generowanie nowych potencjalnych klientów, inwestowanie w reklamy oraz promowaniu (promowanie) swoich produktów i usług. Co więcej, w wielu firmach reklamy zajmują większość budżetu marketingowego. Według raportu Online Consumer Trends 2019, 44 procent kupujących nigdy nie wraca po pierwszym zakupie, a co za tym idzie, obniżenie kosztów akwizycji jest jeszcze bardziej istotne w skalowaniu działalności.

 

Co to jest CPA i dlaczego jest ważny w Twojej firmie

 

Cost Per Action (CPA) jest to kwota pieniędzy wydana w kampanii w celu wygenerowania określonego działania (np. pozyskania danych nowego potencjalnego klienta). Pokazuje on więc bezpośrednio, w jaki sposób pieniądze wydane na kampanie marketingowe przekładają się na powiększenie bazy klientów. Obliczenia CPA mogą być również stosowane w przypadku firm nie prowadzących bezpośredniej sprzedaży internetowej – akcja może być pozyskaniem leadu, rejestracją, prośbą o kontakt lub jedną z wielu innych związanych z konwersją. Dokładna definicja tego „działania” będzie się różnić w zależności od firmy, jednak w wielu branżach często oznacza ona po prostu pozyskanie danych potencjalnego klienta. CPA można zmierzyć dla całego sklepu lub dla konkretnej kampanii czy kanału. Na tej podstawie można określić, które kampanie są w opłacalne, a które wymagają poprawy.

 

Jak mierzyć CPA

 

Wzór na obliczenie CPA to całkowity koszt kampanii (wydane pieniądze w takim celu, aby potencjalni klienci podjęli określone działanie) podzielone przez liczbę klientów, którzy faktycznie podjęli pożądane działanie. Przykładowo, jeśli wydano 1000 PLN na kampanię, a 100 klientów podjęło określone działanie, CPA wynosi 10 PLN. Należy określić, ile kosztuje doprowadzenie do realizacji określonej czynności i ile faktycznie zleceniodawca jest gotów za to zapłacić.

 

Benchmark CPA w Google Ads

 

Koszt działania różni się znacznie w zależności od branży i kanału. Koszt będzie ulegać zmianom w przypadku wyników wyszukiwania i sieci reklamowej Google.

Podstawowym celem marketera w tym kontekście jest dotarcie do grupy docelowej przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pozyskiwania klientów.

Jednym z najczęstszych problemów związanych ze zbyt wysokim CPA jest brak możliwości przekształcenia anonimowych użytkowników w potencjalnych klientów. Ogromna liczba odwiedzin jest generowania z płatnych źródeł (Google Ads, GDN, Facebook), a w sytuacji gdy nie uda Ci się przekonwertować anonimowego użytkownika podczas jego pierwszej wizyty, będzie trzeba ponownie zapłacić, aby powrócił na daną stronę internetową.

 

Jak łatwo obniżyć CPA dzięki rozwiązaniom dostępnym w SALESmanago

 

Użytkownicy, którzy odwiedzają witrynę i nie znajdują od razu tego czego szukali, zazwyczaj ją porzucają. Chcąc przedstawić im spersonalizowane treści, aby więcej osób faktycznie pozostawało na stronie swoje dane, przeglądało produkty i stawało się wiernymi klientami marki, należy sięgnąć do innych metod niż dotychczas. Aby to osiągnąć oferta musi być poprawnie dostosowana i dopasowana do zainteresowań potencjalnych klientów. SALESmanago pomaga personalizować stronę WWW w zależności od źródła odwiedzin, działań jakie klient podejmuje na stronie oraz w oparciu o to czym jest zainteresowany. Można z łatwością dotrzeć do odwiedzających stronę, dzięki:

  • Personalizowanym banerom pasującym do zainteresowań potencjalnych klientów

SALESmanago zapewnia personalizowanie treści na stronie i dostosowuje ją do profili behawioralnych potencjalnych klientów. Pierwszym krokiem jest użycie spersonalizowanych banerów, które mogą być wyświetlane dla zdefiniowanych segmentach użytkowników lub w reakcji na aktywność kontaktów. Personalizacja polega tutaj na zastąpieniu domyślnej kreacji taką zdefiniowaną wcześniej w scenariuszu automatycznym. Ponadto można uruchomić testy A/B/X, które pozwolą wybrać najciekawszy testowany element w oparciu o najwyższy współczynnik klikalności. Można stosować je do testowania spersonalizowanych banerów, formularzy kontaktowych i stron docelowych. Działania te będą skutkowały zwiększeniem konwersji oraz poprawą odbioru witryny przez odwiedzających.

  • Rekomendacjom produktowym stworzonym w oparciu o profil klienta oraz jego aktywność

Dynamiczne rekomendacje produktowe wyświetlające się na danej witrynie, pozwolą dopasować oferty wyświetlane klientom w czasie rzeczywistym. System dokonuje analizy, które produkty były wyświetlone przez każdego użytkownika i pomoże z łatwością do nich wrócić lub zaproponować podobne, zgodnie z ustalonymi wcześniej zasadami (np. produkty z tej samej kategorii, tego samego producenta, w przedziale cenowym +/- 20%). Mechanizm ten działa dla wszystkich użytkowników, w tym anonimowych. 

  • Popupy z treściami dostosowanymi do zainteresowań klienta z prośbą o pozostawienie danych kontaktowych

Dynamiczne pop-upy, zawierające rekomendowane treści, są jednym z najciekawszych sposobów wykorzystania modułu monitorowania kontaktów w czasie rzeczywistym. Bazując na informacji, dlaczego konkretny użytkownik wszedł na stronę i czego na niej szukał, pozwala na komunikować się z nim przez wyświetlenie formularza zawierającego określone informacje. Treść i moment wyświetlania popupa można idealnie dopasować do profilu kontaktu. W rezultacie, potencjalny klient odwiedzając stronę, otrzymuje dokładną odpowiedź na swoje potrzeby.

 

SALESmanago oferuje szereg funkcji angażujących odwiedzających witrynę, które wpływają bezpośrednio na poprawę współczynnika konwersji kampanii prowadzonych na wszystkich kanałach. Obniżenie CPA pomoże skalować Twój biznes oraz poprawi efektywność marketingu. 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]