Trzy maile przypominające o porzuconym koszyku zwiększają ilość dokonywanych zakupów o 69%, w porównaniu do tylko jednego maila. Dzięki systemowi Marketing Automation, marketerzy są w stanie odzyskać nawet 5,45% utraconych transakcji.
Tylko ⅓ klientów finalizuje transakcję
Jak pokazują badania, porzucone koszyki to ogromny problem dla marketerów – tylko ⅓ klientów, którzy rozpoczęli proces zakupowy, finalizuje transakcję.
Najlepszym sposobem by odzyskać część z nich, według badań Onminsend, jest wysyłka trzech maili przypominających o porzuconym koszyku, co skutkuje 69% zwiększeniem zamówienia w porównaniu do jednego maila.
Maile są skuteczne, kiedy są wysyłane szybko
Co więcej klienci oczekują wiadomości po porzuceniu koszyka. Niemal 60% e-mail po porzuconym koszyku zostaje otwartych, jeśli wysyłka nastąpi od razu po porzuceniu koszyka.
Ważne jednak by zrobić to szybko, według Online Consumer Trends, z każdą godziną zmniejsza się szansa na odzyskanie zainteresowania klienta zakupem.
SALESmanago pomaga ecommerce odzyskiwać porzucone koszyki
Wykorzystanie systemu Marketing Automation pozwala uratować do 5,45% transakcji, które zostałyby utracone. Firmy, które robią to dobrze, mogą zaoszczędzić ponad dwa razy więcej, niż eCommerce przeciętnie wykorzystujące marketing automation.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak kupują klienci, pobierz Online Consumer Trends.