Według najnowszego raportu eMarketera rozwój AI i technologii płatniczych to najważniejsze trendy 2020. Na trzeci miejscu znalazła się technologia streamingowania video.
Technologia pomaga marketerom w osiągnięciu wielu celów. Mogą ją wykorzystać do obniżenia kosztów, zaangażowania swoich klientów na nowe sposoby, przewidywania wyników kampanii i poprawy efektywności. Najnowszy raport przedstawia przegląd trendów związanych z najnowszymi technologiami oraz dlaczego mają one znaczenie dla marketerów.
AI i nowe technologie płatnicze najważniejszymi trendami tego roku
Według badań eMarketera, w 2020 roku najważniejszymi rozwijającymi się technologiami będzie rozwój AI (36% uważa to za bardzo ważne) oraz rozwój technologii płatniczych (35%), na trzecim miejscu znalazła się pozycja live video/live streaming (31%).
Wysoko, chociaż poniżej przewidywanego wyniku, znalazł się także Internet Rzeczy (26% respondentów uważało tę technologię za bardzo ważną, 47% za ważną).
Najmniej istotnymi technologiami są “wearables”, czyli technologie które możemy “założyć”, takie jak inteligentne zegarki, a także technologia rozpoznawania twarzy, którą za nieistotną uważa 54% respondentów.
AI & machine learning w SALESmanago
AI znajduje szerokie zastosowanie w systemach marketing automation, takich jak SALESmanago, które od lat inwestuje w nowoczesny system AI – Copernicus. Zarządza on między innymi segmentacją klienta, komunikacją omnichannel czy rekomendacjami produktowymi.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób SALESmanago zmieni się w 2020 roku, przejrzyj naszą road mapę.
Jeżeli chcesz przeczytać cały raport eMarketera, kliknij tutaj.