Prawie jedna czwarta firm nie śledzi aktywności klientów po wejściu przez nich w link wysłany za pomocą maila. Oznacza to, że tracą bardzo ważne informacje na ich temat. W mierzeniu interakcji klientów pomóc mogą semantyczne webhooki.
Maile to wciąż świetne narzędzie do marketingu. Dzięki swojej popularności (4,3 miliarda osób w 2023, połowa populacji ziemi), email marketing zapewnia ogromny zwrot inwestycji. Jak pokazują jednak badania 23% firm nie śledzi działań konsumentów po kliknięciu w link w emailu.
Dane o interakcjach klientów są wyjątkowo cenne
Wiadomość mailowa – niezależnie czy jest to newsletter, czy wiadomość do danego segmentu klientów – jest świetną okazją aby zainteresować klienta swoimi produktami czy zwiększyć jego lojalność wobec marki.
Wyjątkowo ważną informacją jest jednak to, co robi klient na naszej stronie i z jakimi elementami wchodzi w interakcje. Pozwala nam to określić m.in. jakimi produktami jest zainteresowana dana grupa klientów.
Te informacje możemy później wykorzystać do tworzenia spersonalizowanych treści, takich jak dynamiczne maile 1-do-1 z produktami przeglądanymi przez użytkownika. Działania te przekładają się na zwiększenie zysków – 49% ludzi, przynajmniej raz, dokonało impulsywnego zakupu po otrzymaniu bardziej spersonalizowanego komunikatu, czy wiadomości.
Semantyczne Webhooki – czyli sposób na mierzenie interakcji klientów
Narzędziem, które świetnie sprawdza się w przypadku mierzenia interakcji klientów na stronie eCommerce są semantyczne webhooki.
Jest to nowa technologia, która tłumaczy zachowanie klienta w sklepie internetowym na jego konkretne preferencje. Dzięki temu, Semantyczne Webhooki umożliwiają sprzedawcom eCommerce określenie rzeczywistego zainteresowania klienta i prawdopodobieństwa zakupu określonych produktów.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym czym są i jak działają Semantyczne Webhooki, kliknij tutaj.
Sprawdź jakie rozwiązania ma dla Ciebie SALESmanago Marketing Automation, sprawdź nasze demo.