Tylko 25% marketerów używa personalizacji w czasie rzeczywistym, większość – 75% – pozostaje wierna wcześniej zdefiniowanym strategiom. Personalizacja w czasie rzeczywistym jest bardzo ważna, między innymi dlatego, że sami klienci jej oczekują. Jednym z systemów, które pomaga w personalizacji jest SALESmanago.
Tylko 25% firm używa personalizacji w czasie rzeczywistym
Marketerzy odchodzą od tradycyjnych sposobów prowadzenia kampanii – aż 88% marketerów używa w coraz większym stopniu strategii omnichanellowych. Dodatkowo większość marketerów coraz bardziej skupia się na śledzeniu podróży klienta, między innym za pomocą stron internetowych, kanałów social media, czy maila
Według badań Merkle, tylko 25% respondentów koncentruje się na taktyce personalizacji w czasie rzeczywistym – pozostałe 75% nadal stawia na wcześniej zdefiniowaną personalizację lub na “półśrodki”. Badacze zauważają, że dla firm dostarczających narzędzia do personalizacji jest to pole do dalszego rozwoju.
Dlaczego personalizacja jest taka ważna?
Era cyfrowa przyniosła zmianę w dotychczasowym zachowaniu oraz oczekiwaniach klientów. Konsumenci przyzwyczaili się do spersonalizowanych ofert, co więcej sami tego oczekują – jak pokazują badania Accenture, 91% klientów chętniej dokonuje zakupów w sklepach, które dostarczają im odpowiednich ofert i rekomendacji.
Jeżeli chcesz przeczytać cały raport Merkle, kliknij tutaj.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób działa personalizacja w czasie rzeczywistym w SALESmanago Marketing Automation, kliknij tutaj.