Od teraz oprócz identyfikacji kto wchodzi na Twoją stronę WWW i monitorowania zachowania kontaktu na stronie, możesz również monitorować zachowanie swoich kontaktów w Twojej aplikacji mobilnej. Dzięki temu SALESmanago posiada dzisiaj jeden z najbardziej zaawansowanych i innowacyjnych modułów monitorowania kontaktów wśród światowych rozwiązań Marketing Automation.
Świat aplikacji mobilnych rośnie z dnia na dzień i już teraz stanowi poważne źródło informacji o Twoich potencjalnych klientach. Ilość aplikacji pobranych z App Store niebawem osiągnie rekordową liczbę 50 mld sztuk, a z drugiego w klasyfikacji Google Play pobrano już ponad 25 mld aplikacji. Nic dziwnego, że w zeszłym roku aplikacje mobilne generowały średnio do 25% przychodów dla sklepów e-Commerce, a do 2015 roku klienci dokonają zakupów tym kanałem na kwotę prawie 120 mld $. Dlatego, też podpowiadamy jak monitorować zachowanie klientów w aplikacjach mobilnych i jak wykorzystać tą wiedzę do zwiększenia sprzedaży.
Aplikacje mobilne obecnie zaczynają zmieniać cały krajobraz handlu internetowego. Ale aplikacje mobilne to nie tylko e-Commerce. To przede wszystkim gry, aplikacje użytkowe a przede wszystkim dedykowane aplikacje dające dostęp do tradycyjnych systemów online jak systemy pocztowe, bankowe, systemy CRM, systemy społecznościowe czy aplikacje umożliwiające pobieranie treści takich jak gazety czy książki. Dlatego w SALESmanago zadbaliśmy o to, aby oprócz monitorowania na stronie www, użytkownicy systemu mogli również monitorować zachowanie kontaktów w aplikacjach mobilnych.
Jakie informacje możemy pozyskać z aplikacji mobilnych dzięki SALESmanago Marketing Automation
1. zidentyfikowanie osoby korzystającej z aplikacji mobilnej;
2. monitorowanie interakcji z aplikacją mobilną:
- wykonywane akcje,
- przeglądane elementy i sekcje tematyczne
- przeglądane ekrany;
- czas spędzony w aplikacji (globalnie lub z podziałem na ekrany);
- ilość i częstotliwość logowań;
- wprowadzane dane (wyszukiwarki, suwaki etc)
- zmiany ustawieniach aplikacji;
- zmiany w profilu użytkownika.
3. pobranie informacji o urządzeniu, z którego korzysta klient.
Poznaj podstawowe możliwości wykorzystania tych danych.
Takie informacje możemy wykorzystać przede wszystkim do skutecznego dotarcia do klientów, którzy z naszą ofertą zapoznają się jedynie poprzez aplikacje mobilną. Następnie dane pochodzące z aplikacji mobilnej pozwolą na:
1. uruchamianie automatycznych akcji na podstawie zdarzeń z aplikacji mobilnych
Konkretne zachowanie klienta w aplikacji mobilnej może spowodować wysłanie mu oferty poprzez e-mail lub sms, przyznanie rabatu, dodanie do odpowiedniej kampanii sprzedażowej lub uruchomienie programu Lead Nurturing.
2. odpowiednie targetowanie kampanii e-Mail Marketingowych
Dzięki informacjom o zainteresowaniu konkretnymi produktami przez konkretnych klientów, będziesz mógł w prosty sposób podzielić klientów na grupy odbiorców i na tej podstawie precyzyjnie targetować kampanie eMail Marketingowe. Pozwoli Ci to na polepszenie parametrów realizowanych wysyłek, a co za tym idzie zwiększenie konwersji.
3. dopasowywanie wysyłanych treści do preferencji indywidualnego odbiorcy
Te same informacje, które pozwolą Ci targetować kampanie, pozwolą również na dynamicznie dopasowanie wysyłanych ofert do indywidualnych klientów. Od tej pory będziesz mógł wysyłać do klienta ofertę zawierającą oglądane przez niego produkty lub takie, które najlepiej pasują do jego profilu w pełni automatyczny sposób.
4. wyświetlanie przeglądanych produktów w aplikacji mobilnej na stronie sklepu internetowego (system rekomendacji w oparciu o cały profil klienta).
Informacje o tym, czym się interesował klient w aplikacji mobilnej pozwolą, również dynamicznie wyświetlać mu komunikaty na stronie internetowej. Dzięki temu możesz uzyskać bardzo skuteczny system rekomendacji, który będzie brał pod uwagę to czym klient interesował się w aplikacji mobilnej oraz w sklepie internetowym.
5. aktywizacja użytkowników aplikacji mobilnych – badanie interakcji z aplikacjami
dzięki monitoringowi zachowania w aplikacji mobilnej poznasz sposób w jaki konkretne osoby korzystają z aplikacji, poznasz sposób poruszania się po aplikacji i będziesz mógł odpowiednio ją modyfikować jak również aktywizować automatycznie korzystających z niej użytkowników.
Wprowadzenie Marketing Automation do świata m-Commerce wzbogaca Twoją firmę o zupełnie nowe i bogate źródło informacji sprzedażowych o potencjalnym kliencie oraz pozwala monitorować tych klientów, którzy korzystają jedynie z kanału mobilnego. W łatwy sposób powiążesz wszystkie realizowane, w wielu kanałach, działania marketingowe w spójną całość. Dzięki czemu uda Ci się lepiej przygotować klienta do dokonania zakupu oraz zwiększyć skuteczność i wydajność prowadzonych działań.
Jeśli chcesz poznać szczegóły integracji aplikacji mobilnej z platformą Marketing Automation, to tutaj uzyskasz wszystkie informacje: info@salesmanago.pl
Lub po prostu zarejestruj się w SALESmanago i wyprobuj jak to działa. ZA DARMO www.salesmanago.pl