Personalizacja staje się coraz ważniejsza nie tylko dla marketerów, ale i dla klientów. Mimo tego, firmy nie korzystają z niej w takim stopniu, w jakim mogłyby to robić – w ciągu pierwszego roku po wdrożeniu, jedynie 17% firm zaimplementowało personalizacje w 4 i więcej kanałach.
Personalizacja jest ważna dla klientów
Personalizacja staje się coraz ważniejsza nie tylko dla marketerów i firm, ale także dla samych klientów. Według badań Accenture, 91% ludzi woli robić zakupy w sklepach, które dostarczają spersonalizowane oferty i rekomendacje.
Co więcej, 83% konsumentów jest skłonnych oddać część swoich danych, aby stworzyć bardziej spersonalizowane doświadczenie.
Większość firm wdraża personalizację tylko w kilku kanałach
Według nowego raportu Merkle Insights, jedynie 17% firm wdraża personalizacje w czterech i więcej kanałach w ciągu pierwszego roku od wdrożenia platform CMP (Customer Management Platform). Całkowita ilość firm, które stosują personalizacje w więcej niż czterech kanałach wynosi 50%.
W badaniach przeprowadzonych w czwartym kwartale 2019 roku najczęściej personalizacja używana jest w przypadku poczty elektronicznej i stron internetowych, o wiele rzadziej wykorzystywana jest w przypadku przeglądarek, mobilnych web-pushy, czy SMS i czatów.
Personalizacja w SALESmanago
Jednym z systemów zawierających moduł CDP, oraz oferującym rozwiązania personalizacji w wielu kanałach jest SALESmanago Marketing Automation, które oferuje takie rozwiązania jak personalizacja stron WWW, kreator responsywnych treści, personalizacja komunikacji, czy personalizacja treści w czasie rzeczywistym.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach personalizacji oferowanych przez SALESmanago, kliknij tutaj.
Jeżeli chcesz przeczytać raport Merkle, kliknij tutaj.