91% respondentów stosuje content marketing w swoich działaniach marketingowych, ale nie wszystkie firmy posiadają umiejętności pozwalające na jego skuteczne wdrożenie i wykorzystanie. Tylko 9% jest w pełni zadowolonych ze swojej strategii, a 38% uważa swoją strategię za przeciętną.
Aby dowiedzieć się, jak wygląda i do czego dąży przeciętny zespół ds. content marketingu, Semrush przeprowadziło badania wśród ponad 1200 marketerów w 39 krajach. Ich celem było stworzenie kompleksowego raportu, który obrazuje środowisko content marketingu.
Marketerzy nie są zadowoleni z contentu, który tworzą
Od dawna wiadomo, że “Content is the King” – co znalazło odzwierciedlenie w raporcie – prawie 91% pytanych odpowiedziało, że używa content marketingu w swoich działaniach marketingowych. Z drugiej strony tylko 77% odpowiedziało, że posiada w ogóle jakąś strategię działania.
Jeszcze bardziej zadziwiające wyniki pojawiły się kiedy respondenci zostali zapytani o ocenę podejmowanych przez siebie działań. Jedynie 9% z nich odpowiedziało, że ich strategia jest doskonała, a 38% oceniła swoje działania jako “średnie”.
Firmy wiedzą jak ważny jest content, ale nie potrafią sprawić by był skuteczny
Firmy zdają sobie sprawę jak ważny dla promocji, wzrostu rozpoznawalności i sprzedaży jest content marketing (91% respondentów używa go w jakimś stopniu), ale nie wszystkie firmy radzą sobie z ustaleniem strategii (77% ją posiada, a 23% nie ma jej w ogóle). Dodatkowo, jeżeli firmy posiadają już ustaloną strategię, to nie zawsze jest ona skuteczna (jedynie 9% respondentów uznało, że ich działania są “doskonałe”, a aż 38% uznało że ich działania są “średnie”).
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź raport tutaj.
Jeżeli chcesz dowiedzieć dlaczego powinieneś łączyć content marketing z Marketing Automation, kliknij tutaj.